Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Carpe, het wordt tijd dat je je memes en het Disney-tekenfilmniveau achterwege laat en eens een hoger niveau gaat proberen opzoeken.CarpeNoctem schreef: ↑6 juli 2025, 23:42Jongens, jongens. Wat een soapVincentVega schreef: ↑6 juli 2025, 15:43Als vortex iets insinueert over KV dan antwoordt chesini als een gebeten hond en voelt ook Moneyking zich geviseerd
We hebben hier al 't één en 't ander meegemaakt, maar iemand die per se zijn (al dan niet echte) identiteit in een medeposter zijn persoonlijke mailbox ramt? Met nauwelijks verholen bedreigingen er bovenop?![]()
Daar zijn die ad hominems van chesini maar klein bier tegen![]()
Ik haal alvast de popcorn boven. Protagonisten KV, chesini en Moneyking: gelieve niet te wachten tot volgende zondag voor de volgende aflevering.
![]()
Een ad hominem is een drogreden waarbij de spreker een aanval op de persoon van de tegenstander doet in plaats van op het argument zelf. Het is een manier om iemands bewering te weerleggen door zijn karakter, motieven of persoonlijke eigenschappen aan te vallen, in plaats van de logica of de inhoud van het argument te bekritiseren.
En jullie doen de ganse dag niets anders.
Mijn standpunt is dat alle partijen eens ze in de regering zitten er op uit zijn de Belg, de Vlaming, de Brusselaar, de Waal te strippen tot op het bot.
Allemaal zijn ze als de eersten om geld buiten te smijten (neem als huidig voorbeeld Theo Francken, hij gaat met een paar miljarden op zak shoppen in Le Bourget, zoals wij met 20 Frank naar de kermis gingen, op is op is de leuze) en allemaal zijn ze als de eersten om nieuwe belastingen te heffen (neem als huidig voorbeeld de nieuwe meerwaardetaks, hoe sneller die er was hoe liever, dan kan Theo extra F35's gaan kopen).
Jullie hebben maw allemaal gestemd op een bende struikrovers die jullie kaalplukken. En kennen jullie het verschil tussen een linkse en een rechtse struikrover ? Wel ik niet. En voor wie al eens een echte struikrover is tegengekomen, het staat ook niet op hun T-shirt of hun nummerplaat of hun paard geschreven. Maar ze plukken je wel.
Allemaal zijn ze als de eersten om geld buiten te smijten (neem als huidig voorbeeld Theo Francken, hij gaat met een paar miljarden op zak shoppen in Le Bourget, zoals wij met 20 Frank naar de kermis gingen, op is op is de leuze) en allemaal zijn ze als de eersten om nieuwe belastingen te heffen (neem als huidig voorbeeld de nieuwe meerwaardetaks, hoe sneller die er was hoe liever, dan kan Theo extra F35's gaan kopen).
Jullie hebben maw allemaal gestemd op een bende struikrovers die jullie kaalplukken. En kennen jullie het verschil tussen een linkse en een rechtse struikrover ? Wel ik niet. En voor wie al eens een echte struikrover is tegengekomen, het staat ook niet op hun T-shirt of hun nummerplaat of hun paard geschreven. Maar ze plukken je wel.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 juli 2025, 12:42, 6 keer totaal gewijzigd.
De overkant... dat zijn die kerels van "de pot verwijt de ketel" he.

Ronduit belachelijk gezever daar.
Ik zie het nog altijd voor me.
Die volksverlakker uit Antwerpen die zijn volgelingen 100 keer voorgezegd heeft dat we een belastingsregering hadden..
Waarna de brave volgers "die niet de msm volgden" het braaf meebrulden met stijf armpje.

Of het gelul over "besparen"... hebben ze al veel bespaard onder de meet ?

Geen bal !
Gratis bestaat niet , zei de slimmerik.
Maar minder voor meer geld bestaat wel.

Ondertussen zal de MSM hen wel ophemelen met artikels als : x dagen regering BDW.. iedereen enthousiast. En wie dat niet is moet in de hoek.
Mannekes toch. Apenland.
Laatst gewijzigd door Destereir op 7 juli 2025, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Daarom ga ik terug naar de content:
Mijn standpunt is dat alle partijen eens ze in de regering zitten er vandaag op uit zijn de Belg, de Vlaming, de Brusselaar, de Waal te strippen tot op het bot. Waarom zeg ik vandaag: omdat de kassa helemaal leeg is. Vroegere jaren was er nog eens iet of wat reserve. Nu niet meer. Dus maar strippen die burger.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ten eerste omdat er nu nog veel te veel overlap zit in in Vlaamse bevoegdheden en federale. Zo kun je geen deftig beleid voeren. De befaamde homogene bevoegdheidspakketten.
Tweedens is er de kwalijke tendens om de Vlaamse regering te spiegelen aan de federale en vice versa. En daardoor zitten de sossen in beide regeringen om stokken in de wielen te steken van wat eindelijk eens een rechtse regering zou kunnen zijn die er eindelijk eens voor zorgt dat jouw archetypische 'werkende man' niet zo gepluimd wordt.
Natuurlijk niet. Ere wie ere toekomt: vooral de MR heeft verhinderd dat er nog een grotere belastingstsunami - gelanceerd door de sossen - op ons af kwam.
Zoals ik al zei: de Vlaamse regering neemt in sneltreintempo de Belgische ziekte over

Ja jongens, ik wist dat het onderwijs in Vlaanderen met rasse schreden achteruitging. Maar dat ook de woordenschat veronachtzaamd wordt?
En in feite moet je je eigenlijk niet achter het onderwijs verschuilen. Lees eens een boek en verruim je horizon. En als je het echt niet meer weet: de dikke Zeeuw to the rescue*, of mee met onze tijd: vraag het aan AI.
*Potvolkoffie, de Dikke Van Dale Online is nu ook betalend geworden.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
1)Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat je geen efficiënt beleid kan voeren met een Federale Regering, een Vlaamse, een Waalse, een Duitse, een Brusselse regering. Schaf die deelstatenregeringen aub af en liefst zo snel mogelijk. Er is geen enkele multinational die in BE 5 hoofdkwartieren heeft. De CEO's zullen je voor gek verklaren.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 11:471)Ten eerste omdat er nu nog veel te veel overlap zit in in Vlaamse bevoegdheden en federale. Zo kun je geen deftig beleid voeren. De befaamde homogene bevoegdheidspakketten.
2)Tweedens is er de kwalijke tendens om de Vlaamse regering te spiegelen aan de federale en vice versa. En daardoor zitten de sossen in beide regeringen om stokken in de wielen te steken van wat eindelijk eens een rechtse regering zou kunnen zijn die er eindelijk eens voor zorgt dat jouw archetypische 'werkende man' niet zo gepluimd wordt.3)Natuurlijk niet. Ere wie ere toekomt: vooral de MR heeft verhinderd dat er nog een grotere belastingstsunami - gelanceerd door de sossen - op ons af kwam.4)Zoals ik al zei: de Vlaamse regering neemt in sneltreintempo de Belgische ziekte over
5)Ja jongens, ik wist dat het onderwijs in Vlaanderen met rasse schreden achteruitging. Maar dat ook de woordenschat veronachtzaamd wordt?
En in feite moet je je eigenlijk niet achter het onderwijs verschuilen. Lees eens een boek en verruim je horizon. En als je het echt niet meer weet: de dikke Zeeuw to the rescue*, of mee met onze tijd: vraag het aan AI.
*Potvolkoffie, de Dikke Van Dale Online is nu ook betalend geworden.![]()
2)Als je dan toch doorgaat met geldverslindende deelregeringen, dan zie ik nog altijd geen reden dat de Vlaamse regering een spiegelregering moet/zal zijn. Wat een nonsens. Dat is een pure tegenstelling op zich: je maakt zgn onafhankelijke deelregeringen en dan kom je te zeggen dat het spiegelregeringen zouden moeten zijn. Wat een nonsens. De CEO's zullen je voor gek verklaren: dan toch een Headquarter in elk van de Belgische Deelstaten, maar met een spiegel-uitvoerend-committee en spiegel-raad-van-bestuur. Alsof het daardoor is dat de zgn werkende man geplukt wordt. Vraag het aan Theo hoeveel miljard hij in Juni buitengegooid heeft.
