Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Al die politiekers die als een kip zonder kop achter de waan van de dag lopen kosten ons handenvol geldVincentVega schreef: ↑8 juli 2025, 14:47Impact van het kleine Europa? Quasi nihil, alle Europese landen samen zijn goed voor minder dan 10% van de CO2-uitstoot. Als we onze uitstoot dus met 10% kunnen laten dalen, dan wordt dat dus 9% (als de uitstoot bij andere landen hetzelfde blijf).

Nog niet zo heel lang geleden:
Vandaag is het de beurt aan ons Melissa om de risee te zijn:
De huizen barsten van de warmte

Ik kan het geloven dat sommigen bij de sossen FVDB ne slimme vinden. Als je hem vergelijkt met de twee airheads Melissa en Mateke zou je inderdaad die vergissing wel eens kunnen maken.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja, in het land der blinden is Eenoog koning. Het was jaren geladen al zo warm dat het geld van FvdB in de fik vloog. 

Gewoon een vraag :
Gaat er -31jaar na de feiten- eigenlijk een week voorbij of dat feit van FVDB wordt hier op SG -door sommigen- eens niet opgerakeld ?
CN, Vortex , Vega , Finny , …
Ze moeten er toch echt een serieus onverwerkt trauma van opgelopen hebben ….
Gaat er -31jaar na de feiten- eigenlijk een week voorbij of dat feit van FVDB wordt hier op SG -door sommigen- eens niet opgerakeld ?
CN, Vortex , Vega , Finny , …
Ze moeten er toch echt een serieus onverwerkt trauma van opgelopen hebben ….

Nee, hoor. Het paste er gewoon mooi bij.
Het gaat mij niet om links of rechts, maar ik vind dat mensen die in het verleden zoiets hebben uitgehaald niet als minister (en dan nog met een belerend vingertje) terug mogen komen.
Een bankbiljet verbranden is toch totaal helemaal niet erg ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Jawel, omwille van de CO-uitstoot

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Neen hoor, ikke niet. Enkel Frank VDB heeft er misschien een trauma van opgelopen. Hij is nadien zelf een tijdje weggevlucht naar Engeland

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet enkel daarom. Het mag niet.
Afijn, voor gewone stervelingen toch niet. Maar we weten allemaal dat FVDB zich (blijkbaar terecht) boven de wet gesteld voelt.

Niet enkel FVDB, ook de rest van de sossen wordt een hand boven het hoofd gehouden:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Scheiding der machten???CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2025, 21:43Niet enkel daarom. Het mag niet.
Afijn, voor gewone stervelingen toch niet. Maar we weten allemaal dat FVDB zich (blijkbaar terecht) boven de wet gesteld voelt.
Niet enkel FVDB, ook de rest van de sossen wordt een hand boven het hoofd gehouden:
![]()

Onafhankelijkheid van de rechterlijke macht???

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Grote kans dat als "de professor" bij je thuis is langsgeweest dat je huis barst van de warmte, precies alsof de vlammen door het plafond gaan ...CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2025, 18:30Al die politiekers die als een kip zonder kop achter de waan van de dag lopen kosten ons handenvol geldVincentVega schreef: ↑8 juli 2025, 14:47Impact van het kleine Europa? Quasi nihil, alle Europese landen samen zijn goed voor minder dan 10% van de CO2-uitstoot. Als we onze uitstoot dus met 10% kunnen laten dalen, dan wordt dat dus 9% (als de uitstoot bij andere landen hetzelfde blijf).![]()
Nog niet zo heel lang geleden:
Vandaag is het de beurt aan ons Melissa om de risee te zijn:
De huizen barsten van de warmte
![]()
![]()
![]()
Ik kan het geloven dat sommigen bij de sossen FVDB ne slimme vinden. Als je hem vergelijkt met de twee airheads Melissa en Mateke zou je inderdaad die vergissing wel eens kunnen maken.![]()

Je terugblik van Agalev doet me denken aan de vele reclames vroeger waar Gas werd gepromoot als de "natuurlijke" verwarming, nu wil men gas de grond inboren om elecktriciteit te promoten die opgewekt wordt door gas ...

Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je nog zo weinig te zeggen Vivi, dat je plaat maar blijft hangen bij het "Blok," nu nog een beetje laster als fascist en racist erbij; moest ik niet weten dat je zo'n brave jongen bent zou ik het maar zielig vinden maar ik weet ondertussen dat je je best doet; brave jongen ...VincentVega schreef: ↑8 juli 2025, 13:41Jijzelf sprak over twee N-VA kapiteins, dus dan veronderstel ik dat je ook de federale premier bedoelt.voorheenCP1234 schreef: ↑8 juli 2025, 13:04 Vergist ge U de laatste tijd met één van uw vele andere accounts die ook altijd over het "Blok" praat ... ??
En je maakt U, weeral, ronduit belachelijk want het gaat hier om het falen van de Vlaamse regering; daar hoeven bij mijn weten geen Waalse partijen bij betrokken worden, maar ja, jij weet toch alles zoveel beter hé, heb je gemeen met je vriendje Bartje Quisling ...
Als dat dan ronduit belachelijk is, dan ben je dat zelf ook want je spreekt over mijn vriendje BDW en die is van het federale niveau![]()
Wat Quisling betreft, dat was een fascist en antisemiet en past dus beter bij de bruinere zijde van het Blok, de zijde van Filip De Chinese Winter, Gerolf Baardemans en Rob KlopteropLOL
![]()
Als ik dan toch mag kiezen : liever dement of incompetent dan fascist en racistvoorheenCP1234 schreef: ↑8 juli 2025, 13:04 Ik zie wel waarom je een "democraat" in de US zou zijn, personen zoals Biden en Harris kan ik nog wel aan iemand zoals U linken, dement of incompetent ...![]()
Dat was de goede oude tijd, toen de Republikeinen ook nog progressieve standpunten had, zoals inzake slavernijvoorheenCP1234 schreef: ↑8 juli 2025, 13:04 En nog maar goed dat je geen deel zou willen uitmaken van de GoP, de partij die de slavernij heeft afgeschaft en voor de vrijheid van meningsuiting is, neen; die past inderdaad niet bij U ... Goede zelfreflectie trouwens !![]()
Of ze nu nog tegen slavernij zijn, durf ik sterk te betwijfelen als je Trump zijn migratiepolitiek eens goed van naderbij bestudeert.![]()
Vrijheid van meningsuiting onder Trump? You must be joking …![]()
Abraham Lincoln zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou zien wie (en hoe) nu de Republikeinse partij en de USA wordt geleid![]()

Make Spaargids " Great Again ! "
En hopla regeltrien Melissa voert alweer een stupiditeit in, leverancier moeten verplicht vaste contracten aanbieden want:
Vaste contracten zijn in het kader van aanbod gestuurd verbruik contra productief, wil men mensen aansporen om minder te verbruiken tijdens piekuren en juist meer in daluren, dan moet je van die vaste contracten af. Idem voor het verbruik tijdens periodes met laag aanbod (winter windstil weer bv) en dus hoge stroom prijzen.
Vaste contracten zijn per definitie sowieso duurder omdat leveranciers hier een risico kost aanrekenen.
Leveranciers die geen vaste contracten willen afsluiten en daar toch toe verplicht worden, gaan hun prijs heel hoog zetten, andere leveranciers gaan hun prijszetting daarop aanpassen, en worden dus ook duurder.‘Een vast contract is de beste bescherming voor onze gezinnen tegen grote prijsschommelingen en torenhoge energiefacturen’, zegt Depraetere.
Vaste contracten zijn in het kader van aanbod gestuurd verbruik contra productief, wil men mensen aansporen om minder te verbruiken tijdens piekuren en juist meer in daluren, dan moet je van die vaste contracten af. Idem voor het verbruik tijdens periodes met laag aanbod (winter windstil weer bv) en dus hoge stroom prijzen.
Vaste contracten zijn per definitie sowieso duurder omdat leveranciers hier een risico kost aanrekenen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
voorheenCP1234 schreef: ↑9 juli 2025, 00:57Heb je nog zo weinig te zeggen Vivi, dat je plaat maar blijft hangen bij het "Blok," nu nog een beetje laster als fascist en racist erbij; moest ik niet weten dat je zo'n brave jongen bent zou ik het maar zielig vinden maar ik weet ondertussen dat je je best doet; brave jongen ...VincentVega schreef: ↑8 juli 2025, 13:41
Jijzelf sprak over twee N-VA kapiteins, dus dan veronderstel ik dat je ook de federale premier bedoelt.
Als dat dan ronduit belachelijk is, dan ben je dat zelf ook want je spreekt over mijn vriendje BDW en die is van het federale niveau![]()
Wat Quisling betreft, dat was een fascist en antisemiet en past dus beter bij de bruinere zijde van het Blok, de zijde van Filip De Chinese Winter, Gerolf Baardemans en Rob KlopteropLOL
![]()
Als ik dan toch mag kiezen : liever dement of incompetent dan fascist en racist![]()
Dat was de goede oude tijd, toen de Republikeinen ook nog progressieve standpunten had, zoals inzake slavernij![]()
Of ze nu nog tegen slavernij zijn, durf ik sterk te betwijfelen als je Trump zijn migratiepolitiek eens goed van naderbij bestudeert.![]()
Vrijheid van meningsuiting onder Trump? You must be joking …![]()
Abraham Lincoln zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou zien wie (en hoe) nu de Republikeinse partij en de USA wordt geleid![]()
![]()
Laster, hoe kom je daarbij? Waarom zo opgewonden

Het Blok is toch veroordeeld voor racisme?

En Flipke is toch een rasechte fascist?

Maar het is ok, mijn kleine, brave jongetje. Je kan er zelf ook niet aan doen …

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geef ook eens de uitstoot per inwoner per groot land per jaar voor 2024. En de geinstalleerde groene energie (zon, wind onshore en offshore) per inwoner per groot land voor 2024 en if possible ook voor YTD 2025.VincentVega schreef: ↑7 juli 2025, 16:16 Wie waren ook alweer de grootste vervuilers?
Misschien zouden Anuna en co daar eens moeten gaan protesteren![]()
IMG_1442.png
Doe mij een plezier en zoek de historische concentraties CO2 in de lucht op. Ga desnoods terug tot in de middeleeuwen.EarthNvstr1 schreef: ↑7 juli 2025, 19:42Het schijnt na zoveel jaren toch in ieder geval wel wat aan aandacht verloren te hebben.
Dat lijken mij veel te korte periodes om iets te "bewijzen" of aan te tonen.chesini schreef: ↑7 juli 2025, 13:09 Dit is de evolutie van de CO2-concentratie in de lucht: https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/
Daarnaast zijn de meesten ook helemaal niet geïnteresseerd in percentages, absolute of relatieve hoeveelheden van welke stof dan ook, e.d.m.
En voor de rest lijkt je post nogal op een random speech van Trump qua stijl als je het mij vraagt.![]()