Belastingsaangifte spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Belastingsaangifte spaarrente
380 bij code 1151 (het gaat enkel over gereglementeerde spaarrekeningen!, die step-up is niet-gereglementeerd)
249,90 bij code 1437 (terugvordering maximum van betaalde rv op dividenden)
249,90 bij code 1437 (terugvordering maximum van betaalde rv op dividenden)
Volgens mij moet alle rentes waarop je geen roerende voorheffing hebt betaald optellen -1020.
Volgens een eerdere vraag aan de belasting moet spaarrekening waarop je rv betaald via de bank niet meer mee tellen. Dus enkel de rentes optellen van deze zonder-1020
Maar volgens de kbc is het zo. https://www.kbc.be/particulieren/nl/spa ... rgeld.html
Heb de vraag ook eens gesteld aan de belasting.
Want heb hier thuis ook discussie over met mijn vader.
Volgens de link van kbc met je volgens hun vb alles 1020 van alle spaarrekening optellen en ook al heb je er rv opgekregen via de bank. Bij 3 spaarrekening = 3×1020=3060-1020=2040 en dit bedrag moet je aangeven bij 1151.
Één horen wat de belasting maild
Volgens een eerdere vraag aan de belasting moet spaarrekening waarop je rv betaald via de bank niet meer mee tellen. Dus enkel de rentes optellen van deze zonder-1020
Maar volgens de kbc is het zo. https://www.kbc.be/particulieren/nl/spa ... rgeld.html
Heb de vraag ook eens gesteld aan de belasting.
Want heb hier thuis ook discussie over met mijn vader.
Volgens de link van kbc met je volgens hun vb alles 1020 van alle spaarrekening optellen en ook al heb je er rv opgekregen via de bank. Bij 3 spaarrekening = 3×1020=3060-1020=2040 en dit bedrag moet je aangeven bij 1151.
Één horen wat de belasting maild
Neen dat klopt niet. Je moet alle ontvangen rentes optellen - minus 1020 per persoon - minus de roerende voorheffingen en deze elk gedeeld door 0,15.
Bvb je bent met twee en hebt 4 keer 1000 Eur intrest ontvangen en eemaal 100 Eur voorheffing betaald. Dan moet je 4x1000 - 2040 - 100/0,15 aangeven. Dwz 1294Eur. Dwz 647Eur per persoon.
Bvb je bent met twee en hebt 4 keer 1000 Eur intrest ontvangen en eemaal 100 Eur voorheffing betaald. Dan moet je 4x1000 - 2040 - 100/0,15 aangeven. Dwz 1294Eur. Dwz 647Eur per persoon.
Ik spaarde bij de depositokas en gaf de (netto) intresten aan op code 1160. Gezien mijn klein pensioen -onder het minimum belastbaar inkomen - zal ik de afgehouden roerende voorheffing terugkrijgen. MAAR: "Houd het detail van de aangegeven inkomsten en het bewijs van de inhouding van de roerende voorheffing ter beschikking van de belastingdienst"
Dat detail en bewijs vind ik niet op de site van de depositokas. Na een telefonisch contact bleek dat zij toegang hebben tot de rubriek 'financiële evolutie’, maar die is onzichtbaar voor het publiek ! "Niet nodig, de belastingen zijn op de hoogte" . We zullen zien.
Dat detail en bewijs vind ik niet op de site van de depositokas. Na een telefonisch contact bleek dat zij toegang hebben tot de rubriek 'financiële evolutie’, maar die is onzichtbaar voor het publiek ! "Niet nodig, de belastingen zijn op de hoogte" . We zullen zien.