Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
Ken je het gezegde: "verbeter de wereld, begin bij je zelf"? Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel ipv anderen met het vingertje te wijzen terwijl je zelf geen haar beter bent.KV schreef: ↑1 augustus 2025, 21:17
Even mijn mening .... :
- Zolang het telkens in links-rechts tegenstellingen moet uitdraaien...
- Zolang er door sommigen geen respect gehanteerd wordt...
- Zolang er door sommigen provocatief gedrag gehanteerd wordt...
- Zolang er door sommigen verwijten de handelswijze is...
- Zolang er door sommigen steevast op de man gespeeld wordt...
- Zolang er geen adequate moderatie is...
Zie ik het met de beste wil van de wereld niet veranderen....
Ik begrijp perfect wat je bedoelt .... maar graag wens ik daar toch aan toe te voegen dat er met sommigen geen redelijk van spreken mogelijk is hier en dan verval je inderdaad. Ze hebben 'hun idee' (waar ze recht op hebben) , je mag met alle argumenten, feiten, gebeurtenissen , getuigenissen, cijfers van de wereld, .... afkomenvortex schreef: ↑2 augustus 2025, 07:08Ken je het gezegde: "verbeter de wereld, begin bij je zelf"? Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel ipv anderen met het vingertje te wijzen terwijl je zelf geen haar beter bent.KV schreef: ↑1 augustus 2025, 21:17
Even mijn mening .... :
'hun idee' blijft 'het idee' waardoor men zich eender wat permitteert uit bovenstaande oplossing.
Waardoor je dan zelf mee vervalt in bovenstaande oplijsting .... (waar je me hier nu op probeert terecht te wijzen)
Van nature heb ik dat eigenlijk niet, enkel hier lopen er een aantal figuren waarbij het steevast zo moet uitdraaien omdat ze zo graag op de man spelen.
Ken jij het gezegde : "De spiegel liegt niet, maar je moet wel durven kijken" ?
Spring over je schaduw zou ik zeggen.
Aqua en bouwinfo.Finny10 schreef: ↑1 augustus 2025, 23:14Welke andere 2 fora zijn dat en welke vind je de beste?KV schreef: ↑1 augustus 2025, 21:17
Even mijn mening .... :
Heel bijzonder dit forum, ik ben zelf op 2 andere forums ook actief. Spaargids is toch echt een buitenbeentje omtrent de gang van zaken.
bij voorbaat dank.
Bouwinfo veruit de beste , naar moderatie toe en gans team (in beurtrol) in een zeer grote consequentie om gebruikers die lastig doen aan te pakken.
"Trollen of getrol" is er al helemaal niet aanwezig. Het was even wennen voor me toen ik hier terecht kwam.
Moest je al eens kunnen aanvaarden dat ondanks je argumenten iemand bij zijn idee blijft, het zou al een groot verschil voor je verdraagzaamheid uitmakenKV schreef: ↑2 augustus 2025, 07:39
Ik begrijp perfect wat je bedoelt .... maar graag wens ik daar toch aan toe te voegen dat er met sommigen geen redelijk van spreken mogelijk is hier en dan verval je inderdaad. Ze hebben 'hun idee' (waar ze recht op hebben) , je mag met alle argumenten, feiten, gebeurtenissen , getuigenissen, cijfers van de wereld, .... afkomen
'hun idee' blijft 'het idee'

Argumenten van een ander heb ik geen probleem ze te aanvaarden , ook al volg ik ze soms niet.vortex schreef: ↑2 augustus 2025, 08:15Moest je al eens kunnen aanvaarden dat ondanks je argumenten iemand bij zijn idee blijft, het zou al een groot verschil voor je verdraagzaamheid uitmakenKV schreef: ↑2 augustus 2025, 07:39
Ik begrijp perfect wat je bedoelt .... maar graag wens ik daar toch aan toe te voegen dat er met sommigen geen redelijk van spreken mogelijk is hier en dan verval je inderdaad. Ze hebben 'hun idee' (waar ze recht op hebben) , je mag met alle argumenten, feiten, gebeurtenissen , getuigenissen, cijfers van de wereld, .... afkomen
'hun idee' blijft 'het idee'![]()
vanuit de invalshoek van een ander zijn die argumenten perfect verdedigbaar.
Maar « argumenten » die hier dagelijks de revue passeren van :
« Jij bent communist »
« Uw geliefde China »
« Jij als communist »
« vakbonden zijn de schuld van alles »
« Burning FVDB »
« De sossen »
- …. Enz ….
Kun je toch bezwaarlijk argumenten noemen ?

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je moet misschien eerst eens goed in de spiegel kijken.KV schreef: ↑2 augustus 2025, 09:24Argumenten van een ander heb ik geen probleem ze te aanvaarden , ook al volg ik ze soms niet.
« Jij bent communist »
« Uw geliefde China »
« Jij als communist »
« Burning FVDB »
« De sossen »
- …. Enz ….
Kun je toch bezwaarlijk argumenten noemen ?![]()
Provocatief gedrag? Op de man spelen? Geen respect?
* Als je anderen “koosnaampjes geeft” zoals Vivi, JoskeVEGA enz …
* Als je opzettelijk politici zoals BDW bijnamen geeft die verwijzen naar weinig fraaie figuren (zoals Bartje Quisling) en dat louter op te provoceren
* Als je steeds weer inhoudelijke argumenten en eigen meningen die afwijken van de jouwe afdoet als VOKA praat
* Als gewoon de naam van een forumlid werkt als een rode lap stof op een stier en je zelf de inhoud niet leest
* als je prenten, emoji’s, spreuken enz … gewoon kopieert en herbruikt om te provoceren
* Als zowat alle problemen steeds weer de schuld zijn van BDW, van de NVA, van de werkgevers en als werkgevers, ondernemers en bedrijven steeds weer worden herleid tot bloedzuigende geldwolven
… dan is er inderdaad geen sprake van inhoudelijke argumenten en ben je zelf minstens even medeplichtig aan al die zaken die je anderen verwijt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Zijn helaas geen beursforums.KV schreef: ↑2 augustus 2025, 07:45Aqua en bouwinfo.
Bouwinfo veruit de beste , naar moderatie toe en gans team (in beurtrol) in een zeer grote consequentie om gebruikers die lastig doen aan te pakken.
"Trollen of getrol" is er al helemaal niet aanwezig. Het was even wennen voor me toen ik hier terecht kwam.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Beursduivel is een alternatief maar is ook heel pro-contra, al is er wel moderatie.Finny10 schreef: ↑2 augustus 2025, 15:06Zijn helaas geen beursforums.KV schreef: ↑2 augustus 2025, 07:45
Aqua en bouwinfo.
Make Spaargids " Great Again ! "
Beursig forum is ook een optie.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bartje Quisling moet kunnen, is niet op een ander forumlid kappen, zeker daar er meermaals is meegeven waarom dit sujet deze bijnaam krijgt. Dat gaat dan om een mening waar Vortex zo wijs over zegt dat je het daarom er niet mee moet eens zijn maar er daarom niet eindeloos over moet blijven discussie voeren.VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58Je moet misschien eerst eens goed in de spiegel kijken.KV schreef: ↑2 augustus 2025, 09:24
Argumenten van een ander heb ik geen probleem ze te aanvaarden , ook al volg ik ze soms niet.
« Jij bent communist »
« Uw geliefde China »
« Jij als communist »
« Burning FVDB »
« De sossen »
- …. Enz ….
Kun je toch bezwaarlijk argumenten noemen ?![]()
* Als je opzettelijk politici zoals BDW bijnamen geeft die verwijzen naar weinig fraaie figuren (zoals Bartje Quisling) en dat louter op te provoceren
* Als je steeds weer inhoudelijke argumenten en eigen meningen die afwijken van de jouwe afdoet als VOKA praat
* Als gewoon de naam van een forumlid werkt als een rode lap stof op een stier en je zelf de inhoud niet leest
* als je prenten, emoji’s, spreuken enz … gewoon kopieert en herbruikt om te provoceren
* Als zowat alle problemen steeds weer de schuld zijn van BDW, van de NVA, van de werkgevers en als werkgevers, ondernemers en bedrijven steeds weer worden herleid tot bloedzuigende geldwolven
… dan is er inderdaad geen sprake van inhoudelijke argumenten en ben je zelf minstens even medeplichtig aan al die zaken die je anderen verwijt.
Over prenten gesproken, je hebt zelfs al vaak genoeg KleineTrol zijn "prentjes" gebruikt om mij aan te vallen ...
Vivi en JoskeVega, daar heb je wel een punt; daar ik enkel de eerste heb gebruikt zal ik daar alvast mee stoppen. Ik hoop dat je met Vincent of VV geen probleem hebt.
Ik wil je trouwens meegeven dat buiten binnenlandse politiek ik het meestal met je eens ben dus laat onze "vete" al maar stoppen, leuker voor iedereen.
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij OK.voorheenCP1234 schreef: ↑2 augustus 2025, 16:50Bartje Quisling moet kunnen, is niet op een ander forumlid kappen, zeker daar er meermaals is meegeven waarom dit sujet deze bijnaam krijgt. Dat gaat dan om een mening waar Vortex zo wijs over zegt dat je het daarom er niet mee moet eens zijn maar er daarom niet eindeloos over moet blijven discussie voeren.VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58
Je moet misschien eerst eens goed in de spiegel kijken.
Over prenten gesproken, je hebt zelfs al vaak genoeg KleineTrol zijn "prentjes" gebruikt om mij aan te vallen ...
Vivi en JoskeVega, daar heb je wel een punt; daar ik enkel de eerste heb gebruikt zal ik daar alvast mee stoppen. Ik hoop dat je met Vincent of VV geen probleem hebt.
Ik wil je trouwens meegeven dat buiten binnenlandse politiek ik het meestal met je eens ben dus laat onze "vete" al maar stoppen, leuker voor iedereen.
Ik heb de indruk dat onze “relatie” vooral verstoord is geraakt toen ik de naam Quisling terug heb gebracht naar de partij waar die benaming volgens mij beter thuishoort.
Als je BDW of andere politici bijnamen wil blijven geven, dan is dat voor mij ook OK maar dan hou ik mij ook het voorrecht om hetzelfde te doen met politici van VB of Vooruit.
Het geven van koosnaampjes ....VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als je anderen “koosnaampjes geeft” zoals Vivi, JoskeVEGA enz …

Om één of andere reden begin je mij hier met 'Kivi' aan te spreken. Geen idee waarom, het niveau ? uw soort humor ?
En nu ga zelf beginnen klagen men je ook een koosnaampje toedicht krijgt ?
De taal die zelf spreekt is ook blijkbaar de enige die jij begrijpt.
Wees toch eens een man zeg, als je tikjes uitdeelt, kan je er zelf ook terugkrijgen.
Ik ben er mij niet van bewust dat ik telkens naar VOKA verwijs als iets niet in mijn kraam zou passen. Hetzelfde kan je natuurlijk ook van u zeggen met uw Burning FVdB , Communisme , Sossen, ... Vindt je dat dan van jezelf ook niet ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als je steeds weer inhoudelijke argumenten en eigen meningen die afwijken van de jouwe afdoet als VOKA praat
De methodiek die je zelf steevast toepast ga je nu zelf gaan hekelen ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * als je prenten, emoji’s, spreuken enz … gewoon kopieert en herbruikt om te provoceren
Ik wist ook niet dat je een exclusiviteit had op bepaalde prentjes, spreuken...?
"alle problemen" ?? Kan het nog dramatischer ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als zowat alle problemen steeds weer de schuld zijn van BDW, van de NVA, van de werkgevers en als werkgevers, ondernemers en bedrijven steeds weer worden herleid tot bloedzuigende geldwolven
Ik beperk me enkel tot de onderwerpen waarin aan bod komt hoe een beleid er voor zorgt dat er een invloed is op werknemers op de arbeidsmarkt. En meestal zijn dit zaken die telkens evolueren in een meer negatiever zin voor die werknemers op de arbeidsmarkt (lees = achteruitgang).
Je komt dan helaas heel vlot uit bij Voka, NVA , MR als je gaat gaan zoeken naar redenen hoe dat komt , zij bepalen de momenteel de beleidslijnen als zwaargewichten.
Dat jij daar een probleem mee hebt om de zaken te zien hoe ze zijn, is eerder aan iets anders te wijten.
Ik pleit ook helemaal niet onschuldig , bovenstaande zaken zijn perfect voor mezelf van toepassing op een aantal figuren hier, en ja, jij staat in de top2.VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 … dan is er inderdaad geen sprake van inhoudelijke argumenten en ben je zelf minstens even medeplichtig aan al die zaken die je anderen verwijt.
Als je verbaasd bent hoe dat komt .... zegt het eigenlijk alles ....

Gelieve zelf eens voor de spiegel te gaan staan ipv telkens andere de raad daar toe te geven ....
(en wees gerust ik doe het zelf ook)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Oei, dat is allemaal nogal negatief en eenzijdig geformuleerd. En ik dacht dat je oproep van gisteren de bedoeling had om een soort van “modus vivendi” te komenKV schreef: ↑3 augustus 2025, 08:04Het geven van koosnaampjes ....VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als je anderen “koosnaampjes geeft” zoals Vivi, JoskeVEGA enz …
* Als je opzettelijk politici zoals BDW bijnamen geeft die verwijzen naar weinig fraaie figuren (zoals Bartje Quisling) en dat louter op te provoceren![]()
Om één of andere reden begin je mij hier met 'Kivi' aan te spreken. Geen idee waarom, het niveau ? uw soort humor ?
Wees toch eens een man zeg, als je tikjes uitdeelt, kan je er zelf ook terugkrijgen.Ik ben er mij niet van bewust dat ik telkens naar VOKA verwijs als iets niet in mijn kraam zou passen. Hetzelfde kan je natuurlijk ook van u zeggen met uw Burning FVdB , Communisme , Sossen, ... Vindt je dat dan van jezelf ook niet ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als je steeds weer inhoudelijke argumenten en eigen meningen die afwijken van de jouwe afdoet als VOKA praatDe methodiek die je zelf steevast toepast ga je nu zelf gaan hekelen ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * als je prenten, emoji’s, spreuken enz … gewoon kopieert en herbruikt om te provoceren
Ik wist ook niet dat je een exclusiviteit had op bepaalde prentjes, spreuken...?
"alle problemen" ?? Kan het nog dramatischer ?VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 * Als zowat alle problemen steeds weer de schuld zijn van BDW, van de NVA, van de werkgevers en als werkgevers, ondernemers en bedrijven steeds weer worden herleid tot bloedzuigende geldwolven
Ik beperk me enkel tot de onderwerpen waarin aan bod komt hoe een beleid er voor zorgt dat er een invloed is op werknemers op de arbeidsmarkt. En meestal zijn dit zaken die telkens evolueren in een meer negatiever zin voor die werknemers op de arbeidsmarkt (lees = achteruitgang).
Je komt dan helaas heel vlot uit bij Voka, NVA , MR als je gaat gaan zoeken naar redenen hoe dat komt , zij bepalen de momenteel de beleidslijnen als zwaargewichten.
Dat jij daar een probleem mee hebt om de zaken te zien hoe ze zijn, is eerder aan iets anders te wijten.
Ik pleit ook helemaal niet onschuldig , bovenstaande zaken zijn perfect voor mezelf van toepassing op een aantal figuren hier, en ja, jij staat in de top2.VincentVega schreef: ↑2 augustus 2025, 09:58 … dan is er inderdaad geen sprake van inhoudelijke argumenten en ben je zelf minstens even medeplichtig aan al die zaken die je anderen verwijt.
Als je verbaasd bent hoe dat komt .... zegt het eigenlijk alles ....![]()
Gelieve zelf eens voor de spiegel te gaan staan ipv telkens andere de raad daar toe te geven ....
(en wees gerust ik doe het zelf ook)

Het is ook maar 'mijn' standpunt van het verhaal, replicerend op je bemerkingen.VincentVega schreef: ↑3 augustus 2025, 09:08Oei, dat is allemaal nogal negatief en eenzijdig geformuleerd. En ik dacht dat je oproep van gisteren de bedoeling had om een soort van “modus vivendi” te komenKV schreef: ↑3 augustus 2025, 08:04
Het geven van koosnaampjes ....![]()
Wees toch eens een man zeg, als je tikjes uitdeelt, kan je er zelf ook terugkrijgen.
Ik ben er mij niet van bewust dat ik telkens naar VOKA verwijs als iets niet in mijn kraam zou passen. Hetzelfde kan je natuurlijk ook van u zeggen met uw Burning FVdB , Communisme , Sossen, ... Vindt je dat dan van jezelf ook niet ?
De methodiek die je zelf steevast toepast ga je nu zelf gaan hekelen ?
"alle problemen" ?? Kan het nog dramatischer ?
Ik pleit ook helemaal niet onschuldig , bovenstaande zaken zijn perfect voor mezelf van toepassing op een aantal figuren hier, en ja, jij staat in de top2.
Als je verbaasd bent hoe dat komt .... zegt het eigenlijk alles ....![]()
(en wees gerust ik doe het zelf ook)![]()
Daarom zijn het helemaal niet nieuwe krijtlijnen van forumgedragsregels ofzo , dat zal een stap verder zijn, maar daarvoor hebben we Vaganza zijn visie nodig.