Geld afgenomen van geblokkeerde rekening na phishing/whaling
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Geld afgenomen van geblokkeerde rekening na phishing/whaling
Ik krijg dagelijks zo'n oplichters mails van "Argenta", steeds van Argenta; zouden de oplichters weten dat deze bank minder snel actie onderneemt ??tom_d schreef: ↑15 mei 2025, 17:31 De laatste weken ontving ik meerdere phishing e-mails in mijn inbox (niet in de spam). Deze stuurde ik direct door naar verdacht at SafeOnWeb punt be maar vandaag kreeg ik alweer een phising e-mail van zogezegd Argenta, ik vind het toch straf dat ze deze e-mails niet blokkeren.
Je kan deze ook melden bij Argenta zelf en dan krijg je van hun een mail terug met te vragen om het te melden bij verdacht @ ...; toch niet normaal ...

Make Spaargids " Great Again ! "
De meeste phising e-mails die ik krijg zijn zogezegd van Argenta, ik denk omdat er misschien veel senioren bij Argenta zijn.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Zouden er niet evenveel senioren klant zijn bij de andere "grootbanken" of zou Argenta bijna enkel een bejaarden klantenbestand hebben ?
Ik denk eerder dat de manier dat ze met dingen omgaan hun "aantrekkelijk" maakt.
Niet bereikbaar, ondernemen geen actie en als je het bij hun eigen e-mail die hiervoor speciaal in het leven is geroepen doorstuurt, vragen ze het om het zelf aan verdacht te melden; dat laatste zegt voor mij alles ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Op een rekening kan een bedrag gereserveerd staan. Of dat bedrag is gereserveerd op een kredietkaart die verbonden is met de rekening.
Of een bedrag is al vertrokken maar nog niet in het actuele saldo verrekend. Daar zit soms (altijd , naargelang de bank ?) vertraging op.
In het verhaal van hierboven, cfr de topicstarter, zat er enkele uren tussen de overschrijving naar ing en het afhalen van geld. Instantbetaling ? Die is nochtans toch gelimiteerd bij argenta ?
Als het geld bij ing aankomt is het er in seconden weer af.. dat lijkt me toch duidelijk. Of die ing rekening al geblokkeerd was op dat moment, x uren na de aangifte bij argenta... dat lijkt me ook onzeker.
Wat A (argenta) vertelt over wat B (ing) gedaan heeft of moet doen is in mijn ervaring waardeloos.