Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Die schamele 36 euro verhoging is aanvaardbaar voor mij. Solidariteit met de minderbedeelden noem ik dat. --KNIP-- Ik heb heimwee naar mr Peumans , zijn opvolgers Liesbeth en Freya zijn zeer zwakke figuren.
Van 64 naar 100 EUR zorgpremie voor een Vlaamse regering die net 2,77 MILJARD EUR in Brussels Airport heeft geinvesteerd is wel schandalig.Jij vindt ook alles aanvaardbaar. Zo werkt de wereld niet.Brembos schreef: ↑22 september 2025, 13:42 Die schamele 36 euro verhoging is aanvaardbaar voor mij. Solidariteit met de minderbedeelden noem ik dat. De Vlaams parlement wordt vandaag voorgezeten door een racist. Ik heb heimwee naar mr Peumans , zijn opvolgers Liesbeth en Freya zijn zeer zwakke figuren.
Van 64 naar 100 EUR zorgpremie voor een Vlaamse Regering die net 2,77 MILJARD EUR in Brussels Airport heeft geinvesteerd is schandalig.
NVA gooit geld buiten door ramen en deuren en gaat het dan aftroggelen aan de doorsnee Belg en Vlaming.
Ze moesten zich schamen die --KNIP--.
NVA gooit geld buiten door ramen en deuren en gaat het dan aftroggelen aan de doorsnee Belg en Vlaming.
Ze moesten zich schamen die --KNIP--.
De Schandaligheid Van De Rechtse NVA:
De Vlaamse regering heeft **€2,77 miljard** betaald voor een participatie van **39 %** in Brussels Airport Company. ([VRT][1])
Als je wil, kan ik opzoeken wanneer die deal precies is gemaakt, wat de voorwaarden zijn, en hoe de participatie vergeleken wordt met eerdere voorstellen. Wil je dat ik dat doe?
[1]: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/13 ... hatgpt.com "Vlaamse regering wordt grootste aandeelhouder van Brussels Airport met investering van 2,77 miljard euro | VRT NWS: nieuws"
Eerst 2,77Miljard buitengooien en dan de Vlaming komen plukken. De toupet die die NVA-ers hebben tart alle verbeelding.
De Vlaamse regering heeft **€2,77 miljard** betaald voor een participatie van **39 %** in Brussels Airport Company. ([VRT][1])
Als je wil, kan ik opzoeken wanneer die deal precies is gemaakt, wat de voorwaarden zijn, en hoe de participatie vergeleken wordt met eerdere voorstellen. Wil je dat ik dat doe?
[1]: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/13 ... hatgpt.com "Vlaamse regering wordt grootste aandeelhouder van Brussels Airport met investering van 2,77 miljard euro | VRT NWS: nieuws"
Eerst 2,77Miljard buitengooien en dan de Vlaming komen plukken. De toupet die die NVA-ers hebben tart alle verbeelding.
Je zit in het verkeerde topic te klagen. Het is de Vlaamse regering, niet de Federale die de zorgpremie verhoogd.
Leuke uitvlucht. Kon je echt niets beters verzinnen. De mensen lopen verloren in de gedrochten van de staatshervormingen van de NVA. --KNIP-- Zo zal je hopelijk eens beginnen beseffen wat een gedrocht de rechtse NVA van België gemaakt heeft.
En nog veel erger. De schaamteloze manier waarop de NVA nu zijn eigen Vlamingen aan het plukken is.
Laatst gewijzigd door chesini op 22 september 2025, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Weeral fout van jou!chesini schreef: ↑22 september 2025, 13:28VEGA gaat over de verhoging van 64 naar 100EUR just niks komen debiteren. Over alles wat van de NVA komt zwijgt hij als een heilig graf van Palestina.KV schreef: ↑22 september 2025, 11:59
Tja , "die werkende Vlaming" eindelijk eens onlasten van zijn marginale tarief op belasten op arbeid.... Federaal heeft de kans al laten schieten, de Vlaamse regering doet nog wat schepjes bovenop.
Stilaan mogen we toch concluderen dat zowel Vlaams als Federaal zich als een belastingsregering naar voor schuift.
Hun ""werkende Vlaming" ? Laat hem maar in de kou staan ....
VEGA zal natuurlijk komen repliceren dat Bartje Quisling en Mathias Quisling hier helaas niet aan kunnen doen, het nu éénmaal is omdat Vooruit mee in die regeringen zit ....
Dat Vooruit probeert op te komen voor langdurig zieken of werklozen , dat merken we...
Dat NVA zou opkomen voor de "werkende Vlaming" , daar merken we in de praktijk niets van ...![]()

Jij was toch diegene die wou dat de regering snel maatregelen zou treffen om asap het begrotingstekort aan te pakken? Wel, dit is een van die maatregelen.
Het begrotingstekort aanpakken kan je nu eenmaal enkel door in uitgaven te snijden of de inkomsten te verhogen (belastingen verhogen of een hogere bijdrage vragen).