3)Toch wel triestig. De Sossen hebben het bij voorbaat allemaal gedaan. Kijk eens naar de NVA. Kijk eens naar Theo Franken. Kijk eens hoe het geld vandaag wordt buitengesmeten. Kijk er eens naar.
4)Dubbel triestig. De Vlaamse Onafhankelijke Regering die niet eens zijn eigen koers durft varen. Wie heeft ooit gezegd dat ze de Belgische ziekte moet overnemen ? Niemand toch.
5)Als je graag uitpakt met je kennis over de Vlaamse Taal, wel doe dan mee aan het Groot Dictee Der Nederlandse Taal en laat weten wat uw score was.
Laatst gewijzigd door chesini op 7 juli 2025, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
VincentVega schreef: ↑26 juni 2025, 23:33en met autoritaire en totalitaire regimes in Syrië, China, Rusland …voorheenCP1234 schreef: ↑26 juni 2025, 23:23 En je slaagt de bal trouwens ook goed mis; ben totaal geen fan van Dries, ik ben wel tegen de oneerlijke behandeling als je kijkt naar zijn zaak of die van bv. onze Conner; maar daar stopt mijn sympathie voor hem dan ook.
VEGA zijn voorzitter lijkt er nochtans ook veel bewondering te hebben voor wat China betreft.... :
https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-weve ... -hofeunuch
Had dit artikel op een website van o.a. PVDA of Vlaams belang gestaan. ... VEGA zou dagen -wat zeg ik, neem maar maanden en jaren- bezige geweest hier op het forum hoe 'PVDA of Vlaams belang' opkijken naar het communistische dictatuur China , en welk groot gevaar dat hier zou vormen .....
Benieuwd welke uitleg we nu gaan te horen krijgen

(Nuanceringsmodus is on ....

Och de kassa is altijd al leeg geweest, probleem is nu dat er ondertussen zoveel schuldbriefjes in liggen dat ze niet meer dicht kan. Dat en de nog stijgende uitgaven door de vergrijzing, de klimaat transitie en nu ook defensie maken dat er nog grotere tekorten op ons afkomen. Dus ja, de overheid (of dat links of rechts zou zijn maakt niet zoveel uit) moet nu wel ingrijpen, men heeft dit veel te lang voor zich uitgeschoven waardoor het alleen maar moeilijker wordt. De illusie die door sommigen geschept wordt dat er nog wel ruimte is voor meer koopkracht, hogere uitkeringen, minder lang werken enz... is gewoon boeren bedrog. Ze zouden beter constructief mee helpen om de lasten over alle schouders te verdelen ipv hun eigenste kiespubliek met uitzonderingen te plezieren. Immers hoe minder dragers hoe zwaarder de last voor de sukkelaars (vooral de werkende middenklasse) die overblijven. Het meerwaarden gedrocht is daar een mooi voorbeeld van. Waarom een vrijstelling voor het kleine kapitaal, ook klein kapitaal is geld dat niet dient voor de dagdagelijkse kosten en beschikbaar is voor meerwaarde creatie middels beleggingen. Waarom vrijstelling voor extra groot kapitaal, om nog grotere kapitalen te kunnen verwerven? Laat iedereen hetzelfde tarief betalen zonder uitzonderingen, voor dezelfde opbrengst zal een flink stuk minder dan 10% nodig zijn, voor niemand een ondraaglijke last en iedereen gelijk in de miserie.chesini schreef: ↑Gisteren 11:41 Daarom ga ik terug naar de content:
Mijn standpunt is dat alle partijen eens ze in de regering zitten er vandaag op uit zijn de Belg, de Vlaming, de Brusselaar, de Waal te strippen tot op het bot. Waarom zeg ik vandaag: omdat de kassa helemaal leeg is. Vroegere jaren was er nog eens iet of wat reserve. Nu niet meer. Dus maar strippen die burger.
De problemen liggen nochtans vooral federaal, daar zitten immers nog steeds de bevoegdheden die met de grootste berg geld gaan lopen en waar de begroting gemaakt wordt en de belastingen geheven worden. Maar je hebt gelijk, een efficiënt beleid is al decennia niet meer mogelijk in België, niet zo zeer door al die deel regeringen, wel door de vele politieke partijen die elk hun trofeeën voor hun kiespubliek willen scoren ten koste van efficiënt beleid, en ook hier is het meerwaarden gedrocht daar een mooi voorbeeld van. De oplossing zal niet liggen in het afschaffen van de deelstaten of in het confederalisme of Vlaams nationalisme of wat dan ook. Er moet een manier gevonden worden waarbij het algemeen belang voorrang krijgt op de partij belangen, alleen zo kan een efficiënter en meer rechtlijnig beleid gevoerd worden.chesini schreef: ↑Gisteren 12:12
1)Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat je geen efficiënt beleid kan voeren met een Federale Regering, een Vlaamse, een Waalse, een Duitse, een Brusselse regering. Schaf die deelstatenregeringen aub af en liefst zo snel mogelijk. Er is geen enkele multinational die in BE 5 hoofdkwartieren heeft. De CEO's zullen je voor gek verklaren.
Ik blijf erbij dat men de deelstaten zo snel mogelijk moet opdoeken. Zoniet gaan we regelrecht de dieperik in. BE is 30.000 vierkante kilometer. En dat heeft 5 regeringen nodig. Stop er mee aub. Want we gaan regelrecht de dieperik in. Spijtig dat ik het moet herhalen. Dit komt echt niet goed.vortex schreef: ↑Gisteren 12:41De problemen liggen nochtans vooral federaal, daar zitten immers nog steeds de bevoegdheden die met de grootste berg geld gaan lopen en waar de begroting gemaakt wordt en de belastingen geheven worden. Maar je hebt gelijk, een efficiënt beleid is al decennia niet meer mogelijk in België, niet zo zeer door al die deel regeringen, wel door de vele politieke partijen die elk hun trofeeën voor hun kiespubliek willen scoren ten koste van efficiënt beleid, en ook hier is het meerwaarden gedrocht daar een mooi voorbeeld van. De oplossing zal niet liggen in het afschaffen van de deelstaten of in het confederalisme of Vlaams nationalisme of wat dan ook. Er moet een manier gevonden worden waarbij het algemeen belang voorrang krijgt op de partij belangen, alleen zo kan een efficiënter en meer rechtlijnig beleid gevoerd worden.chesini schreef: ↑Gisteren 12:12
1)Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat je geen efficiënt beleid kan voeren met een Federale Regering, een Vlaamse, een Waalse, een Duitse, een Brusselse regering. Schaf die deelstatenregeringen aub af en liefst zo snel mogelijk. Er is geen enkele multinational die in BE 5 hoofdkwartieren heeft. De CEO's zullen je voor gek verklaren.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Gaan we dan ook de provincies en meteen ook de stadsbesturen afschaffen? Dan kunnen ze in Brussel beslissen hoe breed de stoep voor jouw deur moet zijn en in welk legpatroon de tegels mogen liggen.chesini schreef: ↑Gisteren 12:49 Ik blijf erbij dat men de deelstaten zo snel mogelijk moet opdoeken. Zoniet gaan we regelrecht de dieperik in. BE is 30.000 vierkante kilometer. En dat heeft 5 regeringen nodig. Stop er mee aub. Want we gaan regelrecht de dieperik in. Spijtig dat ik het moet herhalen. Dit komt echt niet goed.
Die redenering slaat dus echt nergens op. Om te beginnen hebben we decennia lang al geprobeerd om Belgie te runnen zonder deelstaten. De gevolgen waren desastreus en wij, onze kinderen en onze keinkinderen zullen daar nog de schuld van moeten terugbetalen.
Bovendien is het ook totaal onlogisch. De noden van de deelstaten zijn totaal anders, de taal is anders, de politieke partijen zijn anders, de media, de cultuur, de economie, de geografie,...
Geen enkel modern land heeft 1 federale regering. Kijk hoe Zwitserland geoganiseerd is.
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 7 juli 2025, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Schaf de deelregeringen af of we gaan regelrecht naar de dieperik. Ik noem 5 deelregeringen in een voorschootgroot land als BE niet modern hoor. Dat is ouderwets ikke-en-de-rest-kan-stikken-gedoe. Zoals de Brusselse gemeentes en politiezones. Dat is pure verspilling en blokkering van elk logisch beleid. De noden zijn zogenaamd anders: laat ons wel wezen. Pas u aan. Wij vragen aan buitenlanders om inburgeringscursussen te volgen en wij Belgen kunnen ons dus nog niet eens aanpassen aan ons eigen land. Dat zegt veel over Belgen. Een land bevolkt door veelal dikke egoïsten die niet eens weten wat hun gepersonaliseerde stoepbreedte en tegelpatroon hun vandaag wel kosten.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 12:59Gaan we dan ook de porvincies en meteen ook de stadsbesturen afschaffen? Dan kunnen ze in Brussel beslissen hoe breed de stoep voor jouw deur moet zijn en in welk legpatroon de tegels mogen liggen.chesini schreef: ↑Gisteren 12:49 Ik blijf erbij dat men de deelstaten zo snel mogelijk moet opdoeken. Zoniet gaan we regelrecht de dieperik in. BE is 30.000 vierkante kilometer. En dat heeft 5 regeringen nodig. Stop er mee aub. Want we gaan regelrecht de dieperik in. Spijtig dat ik het moet herhalen. Dit komt echt niet goed.
Die redenering slaat dus echt nergens op. Om te beginnen hebben we decennia lang al geprobeerd om Belgie te runnen zonder deelstaten. De gevolgen waren desastreus en wij, onze kinderen en onze keinkinderen zullen daar nog de schuld van moeten terugbetalen.
Bovendien is het ook totaal onlogisch. De noden van de deelstaten zijn totaal anders, de taal is anders, de politieke partijen zijn anders, de media, de cultuur, de economie, de geografie,...
Geen enkel modern land heeft 1 federale regering. Kijk hoe Zwitserland geoganiseerd is.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Niet de grootte van een land speelt hierin een rol, wel de homogeniteit. Het is gewoon een feit dat we 3 (officiele) talen spreken in dit kleine land. Ik heb het ook niet bedacht, maar het is wel zo. Naarmate er meer afstemming is tussen de landen onderling (en dus meer wetten uitgezet op europees niveau), is er steeds minder nood aan een federale regering. Wil je geld besparen, schaf dan niet de deelregeringen af, maar kleed de federale staat uit. Schaf het koningshuis af, verminder het aantal federale ministers en kabinetten. Maak elke deelstaat verantwoordelijk voor haar volledige begroting.
+ 1. Dat lijken me gezonde ideeën, maar ook helaas onhaalbaar.MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 15:42Daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Niet de grootte van een land speelt hierin een rol, wel de homogeniteit. Het is gewoon een feit dat we 3 (officiele) talen spreken in dit kleine land. Ik heb het ook niet bedacht, maar het is wel zo. Naarmate er meer afstemming is tussen de landen onderling (en dus meer wetten uitgezet op europees niveau), is er steeds minder nood aan een federale regering. Wil je geld besparen, schaf dan niet de deelregeringen af, maar kleed de federale staat uit. Schaf het koningshuis af, verminder het aantal federale ministers en kabinetten. Maak elke deelstaat verantwoordelijk voor haar volledige begroting.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Je wel kunt stapjes zetten in die richting. Laat bvb iedereen van het koningshuis (behalve de troonopvolger) gewoon gaan werken voor hun geld. Decimeer heel die entourage. Verminder het aantal federale ministers. Kies eenduidig waar een verantwoordelijkheid valt (gewest OF federaal -- maar geen halfslachtige ambiguïteiten).
En dit alles uiteraard nog helemaal los van de grondige besparingsmaatregelen die sowieso in om het even welke structuur genomen moeten worden: de rol van de overheid reduceren tot de kerntaken, het aantal ambtenaren drastisch terugschroeven, pensioenregelingen harmoniseren, subsidies afschaffen,...