Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Koopwaardige aandelen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3559 berichten
  • Pagina 201 van 238
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • …
  • 238
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
piejer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer piejer
Verstuur privébericht

Re: Koopwaardige aandelen

• Citeer

Bericht door piejer » 2 augustus 2024, 19:02

Ik heb Paypal al 15 jaar ofzo. De laatste 5 jaren misschien nog 1 keer gebruikt om iets te betalen.

voorheenCP1234
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voorheenCP1234
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 2 augustus 2024, 19:49

piejer schreef: ↑2 augustus 2024, 19:02 Ik heb Paypal al 15 jaar ofzo. De laatste 5 jaren misschien nog 1 keer gebruikt om iets te betalen.
Heb Paypal jaren geleden weg gedaan, was nog een tijd dat hun klanten bescherming een voordeel was maar na 3 probleemgevallen maar één keer geholpen te zijn konden ze de boom in ...

Zie ook totaal geen toekomst voor dit bedrijf, wat doen ze speciaal, betalingen; wel er komen elke dag extra mogelijkheden bij zoals payconiq, instant overschrijvingen, apple pay, google pay, amazon pay, ali pay; ... en dan heb je nog de klassieke kredietkaarten en kun je online nu ook op veel meer plaatsen met een debetkaart betalen als vroeger.

Waarom dus nog paypal ??
Make Spaargids " Great Again ! "

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » 2 augustus 2024, 21:30

Ik heb het 10 jaar geleden 1 keer gebruikt, sindsdien nooit meer. Ik ken ook niemand die het gebruikt.

funnyplace
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer funnyplace
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door funnyplace » 2 augustus 2024, 23:11

Ik gebruik Paypal al 24 jaar.
Destijds om verkopen via ebay te doen.

Sinds 8 jaar gebruik ik paypal zakelijk om betalingen te ontvangen voor mijn kleine webwinkel. Mollie gebruik ik ook op een andere shop.

Zelf betaal ik veel met paypal, het is puur uit gebruiksgemak, mijn CC is daar gekoppeld. Omdat ik ook betalingen accepteer via paypal gebruik ik ook dat saldo om betalingen te doen. De kopersbescherming heb ik 1 keer nodig gehad, dit was netjes afgehandeld.

Ik gebruik ook Googlepay of Payconiq waar het kan.

NVSTR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NVSTR » 3 augustus 2024, 00:02

Paypal wordt vergeleken met Payconiq.

Even een kleine toelichting:

Payconiq is een lokaal verhaal, en had natuurlijk een enorme voorsprong omdat het gelinkt is aan Bancontact zijnde eigenlijk de Belgische banken. Dit gegeven vertroebelt natuurlijk het beeld. Wie in België gebruikt Venmo?

Paypal doet op jaarbasis een 26 miljard transacties. Dat is bijna 100 keer meer dan Payconiq, of ruim 10 keer de hele Bancontact-groep (kaartbetalingen, contactloos, Payconiq...).

voorheenCP1234
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 3 augustus 2024, 00:23

NVSTR schreef: ↑3 augustus 2024, 00:02 Paypal wordt vergeleken met Payconiq.

Payconiq is een lokaal verhaal, en had natuurlijk een enorme voorsprong omdat het gelinkt is aan Bancontact zijnde eigenlijk de Belgische banken. Dit gegeven vertroebelt natuurlijk het beeld. Wie in België gebruikt Venmo?

Paypal doet op jaarbasis een 26 miljard transacties. Dat is bijna 100 keer meer dan Payconiq, of ruim 10 keer de hele Bancontact-groep (kaartbetalingen, contactloos, Payconiq...).
Paypal wordt niet vergeleken met Payconiq, er wordt aangegeven dat er de dag van vandaag wereldwijd massaal veel opties zijn om betalingen te doen waar dit vroeger veel minder het geval was ! 10 jaar geleden had je geen apple pay, google pay Alipay ( dit wordt massaal gebruikt in China; misschien al meer dan paypal wereldwijd ) en andere zoals payconiq of zelfs instant betalingen; toen had paypal een echte meerwaarde.

Ik herhaal dus mijn vraag, welke meerwaarde heeft Paypal de dag van vandaag nog ??

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 3 augustus 2024, 04:17

voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 00:23
NVSTR schreef: ↑3 augustus 2024, 00:02 Paypal wordt vergeleken met Payconiq.

Paypal wordt niet vergeleken met Payconiq, er wordt aangegeven dat er de dag van vandaag wereldwijd massaal veel opties zijn om betalingen te doen waar dit vroeger veel minder het geval was ! 10 jaar geleden had je geen apple pay, google pay Alipay ( dit wordt massaal gebruikt in China; misschien al meer dan paypal wereldwijd ) en andere zoals payconiq of zelfs instant betalingen; toen had paypal een echte meerwaarde.

Ik herhaal dus mijn vraag, welke meerwaarde heeft Paypal de dag van vandaag nog ??
De paypal button? Weinig. Daarom dat ik eerder vroeg wat dit deel effectief bijdraagt.

Paypal is echter meer dan dat (oa Braintree & Venmo). Je begrijpt het betaalproces niet vermoed ik... Het is iets complexer dan hoe je het voorstelt. Gateway, risk mgmt, processing, acquiring,...
Apple pay zou dit jaar geïmplementeerd worden bij Braintree dacht ik?

