Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Federale Arizona-regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1584 berichten
  • Pagina 106 van 106
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
Finny10
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Finny10
Verstuur privébericht

Re: Federale Arizona-regering

• Citeer

Bericht door Finny10 » Vandaag 16:04

MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 15:51
Finny10 schreef: ↑Vandaag 15:44 + 1. Dat lijken me gezonde ideeën, maar ook helaas onhaalbaar.
Je wel kunt stapjes zetten in die richting. Laat bvb iedereen van het koningshuis (behalve de troonopvolger) gewoon gaan werken voor hun geld. Decimeer heel die entourage. Verminder het aantal federale ministers. Kies eenduidig waar een verantwoordelijkheid valt (gewest OF federaal -- maar geen halfslachtige ambiguïteiten).

En dit alles uiteraard nog helemaal los van de grondige besparingsmaatregelen die sowieso in om het even welke structuur genomen moeten worden: de rol van de overheid reduceren tot de kerntaken, het aantal ambtenaren drastisch terugschroeven, pensioenregelingen harmoniseren, subsidies afschaffen,...
Kijk aan, weer helemaal mee eens. Maar het is nu eenmaal België, dus.... gaat het om de postjes, vriendjes en partijbelangenen totaal niet over het land goed besturen.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 16:43

xvsteep schreef: ↑Gisteren 18:11
chesini schreef: ↑Gisteren 18:02
Nog een van de er niets toe doende tactieken: bitneuken over dt-fouten. Alsof iedereen de tijd heeft het Groene Boekje van buiten te blokken.
Ik ga andere forumleden niet wijzen op hun dt-fouten maar ik moet wel toegeven dat ik mij er (soms) ook over 'erger'. Het veelvuldig maken van deze fouten wijst, mijns insziens, op een gebrek aan kennis van onze taal door ofwel een gebrek aan opleiding, ofwel (en dat is nog veel erger) een gebrek aan respect voor onze taal.
Soms doet het gewoon pijn aan de ogen :o :o :o
Moneyking schreef: ↑Gisteren 15:41 Als Vortex dit gedeelt heeft zit hij met een zeer groot probleem.
chesini schreef: ↑5 juli 2025, 17:37 Daar leidt ik uit af dat u zelfs geen prbleem ziet in schuldgraden tot zelfs 240%
… zeker indien de schrijver zijn fout niet inziet of uitpakt met zijn goede kennis terzake. :D
chesini schreef: ↑Vandaag 10:48 Ik heb nog het ganse Groene Boekje van buiten geblokt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » Vandaag 17:07

VincentVega schreef: ↑Vandaag 16:43 … zeker indien de schrijver zijn fout niet inziet of uitpakt met zijn goede kennis terzake. :D
chesini schreef: ↑Vandaag 10:48 Ik heb nog het ganse Groene Boekje van buiten geblokt.
Spijtig dat je de rest van zijn post niet citeert. Er stond daar nog een enormiteit in:
chesini schreef: ↑Vandaag 10:48Ik zou zeggen ga mee doen aan het Groot Dictee Der Nederlandse Taal, je kan nog een vulpen winnen. En laat ons weten wat je score was. Bijlange geen 10 op 10.
Hij gelooft echt dat ze daar punten op tien geven ;D
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 17:11

VincentVega schreef: ↑Vandaag 16:43
xvsteep schreef: ↑Gisteren 18:11
Ik ga andere forumleden niet wijzen op hun dt-fouten maar ik moet wel toegeven dat ik mij er (soms) ook over 'erger'. Het veelvuldig maken van deze fouten wijst, mijns insziens, op een gebrek aan kennis van onze taal door ofwel een gebrek aan opleiding, ofwel (en dat is nog veel erger) een gebrek aan respect voor onze taal.
Soms doet het gewoon pijn aan de ogen :o :o :o
Moneyking schreef: ↑Gisteren 15:41 Als Vortex dit gedeelt heeft zit hij met een zeer groot probleem.
chesini schreef: ↑5 juli 2025, 17:37 Daar leidt ik uit af dat u zelfs geen prbleem ziet in schuldgraden tot zelfs 240%
… zeker indien de schrijver zijn fout niet inziet of uitpakt met zijn goede kennis terzake. :D
Ja die staat er al 2 dagen te blinken. Erg hé. Kijk er niet te veel naar, is slecht voor de ogen.

MeneerParmentier
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer MeneerParmentier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeneerParmentier » Vandaag 17:40

chesini schreef: ↑Gisteren 18:02 Nog een van de er niets toe doende tactieken: bitneuken over dt-fouten. Alsof iedereen de tijd heeft het Groene Boekje van buiten te blokken.
Iedereen maakt wel eens een foutje, maar schrijven zonder dt-fouten is iets wat kinderen lukt vanaf de leeftijd van 10 jaar.
Gewoon even je tekst nalezen en corrigeren indien nodig, het is niet meer dan het tonen van beleefdheid en respect naar je lezer toe.
Vaak zijn taalfouten de eerste stap naar verdere verloedering van communicatie. Een mening verkondigd met taalfouten maakt ineens nog maar half zoveel indruk.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 17:50

MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 17:40
chesini schreef: ↑Gisteren 18:02 Nog een van de er niets toe doende tactieken: bitneuken over dt-fouten. Alsof iedereen de tijd heeft het Groene Boekje van buiten te blokken.
Iedereen maakt wel eens een foutje, maar schrijven zonder dt-fouten is iets wat kinderen lukt vanaf de leeftijd van 10 jaar.
Gewoon even je tekst nalezen en corrigeren indien nodig, het is niet meer dan het tonen van beleefdheid en respect naar je lezer toe.
Vaak zijn taalfouten de eerste stap naar verdere verloedering van communicatie. Een mening verkondigd met taalfouten maakt ineens nog maar half zoveel indruk.
Ik herlees alles. Maar dan nog geschiedt het kwaad. De spelchecker op mijn smartphone werkt niet. Ik heb al alle instellingen afgezocht. Op mijn pc heb ik het niet voor, daar wordt alle onheil er uit gehaald. Nog beter opletten zeker.
Nvdr: of de Arizona-regering vragen een taks op dt-fouten in te voeren. Dat wordt per direct geregeld.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » Vandaag 19:10

vortex schreef: ↑Vandaag 12:41 De problemen liggen nochtans vooral federaal, daar zitten immers nog steeds de bevoegdheden die met de grootste berg geld gaan lopen en waar de begroting gemaakt wordt en de belastingen geheven worden. Maar je hebt gelijk, een efficiënt beleid is al decennia niet meer mogelijk in België, niet zo zeer door al die deel regeringen, wel door de vele politieke partijen die elk hun trofeeën voor hun kiespubliek willen scoren ten koste van efficiënt beleid, en ook hier is het meerwaarden gedrocht daar een mooi voorbeeld van. De oplossing zal niet liggen in het afschaffen van de deelstaten of in het confederalisme of Vlaams nationalisme of wat dan ook. Er moet een manier gevonden worden waarbij het algemeen belang voorrang krijgt op de partij belangen, alleen zo kan een efficiënter en meer rechtlijnig beleid gevoerd worden.
Door de belangrijkste bevoegdheden (en bijhorende middelen uiteraard) over te hevelen naar de deelstaten ( confederalisme dus ) zal per deelstaat het algemeen belang toenemen tov. de partijbelangen.
Van het algemeen belang voor heel België voorop stellen in een federaal (of unitair) België is al lang gebleken dat dat een utopie is.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » Vandaag 19:16

MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 12:59
chesini schreef: ↑Vandaag 12:49 Ik blijf erbij dat men de deelstaten zo snel mogelijk moet opdoeken. Zoniet gaan we regelrecht de dieperik in. BE is 30.000 vierkante kilometer. En dat heeft 5 regeringen nodig. Stop er mee aub. Want we gaan regelrecht de dieperik in. Spijtig dat ik het moet herhalen. Dit komt echt niet goed.
Gaan we dan ook de provincies en meteen ook de stadsbesturen afschaffen? Dan kunnen ze in Brussel beslissen hoe breed de stoep voor jouw deur moet zijn en in welk legpatroon de tegels mogen liggen.

Die redenering slaat dus echt nergens op. Om te beginnen hebben we decennia lang al geprobeerd om Belgie te runnen zonder deelstaten. De gevolgen waren desastreus en wij, onze kinderen en onze keinkinderen zullen daar nog de schuld van moeten terugbetalen.
Bovendien is het ook totaal onlogisch. De noden van de deelstaten zijn totaal anders, de taal is anders, de politieke partijen zijn anders, de media, de cultuur, de economie, de geografie,...
Geen enkel modern land heeft 1 federale regering. Kijk hoe Zwitserland geoganiseerd is.
+1

Gewoon de realiteit aanvaarden eigenlijk en met die realiteit er het beste van proberen te maken voor iedereen ( álle Belgen ).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 juli 2025, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » Vandaag 19:23

Finny10 schreef: ↑Vandaag 15:44
MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 15:42 Daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Niet de grootte van een land speelt hierin een rol, wel de homogeniteit. Het is gewoon een feit dat we 3 (officiele) talen spreken in dit kleine land. Ik heb het ook niet bedacht, maar het is wel zo. Naarmate er meer afstemming is tussen de landen onderling (en dus meer wetten uitgezet op europees niveau), is er steeds minder nood aan een federale regering. Wil je geld besparen, schaf dan niet de deelregeringen af, maar kleed de federale staat uit. Schaf het koningshuis af, verminder het aantal federale ministers en kabinetten. Maak elke deelstaat verantwoordelijk voor haar volledige begroting.
+ 1. Dat lijken me gezonde ideeën, maar ook helaas onhaalbaar.
Perfect haalbaar. Meer nog ... dat is gewoon waar we naartoe gaan evolueren hoe dan ook.
Die normale evolutie proberen tegen te houden is alleen maar contraproductief.
Maar voor mij mag het koningshuis gerust (of zelfs liefst eigenlijk) wel blijven bestaan. ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1584 berichten
  • Pagina 106 van 106
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy