intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
Ik vind wel dat ze die brief mogen sturen.
Ook het 'oneigenlijk gebruik' van vennootschappen eens aanpakken.
Op die vlakken scoorde de blauwdruk van Van Peet beter.
Ook het 'oneigenlijk gebruik' van vennootschappen eens aanpakken.
Op die vlakken scoorde de blauwdruk van Van Peet beter.
Mensen verzinnen altijd wel een reden om fraude te rechtvaardigen. “We werken hard” of “de belasting is te hoog” zijn klassieke excuses om hun geweten te sussen. Het wordt tijd dat de maatschappij minder tolerant is voor valsspelers.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmm. Interessante stelling. Hier heb je ieland met een andere mening over de moraliteit rond belastingen. https://www.youtube.com/watch?v=I2rx-X8SeA0
Ik denk dat je je fantasie voor werkelijkheid neemt. Hoeveel intresten banken betalen en aan wie zit volgens mij niet in de gegevens van de kruispuntbank.chesini schreef: ↑Gisteren 10:53 ICT-technisch gezien is het met de kruispuntbank maar een kleine operatie om alle intresten op te vragen en te vergelijken met de aangiftedrempel. En desgewenst een briefwisseling uit te sturen naar iedereen die vergeten aangeven is. Het kan zijn dat de aangever een beetje Alzheimer aan het krijgen is maar de mainframes van de FOD Financiën die hebben daar geen last van.

De kruispuntbank voor ondernemingen toch he ?
https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... ntbank-van
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Sommigen menen steeds, maar buiten de regeltjes te moeten spelen.
Die sukkelaar mag 300 € opleggen, zelf op pensioen, de fiscus stort een pak meer terug.
De ene gaat met een € anders om dan een andere.
Die sukkelaar mag 300 € opleggen, zelf op pensioen, de fiscus stort een pak meer terug.
De ene gaat met een € anders om dan een andere.
Estate Guru believer.
Het betreft het Centraal Aanspreekpunt (CAP). Bevat voor elke rekening het 6 maandelijks saldo. Veel wiskunde is het niet om personen met veel rekeningen en die geen aangifte doen op de radar te brengen. Nuja, ik zeg ook niet dat het zo al gebeurt.Destereir schreef: ↑Gisteren 15:15Ik denk dat je je fantasie voor werkelijkheid neemt. Hoeveel intresten banken betalen en aan wie zit volgens mij niet in de gegevens van de kruispuntbank.chesini schreef: ↑Gisteren 10:53 ICT-technisch gezien is het met de kruispuntbank maar een kleine operatie om alle intresten op te vragen en te vergelijken met de aangiftedrempel. En desgewenst een briefwisseling uit te sturen naar iedereen die vergeten aangeven is. Het kan zijn dat de aangever een beetje Alzheimer aan het krijgen is maar de mainframes van de FOD Financiën die hebben daar geen last van.
De kruispuntbank voor ondernemingen toch he ?
https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... ntbank-van
Ik zou zo'n 50 euro moeten aangeven. Gewoon laten vallen?
Gewoon aangeven en de 7,5 euro betalen.
Zoals hierboven geschreven - waarom zou je een volledige grondige riskeren
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ben het vorig jaar "vergeten".
Dit jaar ga ik het aangeven.
Geen idee aan hoeveel intresten ik toen kwam. Geen zin om het te berekenen.
Dit jaar ga ik het aangeven.

Geen idee aan hoeveel intresten ik toen kwam. Geen zin om het te berekenen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zolang we geen andere leiders kiezen, houdt ook hij zich aan legale belastingontwijking.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 13:26Hmm. Interessante stelling. Hier heb je ieland met een andere mening over de moraliteit rond belastingen. https://www.youtube.com/watch?v=I2rx-X8SeA0
Het niet aangeven van belastbare bedragen is echter belastingontduiking.
Ik wil niet frauderen maar voor zo een laag bedrag een bijlage bij mijn aangifte doen is mij teveel gedoe.
Ik vraag mij af hoe men zou moeten weten dat men zijn intresten moet aangeven. Ik heb een voorstel van aangifte gekregen en daarop staat dat ik volgende moet nakijken:
Bovendien heb ik echt gezocht hoe ik zo een volledige belastingsbrief kan zien met alle mogelijke puntjes maar ik vind het echt niet. Enkel de vooraf ingevulde codes. Ik zie ook niet hoe ik zelf een code moet toevoegen (mocht ik dan al vanbuiten weten welke code het is om intresten aan te geven).
Met het bekijken van mijn voorstel van aangifte en zonder bijkomende kennis zie ik oprecht nergens dat ik iets zou moeten wijzigen wat niet klopt
Ik zie nergens dat ik intresten moet aangeven en men kan toch niet verwachten dat iedereen dit heeft vernomen in de media of whatever?Kijk uw vooraf ingevulde gegevens na
Kijk altijd na of uw vooraf ingevulde gegevens juist en volledig zijn:
Kinderen ten laste
Andere personen dan kinderen ten laste
Beroepsinkomen
Betaald of ontvangen onderhoudsgeld (alimentatiegeld)
Belastingvoordelen
Roerende voorheffing op dividenden
Vrijstelling woon-werkverkeer
Aftrekbare vakbondsbijdragen voor werkzoekenden
Rekening of een individuele levensverzekering in het buitenland
Bovendien heb ik echt gezocht hoe ik zo een volledige belastingsbrief kan zien met alle mogelijke puntjes maar ik vind het echt niet. Enkel de vooraf ingevulde codes. Ik zie ook niet hoe ik zelf een code moet toevoegen (mocht ik dan al vanbuiten weten welke code het is om intresten aan te geven).
Met het bekijken van mijn voorstel van aangifte en zonder bijkomende kennis zie ik oprecht nergens dat ik iets zou moeten wijzigen wat niet klopt
Kan allemaal best zijn dat jij dit zogezegd niet weet maar dat zal geen argument zijn om je "onschuld" te bewijzen. Iedereen wordt immers verondersteld de wetten en plichten te kennen. Nemo censetur ignorare legem!Nightwolf schreef: ↑Vandaag 10:12 Ik vraag mij af hoe men zou moeten weten dat men zijn intresten moet aangeven. Ik heb een voorstel van aangifte gekregen en daarop staat dat ik volgende moet nakijken:
Ik zie nergens dat ik intresten moet aangeven en men kan toch niet verwachten dat iedereen dit heeft vernomen in de media of whatever?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ze u wel attent maken op het aangeven van RV op dividenden, moeten ze dat ook doen i.v.m. RV op intresten van gereglem spaarrekeningen, daar heeft u gelijk in.Nightwolf schreef: ↑Vandaag 10:12 Ik vraag mij af hoe men zou moeten weten dat men zijn intresten moet aangeven. Ik heb een voorstel van aangifte gekregen en daarop staat dat ik volgende moet nakijken:...Kijk uw vooraf ingevulde gegevens na
Kijk altijd na of uw vooraf ingevulde gegevens juist en volledig zijn:
Kinderen ten laste
Andere personen dan kinderen ten laste
Beroepsinkomen
Betaald of ontvangen onderhoudsgeld (alimentatiegeld)
Belastingvoordelen
Roerende voorheffing op dividenden
Vrijstelling woon-werkverkeer
Aftrekbare vakbondsbijdragen voor werkzoekenden
Rekening of een individuele levensverzekering in het buitenland
Met dat argument kunt u een boete vermijden maar de RV zelf en de verwijlintresten erop zal u niet kunnen aanvechten, als de fiscus ze binnen de 10j zou komen incasseren.
Moet dat ?