Het betaalproces bij concurrent Adyen;
https://www.youtube.com/watch?v=bp9G_1Zb0gs

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gpv1 » 3 augustus 2024, 15:07

Hier al vele jaren een trouwe gebruiker van PayPal voor online aankopen via de laptop. Superhandig en sneller dan bv. Payconiq. Bij PayPal zijn het gewoon snel een paar muisclicks die je doet. Bij Payconiq is het van: gsm nemen, trage app openen, qr-code scannen, pincode intikken...
Soms betaal ik wel met Payconiq maar PayPal is toch wel mijn favoriet.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash

voorheenCP1234
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 3 augustus 2024, 15:10

gpv1 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:07 Hier al vele jaren een trouwe gebruiker van PayPal voor online aankopen via de laptop. Superhandig en sneller dan bv. Payconiq. Bij PayPal zijn het gewoon snel een paar muisclicks die je doet. Bij Payconiq is het van: gsm nemen, trage app openen, qr-code scannen, pincode intikken...
Soms betaal ik wel met Payconiq maar PayPal is toch wel mijn favoriet.
Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?

gpv1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gpv1 » 3 augustus 2024, 15:13

voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10
Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Mijn ervaring is dat ik met de kredietkaart meestal nog een tijdrovende, omslachtige verificatie via de bank moet doorlopen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)

voorheenCP1234
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 3 augustus 2024, 15:19

gpv1 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:13
voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10
Mijn ervaring is dat ik met de kredietkaart meestal nog een tijdrovende, omslachtige verificatie via de bank moet doorlopen.
Bij "trusted" verkopers, zoals bv. Amazon heb ik dat niet, gewoon één klik; bij sommige andere moet ik inderdaad nog een verificatie doen uit eigen veiligheid; echter moest ik willen kan ik dat afzetten maar dat wil ik niet.

Begrijp je punt als persoon maar ik zie dat niet echt als een punt waardoor Paypal als bedrijf een "meerwaarde" zou hebben of zelfs een bestaansreden tov al de andere bedrijven die betaal faciliteiten aanbieden.

In mijn ogen is Paypal eerder een Blockbuster of Nokia maar ik leer graag bij dus hopelijk kan iemand mijn ogen openen ... :)

gpv1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gpv1 » 3 augustus 2024, 15:27

Het was ook niet mijn bedoeling om PayPal te promoten of zo hoor. Ik heb al geschreven dat PayPal, als bedrijf dat leeft van transacties, een soort van commodity-speler is en dat ik vermoed dat beleggers op lange termijn hier niet meer de hoge multiples van weleer voor gaan willen betalen.

Bij Amazon betaal ik ook supersnel via de opgeslagen kredietkaart, want daar is die herhaalde verificatie idd niet nodig. Maar ik geloof dat dat ook de enige webshop is die ik gebruik die die mogelijkheid heeft.

karine
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer karine
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door karine » 3 augustus 2024, 15:52

voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10 Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Ik gebruik het regelmatig daar het zo snel en makkelijk is maar vooral voor hun aankoopbescherming en het is gratis.(sommige kaarten zijn ook gratis natuurlijk)
Heb enkele jaren geleden in het buitenland een dure aankoop gedaan en met één van de producten was er een probleem.
Zij hebben onmiddellijk de betaling ingetrokken en ingehouden tot ik tot een mooie overeenkomst met de verkoper gekomen ben en een deel van mijn geld heb terug gekregen.

voorheenCP1234
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 3 augustus 2024, 16:27

karine schreef: ↑3 augustus 2024, 15:52
voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10 Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Ik gebruik het regelmatig daar het zo snel en makkelijk is maar vooral voor hun aankoopbescherming en het is gratis.(sommige kaarten zijn ook gratis natuurlijk)
Heb enkele jaren geleden in het buitenland een dure aankoop gedaan en met één van de producten was er een probleem.
Zij hebben onmiddellijk de betaling ingetrokken en ingehouden tot ik tot een mooie overeenkomst met de verkoper gekomen ben en een deel van mijn geld heb terug gekregen.
Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?

xvsteep
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer xvsteep
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xvsteep » 3 augustus 2024, 16:38

voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 16:27
karine schreef: ↑3 augustus 2024, 15:52
Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?
PayPal's Aankoopbescherming geeft je recht op terugbetaling van de volledige aankoopprijs van het artikel plus de oorspronkelijke verzendkosten die je hebt betaald, wanneer je het artikel niet hebt ontvangen, of wanneer je het object wél ontvangen hebt, maar het niet is wat je besteld hebt.
Alleen al het probleem melden in het klachtencentrum van Paypal is meestal al voldoende om de verkoper tot actie te dwingen want Paypal gaat ervan uit dat de koper gelijk heeft als de verkoper niet binnen een bepaalde tijd reageert. De aankoopbescherming van Paypal werkt daarom beter (efficiënter) dan de aankoopbescherming van mijn Visa Gold kaart. Ik heb hiervan al een aantal keren gebruik gemaakt en tot mijn volle tevredenheid. Die verlengde garantieperiode bij mijn kredietkaart daarentegen werkt, in mijn geval toch, niet echt. Heb het voorgehad met een smartphone die kapot was door een 'vochtprobleem'. Had die regelmatig gebruikt om te gaan joggen (in een speciaal hiervoor bestemde armband) en heb op mijn kin mogen kloppen. Had nochtans nooit in de regen gelopen. Helemaal geen tussenkomst zelfs niet gedeeltelijk.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

3559 berichten
  • Pagina 201 van 238
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • …
  • 238
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy