Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rijden met EV vs ICE

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1689 berichten
  • Pagina 68 van 113
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • …
  • 113
  • Volgende
Nipo
Full Member
Full Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 okt 2017
Contacteer:
Contacteer Nipo
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Nipo » 5 september 2024, 01:11

Brembos schreef: ↑4 september 2024, 21:18 De Europese autoindustrie loopt hopeloos achterop tegenover de Amerikaanse en Chinese concurrenten en wil alleen daarom al die verouderde producten verder blijven produceren.
De Amerikaanse autokoper is anders ook niet zo enthousiast, volgens Caredge.com was slechts 8% van alle nieuw verkochte auto’s in Q2 2024 een EV, en dat aandeel schommelt al een jaar rond hetzelfde niveau. En dat in het land met Tesla-superchargers op elke straathoek en consumenten die niet bang zijn om enkele tienduizenden dollars te lenen voor vierwieler.

Het feit dat overheden en lobbygroepen tot vervelens toe blijven herhalen dat de verbrandingsmotor een verouderd product is, maakt het nog niet tot waarheid. Een technologie is pas achterhaald wanneer ze massaal en uit vrije wil door de gebruikers ervan wordt opzijgezet omdat ze een beter oplossing hebben gevonden.

De economische en technologische geschiedenis staat bol van voorbeelden: filmrolletjes, stoomtreinen, beeldbuistelevisies, papieren kranten, schrijfmachines, vinylplaten, kolenkachels en andere gloeilampen behoren nu allemaal tot het speelterrein van de nostalgische hobbyist.

Maar je kan die zaken niet forceren, de eerste digitale fotocamera’s waren duur en de beelden hadden een matige kwaliteit, dus verkozen de meeste mensen het gedoe met rolletjes die ontwikkeld moesten worden. En dat is zo ongeveer waar de EV vandaag staat, een nieuwe technologie waarvan de nadelen nog te groot zijn voor massale adoptie, alles zal afhangen van de mate waarin die nadelen kunnen worden weggepoetst.
Omhoog

Brembos
VIP member
VIP member
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Brembos » 5 september 2024, 09:48

Batterijprijzen zakken , zeker met de opkomst van lfp batterijen , met de dag. Dat batterijen slechts 5 jaar zouden meegaan is ook een fabeltje. Er rijden Tesla en Dacia voertuigen rond met meerdere 100k km op de teller. Een hoog opgevoerd 1000 cc ice motortje met amper 150 pk heeft uiteraard het eeuwige leven en een eventuele vervanging is quasi gratis😊
Omhoog

Gebruikersavatar
Rhijnvis
Full Member
Full Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 aug 2024
Contacteer:
Contacteer Rhijnvis
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Rhijnvis » 5 september 2024, 10:12

Nipo schreef: ↑5 september 2024, 01:11 De economische en technologische geschiedenis staat bol van voorbeelden: filmrolletjes, stoomtreinen, beeldbuistelevisies, papieren kranten, schrijfmachines, vinylplaten, kolenkachels en andere gloeilampen behoren nu allemaal tot het speelterrein van de nostalgische hobbyist.
Uitgezonderd 1 of mogelijks 2 der voorbeelden is er evenwel een interessant verschil met de elektrische automobiel, namelijk: elektrificatie van de automobiel (en vele andere zaken) is noodzakelijk.
De gloeilamp is het voorbeeld waarbij de overheid eveneens een vinger in de pap had. In een aantal landen werd de verkoop van lampen onder een deterministische efficientiegraad eenvoudig niet langer toegestaan.
Zo kan het ook met elektrische voertuigen. De overheid kan en mag automobielen met een bepaalde CO2- en roetuitstoot verbieden, hetgeen in de praktijk neer komt op een verbod van benzine- en dieselaangedreven automobielen. De adoptie van elektrische varianten gebeurt dan niet op vrijwillige basis, maar ze gebeurt wel.
Ik heb gezegd.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3814
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 5 september 2024, 10:33

Brembos schreef: ↑5 september 2024, 09:48 Batterijprijzen zakken , zeker met de opkomst van lfp batterijen , met de dag. Dat batterijen slechts 5 jaar zouden meegaan is ook een fabeltje. Er rijden Tesla en Dacia voertuigen rond met meerdere 100k km op de teller. Een hoog opgevoerd 1000 cc ice motortje met amper 150 pk heeft uiteraard het eeuwige leven en een eventuele vervanging is quasi gratis😊
Batterijen gaan inderdaad langer dan 5 jaar mee, er is zelfs niet echt een levensduur op te plakken. Batterijen verouderen, al na de eerste laadbeurten neemt hun capaciteit en vermogen geleidelijk af en neemt de zelfontlading toe. Je zal dus vaker aan de laadpaal staan om minder kilometers te kunnen laden, meer laad en ontlaad verliezen en zelfontlading zorgen er voor dat het verbruik stijgt en het gebruikscomfort afneemt.

