intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
"Fiscale attesten en andere bewijsstukken (facturen e.d.) mag u zeker toevoegen bij de aangifte. Het is niet verplicht, maar het wordt wel aangeraden. U moet die documenten in elk geval zorgvuldig bewaren, ten minste tot het verstrijken van het zevende jaar dat volgt op het aanslagjaar. Als de administratie erom vraagt, moet u ze immers ter controle kunnen voorleggen(opent in nieuw venster)."
https://www.vlaanderen.be/belastingen-e ... nbelasting
https://www.vlaanderen.be/belastingen-e ... nbelasting
Bij een digitale aangifte moet men alles bijhouden en niks toevoegen.
Zou dat voor de lol wel eens willen doen 40 bijlagen.
Blijft de vraag is het program erop voorzien.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Staat in de infofiche en/of gebruiksvoorwaarden van elke spaarrekening bij elke bank. En je hebt getekend dat je dat gelezen hebt en begrijpt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt niet.
Je *moet* alle bewijsstukken ter beschikking houden en je *mag* die toevoegen aan je aangifte als bijlage.
Ik voeg altijd direct alles toe, zo heb ik daar achteraf geen werk mee. Denk niet dat 40 een probleem zal zijn.
De eerste keer dat we onze hypothecaire lening inbrachten dacht ik ook zo. Alles netjes als bijlage toegevoegd.EarthNvstr1 schreef: ↑8 mei 2025, 18:37 Ik voeg altijd direct alles toe, zo heb ik daar achteraf geen werk mee. Denk niet dat 40 een probleem zal zijn.
Enkele maanden later een brief van de FOD met de vraag om bewijsstukken van de lening op te sturen. Ik bel en zeg dat alles als bijlage bij de aangifte zit. Antwoord: “Nee meneer, er zit niets in het dossier”.
Sindsdien voeg ik niks meer toe. Ze moeten het maar vragen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
50 euro bij de juiste code invullen is teveel gedoe, maar hierover zagen op een forum niet ...

Make Spaargids " Great Again ! "
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor wat is de man veroordeeld?spaarfreakje schreef: ↑7 mei 2025, 20:34 Zolang we geen andere leiders kiezen, houdt ook hij zich aan legale belastingontwijking.
Het niet aangeven van belastbare bedragen is echter belastingontduiking.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat weet ik niet.
Wellicht is hij ooit wel wat verder gegaan, dan hij nu verklaart.
Wellicht is hij ooit wel wat verder gegaan, dan hij nu verklaart.
-
- Newbie
- Contacteer:
+1
Dream on baby. Hij wordt niet verdacht van terrorisme.voorheenCP1234 schreef: ↑6 mei 2025, 15:07 Geen angst, ze zullen met je ip-adres de rest wel kunnen achterhalen ...
[/quote]
+1
Als ze eens gaan neuzen in Het Cap register.
Zou men nog raar kunnen opkijken.
Daar kan men gewoon de groei van spaargeld opvolgen.
Zou men nog raar kunnen opkijken.
Daar kan men gewoon de groei van spaargeld opvolgen.
Estate Guru believer.
Dat wel. Maar of dat door stortingen of rente komt zien ze niet.
Als mijn rente hoger zou zijn dan mijn stortingen... dan scheelt er in mijn geval iets.
Als mijn rente hoger zou zijn dan mijn stortingen... dan scheelt er in mijn geval iets.
Ik weet niet of de fiscus er iets mee doet, maar buitenlandse banken met een bijkantoor in Belgie, geven toch al alles aan hen door.
Nee hoor.
De fiscus weet dat je een rekening hebt, maar niet hoeveel erop staat en hoeveel rente werd uitgekeerd.
Zelfs als ze weten hoeveel RV de bank van je afhield, weten ze niet of er te weinig of teveel RV werd afgehouden.
Als de fiscus dat echt wil weten, moeten ze aan de onderzoeksrechter toelating vragen en deze aanvraag staven met een vermoeden van fraude en dan pas kunnen ze je rekeningen inkijken.
De fiscus weet dat je een rekening hebt, maar niet hoeveel erop staat en hoeveel rente werd uitgekeerd.
Zelfs als ze weten hoeveel RV de bank van je afhield, weten ze niet of er te weinig of teveel RV werd afgehouden.
Als de fiscus dat echt wil weten, moeten ze aan de onderzoeksrechter toelating vragen en deze aanvraag staven met een vermoeden van fraude en dan pas kunnen ze je rekeningen inkijken.
Inderdaad. En de onderzoeksrechter zal dat enkel toestaan wanneer er reeds "voldoende aanwijzing" is.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Dus vergeten is het nieuwe moraal.
Dan wordt het hoog tijd dat men van hoger hand ingrijpt.
Vanaf de eerste € wordt er voorheffing ingehouden.
Wil men zijn vrijstelling recupereren wordt het werk voor de belasting plichtige.
Benieuwd of ze het dan ook gaan vergeten.
Altijd maar zijn voeten vegen aan alles, de hardwerkende Vlaming op zijn best.
Estate Guru believer.