De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Niet meer normaal.
Twee weken geleden terug ingestapt inmiddels weer op 9,5% winst.
Idem voor Caterpillar YTD 47%. Dit zijn toch geen normale waarderingen meer.
Defensie aandelen/ etf: hoogtepunt voorbij?
Momentje, ik haal even mijn glazen bol. Blijkbaar niet. We gaan nog even doorstijgen met een grotere dip in november en nadien een mooie eindejaarsrally. Als je dit niet wilt geloven, dan maakt een beursanalist u wel iets anders wijs.
Als uw geld waarde blijft verliezen dan blijft goud een veilige buffer.
Tenzij goud sneller in waarde daalt. Wat het op korte termijn zeker kan doen.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
Wil je graag een bevestigend antwoord of eerder een ontkennend antwoord?
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
- KleineSpaarder
- Verbannen Gebruiker

Gisteren was er een lichte paniek over regionale banken in de US. Een van de banken, Salt Lake City-based Zions Bancorp, had bekendgemaakt een kredietverlies van 60 miljoen te nemen. Dit veroorzaakte een verkoopgolf van regionale banken die ook de S&P naar beneden trok.
De vlucht naar obligaties was hierdoor versterkt met nog lagere rentevoeten tot gevolg: de 10 rente in de US is nu nog maar 3,95%. In juni was dit nog 4,7%.
Goed voor de beleggers in USD obligaties ivm de meerwaardebelasting. De koersen blijven stijgen. Hoe hoger de koersen op 31/12, hoe beter
Ook de rentevoeten in EUR dalen weer: België 10y is maar 3,1% meer. In september nog 3,38%. Nog meer stijgende obligatiekoersen
De vlucht naar obligaties was hierdoor versterkt met nog lagere rentevoeten tot gevolg: de 10 rente in de US is nu nog maar 3,95%. In juni was dit nog 4,7%.
Goed voor de beleggers in USD obligaties ivm de meerwaardebelasting. De koersen blijven stijgen. Hoe hoger de koersen op 31/12, hoe beter
Ook de rentevoeten in EUR dalen weer: België 10y is maar 3,1% meer. In september nog 3,38%. Nog meer stijgende obligatiekoersen
Heb het hier al meerdere keren aangegeven: de waarde van goud is gekoppeld aan die van geld. Wanneer de ene stijgt, daalt de andere — en omgekeerd. Is blijkbaar moeilijk te begrijpen voor de vele van ons.
Vandaag zit de paniek al in Europe. De hamvraag is/was wat gaat een beurscrash triggeren ?KleineSpaarder schreef: ↑17 oktober 2025, 07:58 Gisteren was er een lichte paniek over regionale banken in de US. Een van de banken, Salt Lake City-based Zions Bancorp, had bekendgemaakt een kredietverlies van 60 miljoen te nemen. Dit veroorzaakte een verkoopgolf van regionale banken die ook de S&P naar beneden trok.
Ook de rentevoeten in EUR dalen weer: België 10y is maar 3,1% meer. In september nog 3,38%. Nog meer stijgende obligatiekoersen![]()
Het antwoord lijkt als 2 druppels water op de crash van 2008: dubieuze leningen en kredieten. En weeral zit de root in de VS.
Het wordt een zwaar dagje op de indexen.
Goud voorspelt onheil .
Goud voorspelt onheil .
Goed zo dan kan ik stilaan mijn cash klaarzetten.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Jefferies Financial Group zit in de VS ook met 'n probleem met leningen aan First Brands, een handelaar in auto-onderdelen. Er is daar blijkbaar een serieuze lening toegekend van miljarden$ met dubieus onderpand. Geld is weg.
https://www.investmentnews.com/equities ... out/262592
https://www.investmentnews.com/equities ... out/262592
Man man, lees je zelf wel wat je hier allemaal schrijft?
We zijn sinds 1 april vanaf het laagste punt met meer dan 30% gestegen in een wereldwijde tracker. Een gezonde correctie als je het mij vraagt. Dan heb ik het nog niet over de S&P of de NDQ die +50% gegenereert geeft in die periode! S&P YTD op dit moment 12%. Ja, dat ziet er inderdaad uit als een slecht jaar gezien de geopolitieke spanningen.
We zakken met een wereldwijde tracker even 2%, als het al zoveel is/zal zijn om de week mee af te sluiten en mr. doemprofeet toetert weer voor een beurscrash. Wat is uw probleem toch? Kan je niet even rationeel nadenken? Je bent toch naar school geweest of niet?