Levensduur is niet het probleem, ook niet bij een ICE, nog maar weinig auto's worden afgedankt omdat de motor versleten is. Desnoods gaan we terug naar de atmosferische diesel zonder kat en egr-klep, die halen met gemak 500.000 km :D
Omhoog

Gebruikersavatar
VincentVega
Hero Member
Hero Member
Berichten: 794
Lid geworden op: 21 jan 2022
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door VincentVega » 5 september 2024, 10:37

Brembos schreef: ↑5 september 2024, 09:48 Batterijprijzen zakken , zeker met de opkomst van lfp batterijen , met de dag. Dat batterijen slechts 5 jaar zouden meegaan is ook een fabeltje. Er rijden Tesla en Dacia voertuigen rond met meerdere 100k km op de teller. Een hoog opgevoerd 1000 cc ice motortje met amper 150 pk heeft uiteraard het eeuwige leven en een eventuele vervanging is quasi gratis😊
Serieus, kan je mij die advertentie van een Dacia Spring EV met meer dan 100k km eens doorsturen? :o

Ikzelf heb op Autoscout24 gezocht en de hoogste kmstand van een tweedehandse Dacia Spring was 38.568 km.
Ik zag er ook een paar te koop staan met amper km op de teller ... ;D
https://www.autoscout24.be/nl/lst/dacia ... elektrisch
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Omhoog

Gebruikersavatar
VincentVega
Hero Member
Hero Member
Berichten: 794
Lid geworden op: 21 jan 2022
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door VincentVega » 5 september 2024, 10:40

Rhijnvis schreef: ↑5 september 2024, 10:12
Nipo schreef: ↑5 september 2024, 01:11 De economische en technologische geschiedenis staat bol van voorbeelden: filmrolletjes, stoomtreinen, beeldbuistelevisies, papieren kranten, schrijfmachines, vinylplaten, kolenkachels en andere gloeilampen behoren nu allemaal tot het speelterrein van de nostalgische hobbyist.
Uitgezonderd 1 of mogelijks 2 der voorbeelden is er evenwel een interessant verschil met de elektrische automobiel, namelijk: elektrificatie van de automobiel (en vele andere zaken) is noodzakelijk.
De gloeilamp is het voorbeeld waarbij de overheid eveneens een vinger in de pap had. In een aantal landen werd de verkoop van lampen onder een deterministische efficientiegraad eenvoudig niet langer toegestaan.
Zo kan het ook met elektrische voertuigen. De overheid kan en mag automobielen met een bepaalde CO2- en roetuitstoot verbieden, hetgeen in de praktijk neer komt op een verbod van benzine- en dieselaangedreven automobielen. De adoptie van elektrische varianten gebeurt dan niet op vrijwillige basis, maar ze gebeurt wel.
De overheid kan van alles verbieden, ze kan ook EV's verbieden ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Omhoog

Finny10
VIP member
VIP member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 28 jan 2024
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Finny10 » 5 september 2024, 10:46

VincentVega schreef: ↑5 september 2024, 10:37
Brembos schreef: ↑5 september 2024, 09:48 Batterijprijzen zakken , zeker met de opkomst van lfp batterijen , met de dag. Dat batterijen slechts 5 jaar zouden meegaan is ook een fabeltje. Er rijden Tesla en Dacia voertuigen rond met meerdere 100k km op de teller. Een hoog opgevoerd 1000 cc ice motortje met amper 150 pk heeft uiteraard het eeuwige leven en een eventuele vervanging is quasi gratis😊
Serieus, kan je mij die advertentie van een Dacia Spring EV met meer dan 100k km eens doorsturen? :o

