Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Fiber gaat moeilijkst te repareren zijn en dat gaat traag gaan.
Tweedraad of coax is makkelijker weer aan elkaar te zetten.
Tweedraad of coax is makkelijker weer aan elkaar te zetten.
Blauwe berichten zij data
Groene berichten zijn SMS
Je kunt het vergelijken met facetime-bellen vs gewoon telefoneren.
De blauwe zijn dus net gratis (als je een wifi-verbinding hebt). De groene zijn "betalend", hoewel de meeste abonnementnen ongelimiteerde SMS-jes hebben. SMS heeft natuurlijk nog tal van andere beperkingen die de iMessages niet hebben (bvb doorsturen van fotos). Het voordeel van SMS is dan weer dat ook arme mensen ze kunnen ontvangen. Het leuke aan iPhone is dat hij automatisch iMessage naar SMS omzet indien nodig.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
--Fullquote verwijderd--
"Message" van Android doet het ook sinds invoering RSC.
RCS, or Rich Communication Services, is more than just an SMS – it’s the new generation of messaging. With the integration of features such as images, interactive buttons and read confirmations, RCS transforms every message into a living, visual, interactive and engaging experience.
Find out if your message is sent by mobile data, SMS, or MMS
The Send icon in the compose bar displays the method your message will be sent. These are the possible ways your messages will send:
Send by Wi-Fi or mobile data Send
Send by SMS Send by SMS
Send by MMS Send by MMS
"Message" van Android doet het ook sinds invoering RSC.
RCS, or Rich Communication Services, is more than just an SMS – it’s the new generation of messaging. With the integration of features such as images, interactive buttons and read confirmations, RCS transforms every message into a living, visual, interactive and engaging experience.
Find out if your message is sent by mobile data, SMS, or MMS
The Send icon in the compose bar displays the method your message will be sent. These are the possible ways your messages will send:
Send by Wi-Fi or mobile data Send
Send by SMS Send by SMS
Send by MMS Send by MMS
Nijlen bij Lier...
-
- Full Member
- Contacteer:
ha ze komen met een nieuwe formule: 3 eur voor 5GB.
DIGI Mobile 5 GB
5 GB data included
Unlimited calls/SMS DIGI to DIGI
€0,01/min & €0,07/SMS to other networks
DIGI Mobile 5 GB
5 GB data included
Unlimited calls/SMS DIGI to DIGI
€0,01/min & €0,07/SMS to other networks
Die prijs is zelfs al verantwoord voor een reservekaartje dat je gewoon in de schuif legt. Hun tweede tariefplan ging er één zijn voor grotere verbruikers.
Ik stel me wel vragen bij hun businessmodel. Met kleine bedragen kom je niet aan een grote winst of grote omzet. En er zitten ook kosten op.
Zijn ze bij DIGI nu ineens redelijk aan het panikeren ?
Ik stel me wel vragen bij hun businessmodel. Met kleine bedragen kom je niet aan een grote winst of grote omzet. En er zitten ook kosten op.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat gebeurt er met het telefoonnummer indien de provider failliet zou gaan?
Het is uiteraard geen dringende kwestie, maar het lijkt me toch lastig indien het nummer in zo’n geval niet gerecupereerd zou kunnen worden.
Het is uiteraard geen dringende kwestie, maar het lijkt me toch lastig indien het nummer in zo’n geval niet gerecupereerd zou kunnen worden.
Toen Dommel failliet ging heb ik mijn nummer zonder problemen kunnen overdragen naar Jim Mobile. De curator zorgde ervoor dat de klantenzone bleef draaien voor enkele maanden na het vonnis waarin het faillissement werd uitgesproken.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Wel als je dat kleine bedrag een heel groot aantal keer kunt herhalen. Het probleem is dat de klant erg honkvast is, dus er is een aanlokkelijk bod nodig om een kritische massa te doen overstappen. De kosten zijn immers wat ze zijn (voor een groot deel toch). Mobiele telecom is geen high tech meer, het is een commodity. Daar hoeven geen grote winsten op gerealiseerd te worden. Drinkwater dat uit de kraan komt is nog goedkoper, en toch vele malen noodzakelijker.
Dan moet je inderdaad winst uit de massa halen.
Maar 20.000 klanten is dan nog altijd geen massa.
Maar 20.000 klanten is dan nog altijd geen massa.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Full Member
- Contacteer:
ja stel dat ze 20.000? klanten kunnen overtuigen. Dus 20.000 x 3 eur. Hoeveel winst halen ze daar uit, 0.5 eur per klant ? Maximaal 10000 eur per maand met wat geluk.
P.S. Kraantjeswater heeft een monopolie + nog wat subsidies. Is da echt goedkoper? twijfelgeval.
Je kan ook argumenteren : het is goedkoper te fietsen dan met de wagen te rijden. Maar ja goedkope benzine is ook alom tegenwoordig in onze maatschappij dankzij tal van subsidies.
P.S. Kraantjeswater heeft een monopolie + nog wat subsidies. Is da echt goedkoper? twijfelgeval.
Je kan ook argumenteren : het is goedkoper te fietsen dan met de wagen te rijden. Maar ja goedkope benzine is ook alom tegenwoordig in onze maatschappij dankzij tal van subsidies.
Winst gaan ze er niet uit halen maar prioriteit is een leefbaar klanten bestand opbouwen, dat kan enkel maar door onder de prijs van de concurrentie te duiken en kwaliteit af te leveren. Zo een mini formule is er ook op gericht dat klanten uiteindelijk toch upgraden of fiks bijbetalen op meerverbruik. Eenmaal genoeg klanten zullen er wel tarief stijgingen komen, zie maar naar Orange nu tegenover toen het pas met een kabel aanbod kwam.Destereir schreef: ↑4 juni 2025, 11:44 Die prijs is zelfs al verantwoord voor een reservekaartje dat je gewoon in de schuif legt. Hun tweede tariefplan ging er één zijn voor grotere verbruikers.
En paniek, wellicht wel, ze zullen zeker op een groter marktaandeel gerekend hebben met minder concurrentie, zo zie je maar weer dat tevreden eerste klanten belangrijk zijn.