Als de overheid in uitgaven snijdt dan krijgen ze vanuit linkse hoek kritiek. Als ze een hogere bijdrage vraagt dan krijgt ze ook kritiek. Ik besef maar al te goed dat wat de Vlaamse of federale regering ook zou beslissen er altijd kritiek zal komen vanuit (extreem-) linkse hoek.
Kritiek geven is gemakkelijk maar een oplossing aanreiken, dat is iets anders. Werklozen nog eens een extra premie van 250 euro bovenop hun salaris willen geven als ze na 20 jaar doppen eindelijk werk zoeken en hopelijk ook vinden (omdat er een einde komt aan hun werkloosheidsuitkering), dat zal zeker de budgettaire toestand niet helpen. Integendeel …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
€ 0,10 per dag extra voor de zorgverzekering lijkt me niet onoverkomelijk.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Chesini worstelt wel eens vaker met de staatsstructuur en bevoegdheden van overheden. Hij heeft gelijk dat het complex is en enkel de iets meer geletterde Vlaming er nog aan uit kan

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Sure jongen. De NVA heeft België helemaal alleen hervormd.chesini schreef: ↑22 september 2025, 15:33Leuke uitvlucht. Kon je echt niets beters verzinnen. De mensen lopen verloren in de gedrochten van de staatshervormingen van de NVA. --KNIP-- Zo zal je hopelijk eens beginnen beseffen wat een gedrocht de rechtse NVA van België gemaakt heeft.
En nog veel erger. De schaamteloze manier waarop de NVA nu zijn eigen Vlamingen aan het plukken is.
Ik ben niet fout hoor. Jij droomt. De Vlaamse Regering heeft een maand geleden 2,77 MILJARD buitengegooid aan Brussels Airport. En moet nu hals over kop 1,5 MILJARD besparen door de Vlaming te plukken. Wat heb jij daar op te zeggen ? Cijfers zijn cujfers. Of ga je die ook weer ontkennen ?VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 15:42Weeral fout van jou!Het wordt blijkbaar een gewoonte!
![]()
Jij was toch diegene die wou dat de regering snel maatregelen zou treffen om asap het begrotingstekort aan te pakken? Wel, dit is een van die maatregelen.
Het begrotingstekort aanpakken kan je nu eenmaal enkel door in uitgaven te snijden of de inkomsten te verhogen (belastingen verhogen of een hogere bijdrage vragen).
Als de overheid in uitgaven snijdt dan krijgen ze vanuit linkse hoek kritiek. Als ze een hogere bijdrage vraagt dan krijgt ze ook kritiek. Ik besef maar al te goed dat wat de Vlaamse of federale regering ook zou beslissen er altijd kritiek zal komen vanuit (extreem-) linkse hoek.
Kritiek geven is gemakkelijk maar een oplossing aanreiken, dat is iets anders. Werklozen nog eens een extra premie van 250 euro bovenop hun salaris willen geven als ze na 20 jaar doppen eindelijk werk zoeken en hopelijk ook vinden (omdat er een einde komt aan hun werkloosheidsuitkering), dat zal zeker de budgettaire toestand niet helpen. Integendeel …![]()
Ik ben niet fout hoor. Jij droomt. De Vlaamse Regering heeft een maand geleden 2,77 MILJARD buitengegooid aan Brussels Airport. En moet nu hals over kop 1,5 MILJARD besparen door de Vlaming te plukken. Wat heb jij daar op te zeggen ? Cijfers zijn cujfers. Of ga je die ook weer ontkennen ?VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 15:42Weeral fout van jou!Het wordt blijkbaar een gewoonte!
![]()
Kritiek geven is gemakkelijk maar een oplossing aanreiken, dat is iets anders. Werklozen nog eens een extra premie van 250 euro bovenop hun salaris willen geven als ze na 20 jaar doppen eindelijk werk zoeken en hopelijk ook vinden (omdat er een einde komt aan hun werkloosheidsuitkering), dat zal zeker de budgettaire toestand niet helpen. Integendeel …![]()
Had je dan liever dat de Chinezen die participatie hadden genomen? Net zoals de Fransen onze energie hebben?chesini schreef: ↑22 september 2025, 15:52Ik ben niet fout hoor. Jij droomt. De Vlaamse Regering heeft een maand geleden 2,77 MILJARD buitengegooid aan Brussels Airport. En moet nu hals over kop 1,5 MILJARD besparen door de Vlaming te plukken. Wat heb jij daar op te zeggen ? Cijfers zijn cujfers. Of ga je die ook weer ontkennen ?VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 15:42
Weeral fout van jou!Het wordt blijkbaar een gewoonte!
![]()
De rechtse NVA heeft er anders wel een mooie puinhoop van gemaakt. Ik heb spijtig genoeg geen PhD om er nog wijs uit te raken. De iets meer geletterde Vlaming. Laat mij lachen. Die moet ik zelf nog tegenkomen.VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 15:46Chesini worstelt wel eens vaker met de staatsstructuur en bevoegdheden van overheden. Hij heeft gelijk dat het complex is en enkel de iets meer geletterde Vlaming er nog aan uit kan![]()