Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Jullie hebben volgens mij alletwee gelijk. Onze media spelen ook weer een vuile rol. In plaats van wat vragen te stellen bij wie die zgn. sterkste schouders zijn, wordt het riedeltje van hun ijdel mateke vlotjes overgenomen. Ik verdien goed mijn boterham (werk er ook naar...) maar na aftrok van mijn hypotheek nog altijd dik negatief. Niets (financieels) meegekregen van thuis. Toch ben ik een superrijke volgens links omdat ik wat ik overhoud, beleg. Tja...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik veronderstel dat jij NIET Gert Verhulst bent? Of Marc Coucke? Of Fernand Huts?Popkwiskampioen schreef: ↑1 mei 2025, 21:11 Jullie hebben volgens mij alletwee gelijk. Onze media spelen ook weer een vuile rol. In plaats van wat vragen te stellen bij wie die zgn. sterkste schouders zijn, wordt het riedeltje van hun ijdel mateke vlotjes overgenomen. Ik verdien goed mijn boterham (werk er ook naar...) maar na aftrok van mijn hypotheek nog altijd dik negatief. Niets (financieels) meegekregen van thuis. Toch ben ik een superrijke volgens links omdat ik wat ik overhoud, beleg. Tja...

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
"Helaas niet", ging eerst door mijn gedachten. Maar dan besefte ik dat ik best tevreden ben met mezelf ;-)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij de laatste verkiezingen vond Vlaams Belang dat 10% taks op aandelen- en andere winsten niet voldoende was. Het moest 25% zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑1 mei 2025, 20:02Awek, met je voorspelling dat het Vlaams Belang aan de macht gaat komen heb je mijn dag goed gemaakt, merciekes Bremtrol![]()
Als Vlaams Belang en PVDA ooit de meerderheid halen, zal het er mooi uitzien voor spaarders en beleggers

Ook het Vlaams Belang is voorstander van een ‘dual income tax’. De partij wil alle vermogensinkomsten, inclusief meerwaarden, belasten tegen 25 procent.
Vooruit, Groen, de PVDA, CD&V en het Vlaams Belang willen inkomsten van cryptobeleggingen belasten als andere inkomsten uit vermogen.
Vooruit is extreemrechts in vergelijking met Vlaams Belang

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Zou je ook even een bronvermelding willen geven bij dat verhaal over die 25% vermogenswinstbelasting die V.B. wil?
Fakenews dus.
Hou daar eens mee op KleineSpaarder.
Hou daar eens mee op KleineSpaarder.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Don't feed the troll ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook het Vlaams Belang is voorstander van een ‘dual income tax’. De partij wil alle vermogensinkomsten, inclusief meerwaarden, belasten tegen 25 procent. ( de tijd 31 mei '24)
( en vele andere bronnen en kieswijzers)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt maar Vl Belang wil tegelijk de TOB schrappen.
Appelen en peren...
Appelen en peren...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch wel straf dat de hevigste aanhangers van het Vlaams Belang niet eens het programma van het Vlaams Belang kennen.
En het dan "fake news" noemen.
detijd.be
WOUTER VERVENNE
31 mei 2024 12:30
De meeste politieke partijen willen na de verkiezingen vermogenswinsten of vermogens zwaarder belasten. Wat zijn hun concrete voorstellen?
Ook het Vlaams Belang is voorstander van een ‘dual income tax’. De partij wil alle vermogensinkomsten, inclusief meerwaarden, belasten tegen 25 procent.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 2 mei 2025, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bent dus akkoord met die meerwaardebelasting van 25% van Vlaams Belang op voorwaarde dat de 0,12% of 0,35% of 1.32% TOB geschrapt wordt.spaarfreakje schreef: ↑2 mei 2025, 02:31 Klopt maar Vl Belang wil tegelijk de TOB schrappen.
Appelen en peren...
Iemand die 10.000 euro aandelen koopt, ze na 30 jaar verkoopt voor 40.000 euro, betaalt nu 0,7% TOB. Dat is 175 euro.
Maar dat laten we vallen onder het Vlaams Belang in ruil voor 7500 taks.
Dat riedeltje elke dag van de superrijken moeten betalen.
Wat er nu op tafel ligt is dat superrijken niets zullen betalen en degene met een klein aandelen potje wel.
Dat dit dan nog elke dag in zoveel mogelijk tv programmas komt zonder dat er ook maar 1 journalist een opmerking over maakt is het bewijs van het failliet van de journalistiek. Onbekwaam, allemaal.
Wat er nu op tafel ligt is dat superrijken niets zullen betalen en degene met een klein aandelen potje wel.
Dat dit dan nog elke dag in zoveel mogelijk tv programmas komt zonder dat er ook maar 1 journalist een opmerking over maakt is het bewijs van het failliet van de journalistiek. Onbekwaam, allemaal.
Of geen vrije pers meer..... Net zoals bij VRT tijdens interviews met poitici.Tradie schreef: ↑2 mei 2025, 09:17 Dat riedeltje elke dag van de superrijken moeten betalen.
Welke bewijzen heb je daarvoor want zijn eigenlijk zeer zware beschuldigingen dat je doet?
Persoonlijk vind ik wel dat vele journalisten te weinig financiële kennis hebben (en misschien dus ook geen betere vragen daarover kunnen stellen). Maar is eigenlijk iets dat men meer in het onderwijs zou moeten krijgen, maar dat is een andere discussie.
Zelf zou ik eerder de tob hebben gestroomlijnd, uitgebreid (zodat je andere kan schrappen zoals reynderstaks) en verhoogd zodat er daaruit meer opbrengsten kwamen voor de overheid. Hield het allemaal wat simpeler.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bij de parlementsverkiezingen van 2024 werd gepeild naar hoe de Vlaamse partijen tegenover een vermogens (winst)belasting stonden. In de kieswijzer 2024 van De Tijd werd hierover de volgende vraag gesteld: “Wordt (de winst uit) een groot vermogen zwaarder belast?”
Hieronder de resultaten:
Hieronder de resultaten:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid