GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Je krijgt een melding van Saxo als je inlogt. Als je op details drukt kan je direct jouw keuze maken (intekenen voor een bepaald aantal of niet). Per 3 aandelen in bezit kan je 1 nieuw aandeel kopen. De rest van de rechten die je niet gebruikt om in te tekenen verkoop je best zo vlug mogelijk. Ze staan afzonderlijk genoteerd in jouw portefeuille.
Gaat dit niet automatisch?
Je kies voor extra aandelen en in het andere vak voor de hoeveelheid rechten die daarna automatisch verkocht worden.
Iemand trouwens een idee wanneer de nieuwe aandelen van xior aan je portefeuille worden toegevoegd?
Je kies voor extra aandelen en in het andere vak voor de hoeveelheid rechten die daarna automatisch verkocht worden.
Iemand trouwens een idee wanneer de nieuwe aandelen van xior aan je portefeuille worden toegevoegd?
En waarom hebben we het hier eigenlijk over TINC, want op zich is het geen GVV?
Vraagje voor mede-TINC aandeelhouders, wat doen jullie, tekenen jullie in op de nieuwe aandelenuitgifte ? Ik denk dat ikzelf wel zal intekenen. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb ook ingetekend.
Ik heb ook ingetekend.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik wil intekenen maar hou ze aan bij degiro. Heb mailtje gestuurd maar nog gn antwoord..
ik weet nog niet wat ik ga doen. het zou kunnen dat ik een deel van mijn voorkeursrechten ga verkopen want ik heb een hoop aandelen overgenomen bij een erfenis en tinc is nu al 8% van mijn volledige portefeuille.
op dit moment is het koersverschil van de nieuwe aandelen ook verminderd naar 8%.
heb nog efkes tijd om te beslissen hoeveel rechten ik wil gebruiken.
Dit weekend heb ik ook ingetekend. Na het bevestigen met de codes, kreeg ik een grote V ter bevestiging.
Toen ik gisterenavond terug keek, stonden nog steeds al mijn rechten als beschikbaar. Misschien met het weekend/de feestdag ? Nochtans was gisteren de beurs open

Zodra ik thuis ben zal ik nog eens kijken, anders wordt het bellen...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De voorbije 5 jaar: -21%. IWDA +93%.
Op die manier kom je inderdaad aan een mooi dividendrendement. Je rekent het dividend steeds ten opzichte van de laatste koers, en niet ten opzichte van de aankoopkoers

IWDA heeft een dividendrendement van 0%. Absoluut te mijden dan?
Met de huidige Belgische fiscaliteit is een hoog dividend het laatste wat je wil, als je geen familiale of professionele aandeelhouder bent.
Anderzijds: als de nieuwe fiscaliteit er komt, met 10% meerwaardetaks: met steeds dalende aandelen ga je die NOOIT moeten betalen. Wie belegt in rommel: die wordt niet gestraft (die wordt al genoeg gestraft

Maar dan: ben je niet beter af met iets dat 10% stijgt per jaar (IWDA bvb) waarop je 10% taks betaalt op de meerwaarde?
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik weet niet of jij al van spreiden hebt gehoord?KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 14:03 Maar dan: ben je niet beter af met iets dat 10% stijgt per jaar (IWDA bvb) waarop je 10% taks betaalt op de meerwaarde?
Stel je hebt 1 miljoen Euro, zou je dat allemaal in IWDA steken?
Ik alvast niet.
Interessante vraag. Maar verder spreiden dan IWDA door aanelen te kopen is zeer moeilijk. Nog meer aandelen toevoegen zal de correlatie met de index amper doen afnemen, en in dit specifieke geval zou het enkel het rendement naar beneden halen zonder het risico in te dijken.
Om concreet op de vraag te antwoorden, neen, ik zou -in dit volstrekt fictieve scenario- niet alles in IWDA steken. Ik zou een noodfonds in cash aanhouden (pakweg 50.000 EUR), en de rest zou ongeveer 60/40 verdeeld zijn over IWDA en een aantal obligatiefondsen. Maar zelfs met een riante portefeuille is er geen enkele nood om een deel van je vermogen te verkwanselen aan onderpresterende aandelen.
Bron: het internet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jij hebt dat niet. Als je dat wel had, zou je je niet afvragen waarom je 30% van je opbrengst zou moeten afgeven, als je in België perfect legaal kunt beleggen en daar 0% op kunt betalen.karine schreef: ↑Vandaag 15:27Ik weet niet of jij al van spreiden hebt gehoord?KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 14:03 Maar dan: ben je niet beter af met iets dat 10% stijgt per jaar (IWDA bvb) waarop je 10% taks betaalt op de meerwaarde?
Stel je hebt 1 miljoen Euro, zou je dat allemaal in IWDA steken?
Ik alvast niet.
Of erger: 30% afgeven, en je daar zelfs geen vragen over stellen. Dat gewoon normaal vinden.
Je doet nu ook alsof 1 miljoen veel geld is. 1 miljoen is niet veel geld. Honderdduizenden Belgen hebben 1 miljoen.
Je kunt spreiden zoveel je wilt. Doe je het goed, dan betaal je 0%.
Het is door mensen als jij die vrijwillig 30% van hun opbrengsten aan België afstaan, dat mensen als ik 0% moeten afstaan

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again