Rentewijziging online spaarrekening Fintro?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rentewijziging online spaarrekening Fintro?
Waar je dat van die 500 000 EUR haalt, vraag ik mij toch af... Maar bon, dat ter zijde.rob schreef: Zoals reeds gezegd, Fortis heeft voor mij afgedaan. Nochtans altijd mijn basisbank geweest. Ze zijn trouwens eigenlijk nooit geinteresseerd geweest in mensen met minder dan 500.000 € op hun spaarrekening. Dus bye, bye
Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit forum blijkbaar opgericht is door een aantal mensen die ALTIJD tegen bepaalde banken zullen zijn, wat die banken ook doen... En dat andere banken, zoals bijvoorbeeld Kaupthing, tot midden vorig jaar heilig waren, omdat ze enkel hoge rentes geven... Tja, als je altijd de laatste procentjes wil, dan kan het al eens tegenslaan.Toone schreef:Voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het zijn altijd dezelfde fortis-mannekes die de mensen om de tuin leiden!Misterv schreef:
EN wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking?
En maak u geen zorgen, ik ken de weg door de tuin, zodat ze me er niet moeten om de tuin leiden
Ik denk dat Rabobank over het algemeen vele trouwe spaarders hebben. Dit is zo'n bank waar ook oudere mensen - die aan online sparen willen doen - hun vertrouwen in kunnen leggen. Zeker wanneer het over hun eerste stapjes gaat in het bankieren bij online banken.Misterv schreef: RaboBank is dan ook heel veel van de markt verspeeld... Het zijn enkel prijsbrekers die verhogen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dat is correct, maar ik bedoel als je gaat kijken naar % aangroei andere banken (grootbanken) spaardeposito's en dan de % aangroei bij Rabo, dan wilt dat zeggen dat % hun marktaandeel sterk is gekrompen...Vaganzza schreef:Ik denk dat Rabobank over het algemeen vele trouwe spaarders hebben. Dit is zo'n bank waar ook oudere mensen - die aan online sparen willen doen - hun vertrouwen in kunnen leggen. Zeker wanneer het over hun eerste stapjes gaat in het bankieren bij online banken.Misterv schreef: RaboBank is dan ook heel veel van de markt verspeeld... Het zijn enkel prijsbrekers die verhogen.
Het grote nadeel aan die bank is dat al het geld recht naar Nederland gaat en niks bijbrengt aan Vlaamse/Belgische economie, maar dat enkel ter zijde.
Misterv,
Rabobank doet een stapje in de goede richting, maar is ook verre van mijn eerste keuze. Ik blijf er van overtuigd dat Rabobank als onlinebank MEER kan geven dan wat ze doen.
Rabobank doet een stapje in de goede richting, maar is ook verre van mijn eerste keuze. Ik blijf er van overtuigd dat Rabobank als onlinebank MEER kan geven dan wat ze doen.
Correct, maar probleem is dat ze hier spaardeposito's wegtrekken die worden ingespoten in Nederland. Met andere woorden, na hold-up van Nederlandse staat op Fortis (niet nakomen overeenkomst), geven we ze zelf ook nog geld, omdat het "iets meer opbrengt".rob schreef: Misterv,
Als ik als bedrijf of particulier een lening wil, moet ik niet langsgaan bij Rabo, want ik kom van een kale reis terug...
Juist, ja.
Uit dien hoofde zou Rabobank de absolute koploper moeten zijn qua rentevergoeding :
- onlinebank, geen verdere dienstverlening (fondsen vergeet ik)
- geld weghalen voor buitenlandse bestedingen.
Maar ze doen het niet. KBC en Dexia zijn zelfs geen concurrenten voor hun.
Gelukkig zijn er nog DB, Keytrade en zelfs Ethias en Argenta.
Uit dien hoofde zou Rabobank de absolute koploper moeten zijn qua rentevergoeding :
- onlinebank, geen verdere dienstverlening (fondsen vergeet ik)
- geld weghalen voor buitenlandse bestedingen.
Maar ze doen het niet. KBC en Dexia zijn zelfs geen concurrenten voor hun.
Gelukkig zijn er nog DB, Keytrade en zelfs Ethias en Argenta.
-
spaarhopper
- Newbie

- Contacteer:
Drastische verlaging tarieven Fintro :
Dit alles hebben we te danken aan de 'verbetering' van de spaarwetgeving van april vorig jaar, van onze Reynders.
Dankzij de verplichte getrouwheidspremie, is veranderen nu veel moeilijker geworden en verlies je altijd iets (vroeger veel banken met geen of slechts '0,01%').
Als ze de rente drastisch verlagen, en je zit al 7 maanden op die rekening met een hoge getrouwheidspremie, heb je nu gewoon pech, terwijl je vroeger er gewoon wegging zonder kleerscheuren.
Hopelijk passen ze die wet ooit weer eens terug aan ...
Dit alles hebben we te danken aan de 'verbetering' van de spaarwetgeving van april vorig jaar, van onze Reynders.
Dankzij de verplichte getrouwheidspremie, is veranderen nu veel moeilijker geworden en verlies je altijd iets (vroeger veel banken met geen of slechts '0,01%').
Als ze de rente drastisch verlagen, en je zit al 7 maanden op die rekening met een hoge getrouwheidspremie, heb je nu gewoon pech, terwijl je vroeger er gewoon wegging zonder kleerscheuren.
Hopelijk passen ze die wet ooit weer eens terug aan ...
Misterv schreef:Correct, maar probleem is dat ze hier spaardeposito's wegtrekken die worden ingespoten in Nederland. Met andere woorden, na hold-up van Nederlandse staat op Fortis (niet nakomen overeenkomst), geven we ze zelf ook nog geld, omdat het "iets meer opbrengt".rob schreef: Misterv,
Als ik als bedrijf of particulier een lening wil, moet ik niet langsgaan bij Rabo, want ik kom van een kale reis terug...
Belgische banken kunnen toch evenzeer goedkoop geld gaan ophalen in het buitenland als "internet bank"? Al ben ik hier zeker geen voorstander van. Ik ken de regelgeving niet echt maar misschien moet de EU dit verschijnsel maar eens bespreken...
Tuurlijk, maar de kans dat ze in het buitenland goedkoper geld dan hier bij ons ophalen, lijkt me klein.Campzie schreef:Misterv schreef:
Correct, maar probleem is dat ze hier spaardeposito's wegtrekken die worden ingespoten in Nederland. Met andere woorden, na hold-up van Nederlandse staat op Fortis (niet nakomen overeenkomst), geven we ze zelf ook nog geld, omdat het "iets meer opbrengt".
Belgische banken kunnen toch evenzeer goedkoop geld gaan ophalen in het buitenland als "internet bank"? Al ben ik hier zeker geen voorstander van. Ik ken de regelgeving niet echt maar misschien moet de EU dit verschijnsel maar eens bespreken...
De buitenlanders komen juist naar hier omdat de rentevergoedingen hier lager liggen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
In maart stopt mijn afbetaling bij Fintro en ik ga mijn rekening daar sluiten.
Er rest nog een klein beetje geld op mijn spaarrekening bij hen...
Nu heb ik zondag 10/01 een overschrijving gemaakt (relatief klein bedrag) en tot op vandaag staat dit nog altijd bij 'uit te voeren verrichting'.
UITGEVOERD OP 10-01
VALUTADATUM : 11/01/2010
Komaan, we zijn reeds 3 dagen verder en het is nog niet eens van mijn Fintro-rekening
Er rest nog een klein beetje geld op mijn spaarrekening bij hen...
Nu heb ik zondag 10/01 een overschrijving gemaakt (relatief klein bedrag) en tot op vandaag staat dit nog altijd bij 'uit te voeren verrichting'.
UITGEVOERD OP 10-01
VALUTADATUM : 11/01/2010
Komaan, we zijn reeds 3 dagen verder en het is nog niet eens van mijn Fintro-rekening