GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
I shares europian property: voorlopig nog niet veel plezier aan beleeft...MeneerParmentier schreef: ↑18 april 2025, 09:34Dat zijn vastgoed ETFs, geen GVV ETFs. GVV is een specifiek statuut voor beursgenoteerde Belgische vastgoedondernemingen.
TRET is volgens mij dubbel belast: bronheffing NL en dan 30% hier. Niet interessant dus…
Idem voor IUSP… en daar heb je nog een dollarrisico.
Ik heb D5BK voor de portefeuille van mijn moeder. Mooi accumulerend aan zo’n 15% bronheffing waarschijnlijk.
Idem voor IUSP… en daar heb je nog een dollarrisico.
Ik heb D5BK voor de portefeuille van mijn moeder. Mooi accumulerend aan zo’n 15% bronheffing waarschijnlijk.
Volgens mij is het zelfs nog minder. Vastgoed heeft inderdaad moeilijke jaren gekend. Daarom heb ik het vorig jaar gekocht voor mijn moeder.
Dollarrisico is er ook voor die trackers natuurlijk. Maar vastgoed is vaak een defensieve component van een portefeuille. Daarenboven hebben vastgoedbedrijven geen of weinig inkomen in andere valuta (denk ik toch). De multionationals wel, wat het muntrisico enigszins vermindert. Coca Cola krijgt veel euro’s binnen op een jaar, Apple ook.
Bedankt voor je visie op TRET. Misschien maar eens bekijken of ik die van de hand kan doen als ze weer boven de 40 EUR noteren.
Wat betreft IUSP. Dat het dividend in dollar uitgekeerd wordt vind ik niet erg. Het is voor mij een spreiding in valuta maar het is jammer dat DeGiro (waar daar heb ik ze staan) meteen die dollar inruilt tegen euro's en daar maak ik verlies op. Toen EUR/USD nog tussen 1 en 1,05 noteerde (begin 2025), had ik wel een zeer interessant dividend.
Spijtig dat je bij DeGiro geen dollarrekening kunt aanhouden.
Waarom presteert TRET zoveel beter dan D5BK?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat doen jullie met WDP, dividend uitbetaling in cash of in aandelen?
Ik laat mijn keuze afhangen van wat jij gaat doen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Cofinimmo schiet precies de hoogte in 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://archive.is/J0GSi
Handel in Aedifica en Cofinimmo tegelijkertijd opgeschort
De handel in effecten van de vastgoedspelers Cofinimmo en Aedifica is woensdagnamiddag tegelijkertijd opgeschort. Dat meldt de beurswaakhond FSMA. Voor beide vastgoedbedrijven wacht de FSMA de publicatie van een persbericht af, alvorens de handel hervat kan worden. Of er een verband is, is voorlopig onduidelijk.
Zit ruim in cash en Smartphoto gaat er ook al uit binnenkort. Dus wellicht in aandelen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
80,91 euro per aandeel Cofinimmo. ( 1.16 ruilverhouding)