Ikzelf heb op Autoscout24 gezocht en de hoogste kmstand van een tweedehandse Dacia Spring was 38.568 km.
Ik zag er ook een paar te koop staan met amper km op de teller ... ;D
https://www.autoscout24.be/nl/lst/dacia ... elektrisch
Ja, er willen er veel al weer snel vanaf zo te zien. Amper mee gereden. Dat waren dan toch wel dure km's als je de afschrijving per km bekijkt. ::)

Eigenlijk zijn het ook nog sjoemelauto's i.v.m. de subsidie. ;D
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 september 2024, 10:49

Je vindt alle soorten en merken met weinig km. Daar zijn heel veel verklaringen voor.
De auto's zijn voordien niet altijd eigendom geweest van een particulier.

Een basisuitvoering van de Spring heeft maar 45 PK. Dan vind ik het geen wonder om te zien dat iemand die snel weer verkoopt. Daarmee kom je niet meer mee in het moderne verkeer.
Persoonlijk vind ik dat je dat met 70 pk ook al niet meer kan.
Neem dan nog zijn beperkte mogelijkheden inzake optrekken en maximumsnelheid op autosnelweg.
Zoiets is een stadsauto en je mag er niet mee buiten een gebied komen waar iedereen 30 per uur of trager rijdt.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3814
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 5 september 2024, 11:03

Rhijnvis schreef: ↑5 september 2024, 10:12 Uitgezonderd 1 of mogelijks 2 der voorbeelden is er evenwel een interessant verschil met de elektrische automobiel, namelijk: elektrificatie van de automobiel (en vele andere zaken) is noodzakelijk.
De gloeilamp is het voorbeeld waarbij de overheid eveneens een vinger in de pap had. In een aantal landen werd de verkoop van lampen onder een deterministische efficientiegraad eenvoudig niet langer toegestaan.
Zo kan het ook met elektrische voertuigen. De overheid kan en mag automobielen met een bepaalde CO2- en roetuitstoot verbieden, hetgeen in de praktijk neer komt op een verbod van benzine- en dieselaangedreven automobielen. De adoptie van elektrische varianten gebeurt dan niet op vrijwillige basis, maar ze gebeurt wel.
Het is niet omdat het noodzakelijk is of zou zijn dat de consument mee op de kar springt. Bij de gloeilamp was het vanzelfsprekend, daar stond een aanzienlijke besparing en veel langere levensduur tegenover, dergelijke omschakelingen gaan na een aanloop periode vanzelf, daar zou wetgeving zelfs niet nodig zijn. Bij de omschakeling naar EV's is er die aanzienlijke verbetering voor de consument nog niet, ze zijn nog te duur, hun gebruikscomfort is nog niet beter (laadtijden, beschikbare laadinfrastructuur, mogelijkheid thuisladen, rijbereik, enz...). De poging om middels Europese wetgeving de uitstap in 2030 van ICE te forceren blijkt te mislukken, de consument gaat daar gewoon (nog) niet in mee. Dit doorzetten zou tot gevolg hebben dat de Europese auto industrie het niet overleeft. De omschakeling zal er wel komen maar eerst moet het voor de consument een betere keuze worden.
Omhoog

Brembos
VIP member
VIP member
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Brembos » 5 september 2024, 11:19

Eens Dacia , altijd Dacia. Een topwagen voor een bodemprijs.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 september 2024, 11:27

Die vervangers voor gloeilampen zijn nochtans qua levensduur een pak minder in de praktijk dan wat geadverteerd wordt.
De kostprijs was aanvankelijk ook wel erg duur. Nu al wat minder.
Maar als je er goedkope koopt gaan die niet erg lang mee.

Er is dus wel een zekere vergelijking mogelijk met de elektrische auto's die erg duur zijn en niet altijd al echt 'af'.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 september 2024, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rhijnvis
Full Member
Full Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 aug 2024
Contacteer:
Contacteer Rhijnvis
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Rhijnvis » 5 september 2024, 11:31

vortex schreef: ↑5 september 2024, 11:03 De poging om middels Europese wetgeving de uitstap in 2030 van ICE te forceren blijkt te mislukken, de consument gaat daar gewoon (nog) niet in mee. Dit doorzetten zou tot gevolg hebben dat de Europese auto industrie het niet overleeft.
Ik vermoed eerder het tegendeel. Het is uiterst penibel om tegelijkertijd bestaande technologie te blijven ontwikkelen, verkopen, onderhouden en tevens de omschakeling naar nieuwe technologie te maken. Een duidelijke slotdatum voor de verbrandingsmotor schept duidelijkheid voor de constructeur waarin men moet investeren. Het zorgt voor een gelijker speelveld ten opzichte van nieuwe fabrikanten die niet de nalatenschap van de oude technologie dragen. Het stimuleert locale overheden en private onderneming om te investeren in broodnodige infrastructuur.
vortex schreef: ↑5 september 2024, 11:03 De omschakeling zal er wel komen maar eerst moet het voor de consument een betere keuze worden.
Op dat vlak verschillen we van opinie. De overheid kan intervenieren. Zo ging het met roken, asbest, gloeilampen en getefloniseerde koekenpannen. Of het nu een onmiddellijk en zichtbaar voordeel oplevert voor de consument of niet is hierin niet relevant.
Ik heb gezegd.
Omhoog

Brembos
VIP member
VIP member
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Brembos » 5 september 2024, 11:45

Ik ken meerdere mensen met een ev in mijn kennissenkring. Mijn buurman rijdt met een Dacia Spring , zijn echtgenote met een Tesla model Y. Beide zijn er zeer tevreden over.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3814
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 5 september 2024, 12:06

Rhijnvis schreef: ↑5 september 2024, 11:31
Ik vermoed eerder het tegendeel. Het is uiterst penibel om tegelijkertijd bestaande technologie te blijven ontwikkelen, verkopen, onderhouden en tevens de omschakeling naar nieuwe technologie te maken. Een duidelijke slotdatum voor de verbrandingsmotor schept duidelijkheid voor de constructeur waarin men moet investeren. Het zorgt voor een gelijker speelveld ten opzichte van nieuwe fabrikanten die niet de nalatenschap van de oude technologie dragen. Het stimuleert locale overheden en private onderneming om te investeren in broodnodige infrastructuur.
Punt is dat er geen gelijk speelveld is tussen Europese en import fabrikanten en langs de andere kant verzaakt ook de consument. De EU fabrikanten hebben de afgelopen jaren echt wel fors ingezet op de productie van EV's maar die krijgen ze dus niet verkocht of toch niet voldoende. Fabrieken gaan weer dicht of liggen stil en voorlopig zal en kan er niks bijkomend geïnvesteerd worden in alles wat met EV te maken heeft. Je beseft het wellicht niet maar de Europese auto sector zit momenteel in overlevingsmodus, hun ICE auto's zijn nu een reddingsboei, wanneer de gedwongen uitfasering wordt doorgezet zal het over en uit zijn voor de Europese productie. En investeringen in infrastructuur? Welke investeerder gaat daar zijn geld in steken nu de uitrol van EV's aanzienlijk trager verloopt dan gehoopt? Leuke promotie verhaaltjes en politiek gezwets, de markt trekt zich daar uiteindelijk niks van aan, daar speelt de harde realiteit.
vortex schreef: ↑5 september 2024, 11:03 De omschakeling zal er wel komen maar eerst moet het voor de consument een betere keuze worden.
Op dat vlak verschillen we van opinie. De overheid kan intervenieren. Zo ging het met roken, asbest, gloeilampen en getefloniseerde koekenpannen. Of het nu een onmiddellijk en zichtbaar voordeel oplevert voor de consument of niet is hierin niet relevant.
[/quote]

De overheid kan inderdaad ingrijpen met wetten of subsidies en toch doorzetten met de uitfasering van ICE's tegen 2030, ben er echter zeker van dat ze haar kar zal keren, het verlies van de auto industrie zou immers een veel te grote prijs zijn voor een geforceerde omschakeling die er op termijn toch wel komt.
Omhoog

Gebruikersavatar
CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Berichten: 1254
Lid geworden op: 05 jan 2014
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 5 september 2024, 12:13

vortex schreef: ↑5 september 2024, 11:03Bij de omschakeling naar EV's is er die aanzienlijke verbetering voor de consument nog niet, ze zijn nog te duur, hun gebruikscomfort is nog niet beter (laadtijden, beschikbare laadinfrastructuur, mogelijkheid thuisladen, rijbereik, enz...).
Afbeelding
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1689 berichten
  • Pagina 68 van 113
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • …
  • 113
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy