Wat met de bijdrage van de inwonende partner?
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Re: Wat met de bijdrage van de inwonende partner?
Vele vrouwen denken gewoon 'er zijn eenzame venten genoeg!'
Ik ben het wel vaker eens met 'Inmaken', en vandaag is geen uitzondering.
Overigens, wat is "mevrouw" haar back-up plan indien jij haar niet in huis neemt?
Terug bij mama en papa gaan wonen? Gezellig...
Op haar eentje gaan wonen? Ik wens ze veel succes met een totaalinkomen van 480 € per maand.
Denk dat ze nog veel traantjes gaat laten, en gaat wensen dat ze u elke maand 100 € en een paar keer seks had gegund.
Just my 2 cents.
Overigens, wat is "mevrouw" haar back-up plan indien jij haar niet in huis neemt?
Terug bij mama en papa gaan wonen? Gezellig...
Op haar eentje gaan wonen? Ik wens ze veel succes met een totaalinkomen van 480 € per maand.
Denk dat ze nog veel traantjes gaat laten, en gaat wensen dat ze u elke maand 100 € en een paar keer seks had gegund.
Just my 2 cents.
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Fakkel,
als ze op haar eentje gaat gaan wonen, gaat haar uitkering wel omhoog naar ergens in de 900 euro, maar goed, dat is nog niet bepaald veel natuurlijk.
als ze op haar eentje gaat gaan wonen, gaat haar uitkering wel omhoog naar ergens in de 900 euro, maar goed, dat is nog niet bepaald veel natuurlijk.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Kan ze geen bijverdienste doen thuis? Naaien of strijkliggen of zo?
Klopt, maar die 4-500 € extra gaat ze helemaal kwijt zijn aan huurgeld alleen al. EN dan staat ze er alleen voor om electriciteit, water, gas, telefonie, internet edm te betalen. Terwijl ze nu kan "meeliften" met Maxwell.
Soit, mijn keuze zou alleszins rap gemaakt zijn. Zowel in zijn plaats als in de hare. Op dat vlak ben ik echt 'n slechte: ik hou me altijd voor "there's plenty of fish in the sea". Nu, na 15j in 'n relatie heb ik wel niet meer zoveel ervaring met de vrije vissen in de zee, al lig ik precies toch niet slecht in de markt. Kijken mag, aankomen niet.
Soit, mijn keuze zou alleszins rap gemaakt zijn. Zowel in zijn plaats als in de hare. Op dat vlak ben ik echt 'n slechte: ik hou me altijd voor "there's plenty of fish in the sea". Nu, na 15j in 'n relatie heb ik wel niet meer zoveel ervaring met de vrije vissen in de zee, al lig ik precies toch niet slecht in de markt. Kijken mag, aankomen niet.
Da's niet zo plezant, ik wens je veel sterkte.
Mijn partner heeft huis alleen en ik woon in bij haar en 2 kinderen , ik betaal 800 euro en ongeveer 180 euro maaltijd check. Dus 980 per maand , mij lijkt dat aan de hoge kant , wat is julie mening ? wat lijkt een correct vast bedrag per maand + de 180 maaltijd check. Want u heb ik idee dat ik huis mee aan het afbetalen ben .
Wat vragen aan inwonend kind (met diploma) en ouders kunnen momenteel niet sparen, wat is een correct bedrag ?
alvast bedankt
Wat vragen aan inwonend kind (met diploma) en ouders kunnen momenteel niet sparen, wat is een correct bedrag ?
alvast bedankt
Moeilijk te zeggen. Dat je het gevoeld hebt mee het huis af te betalen is normaal, dat doe je namelijk en dat is goed. Je geniet immers ook van de woning. Hoe hoog het bedrag moet zijn is moeilijk te zeggen zonder de woning gezien te hebben. Ik zou eggen: Wat zou de woning op de huurmarkt kosten? Betaal daar pakweg de helft van aan je partner. Als je op langere termijn een toekomst samen ziet is het misschien een mogelijkheid om dit in een huwelijkscontract te bekijken. Je kunt dan kiezen of je samen eigenaar wordt van de woning, of vruchtgebruiker etc. Op die manier kun je ook officieel gaan bijdragen in de afbetaling, de belastingen, onderhoud en herstellingen,...Dakke1986 schreef: ↑9 september 2025, 09:55 Mijn partner heeft huis alleen en ik woon in bij haar en 2 kinderen , ik betaal 800 euro en ongeveer 180 euro maaltijd check. Dus 980 per maand , mij lijkt dat aan de hoge kant , wat is julie mening ? wat lijkt een correct vast bedrag per maand + de 180 maaltijd check. Want u heb ik idee dat ik huis mee aan het afbetalen ben .
alvast bedankt
De notaris weet raad.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
En dat is ook zo. Eenzaam, goedgelovig en heel makkelijk beinvloedbaar.kurjeuzeneuze schreef: ↑8 juni 2016, 10:39 Vele vrouwen denken gewoon 'er zijn eenzame venten genoeg!'
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Eerlijk gezegd lijkt me dit aan de lage kant.Dakke1986 schreef: ↑9 september 2025, 09:55 Mijn partner heeft huis alleen en ik woon in bij haar en 2 kinderen , ik betaal 800 euro en ongeveer 180 euro maaltijd check. Dus 980 per maand , mij lijkt dat aan de hoge kant , wat is julie mening ? wat lijkt een correct vast bedrag per maand + de 180 maaltijd check. Want u heb ik idee dat ik huis mee aan het afbetalen ben .
alvast bedankt
Wat zijn de gezinsuitgaven? wekelijkse aankopen en rekeningen van gas, electriciteit, ....
- > hiervan zou je jouw deel moeten betalen.
Wat zou de huur zijn van een gelijkaardige woning?
- > ook hier zou je jouw deel moeten betalen, en dat gaat uiteindelijk naar de eigenaar van de woonst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik, als eigenaar van een woning, vraag enkel vaste kosten aan mijn partner: 180 euro. Een huis is een investering, met waardestijging op lange termijn, de maandelijkse afbetaling van mijn lening vind ik niet iets waarmee je een niet-eigenaar mee kunt opzadelen. Misschien zijn er gegronde redenen dat jij zoveel betaalt, maar op het eerste zicht doet uw partner aan zelfverrijkingDakke1986 schreef: ↑9 september 2025, 09:55 Mijn partner heeft huis alleen en ik woon in bij haar en 2 kinderen , ik betaal 800 euro en ongeveer 180 euro maaltijd check. Dus 980 per maand , mij lijkt dat aan de hoge kant , wat is julie mening ? wat lijkt een correct vast bedrag per maand + de 180 maaltijd check. Want u heb ik idee dat ik huis mee aan het afbetalen ben .
alvast bedankt
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
In de tijd dat ik in die situatie was, vroeg ik ook enkel een vast bedrag voor "woning kosten" (dat is dan incl. water/energie/herstellingen/verzekering/tv-abo bv., maar excl. eten, kleren, edm...) aan mijn inwonende partner zonder eigen eigendom.Vuth schreef: ↑24 september 2025, 17:13Ik, als eigenaar van een woning, vraag enkel vaste kosten aan mijn partner: 180 euro. Een huis is een investering, met waardestijging op lange termijn, de maandelijkse afbetaling van mijn lening vind ik niet iets waarmee je een niet-eigenaar mee kunt opzadelen. Misschien zijn er gegronde redenen dat jij zoveel betaalt, maar op het eerste zicht doet uw partner aan zelfverrijkingDakke1986 schreef: ↑9 september 2025, 09:55 Mijn partner heeft huis alleen en ik woon in bij haar en 2 kinderen , ik betaal 800 euro en ongeveer 180 euro maaltijd check. Dus 980 per maand , mij lijkt dat aan de hoge kant , wat is julie mening ? wat lijkt een correct vast bedrag per maand + de 180 maaltijd check. Want u heb ik idee dat ik huis mee aan het afbetalen ben .
alvast bedankt
Mocht mijn inwonende partner een eigen eigendom hebben die verhuurd wordt, dan zou ik echter wél een redelijk bedrag aan "huur" vragen bovenop de woonkosten.
Als ik in de omgekeerde situatie zou zijn, dan zou ik per se een deel huur willen betalen aan mijn partner met eigendom waar ik inwoon, ongeacht of ik zelf een eigendom in verhuur zou hebben of niet.
Ik wil nl. principiëel altijd liever meer of minstens evenveel "geven" tegenover wat ik "neem". Of toch dat gevoel hebben.
Maar ik zou wel oppassen met zomaar dingen te poneren over iemand anders zaak zonder alle details van de situatie te kennen.
De vraagstelling is om te beginnen al zeer sumier en eigenlijk onduidelijk.
Er wordt gesproken over wat er "afgedragen" wordt, maar niet wat er daarvoor in ruil inbegrepen is bv.
Die extra zin over inwonend kind en ouders die niet kunnen sparen, maakt de onduidelijkheid van de post helemaal compleet.