Wie heeft ervaring met Keyprivate?
TIP
Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?
En Beurstaxipaul schreef: ↑25 oktober 2025, 12:40Vermogentaks moet inderdaad nog komen, maar er is al een
-effectentaks voor mensen die méér dan 1 miljoen op een effectenrekening hebben staan
-meerwaardetaks vanaf 2026
Conner-Matrak zou ook nog een miljonairstaks willen invoeren.
Dus sommige mensen gaan dan een miljonairs- EN effecten- EN meerwaardetaks moeten betalen.
Taxeren tot iedereen arm is.
En roerende voorheffing en Reynderstaks ( ook wel de witwas kraslotjestaks genoemd ).Gg70 schreef: ↑25 oktober 2025, 13:13En Beurstaxipaul schreef: ↑25 oktober 2025, 12:40
Vermogentaks moet inderdaad nog komen, maar er is al een
-effectentaks voor mensen die méér dan 1 miljoen op een effectenrekening hebben staan
-meerwaardetaks vanaf 2026
Conner-Matrak zou ook nog een miljonairstaks willen invoeren.
Dus sommige mensen gaan dan een miljonairs- EN effecten- EN meerwaardetaks moeten betalen.
Taxeren tot iedereen arm is.![]()
Tax tot iedereen arm is.
Dat gebeurt toch al?
Eerst 50% inkomenstax. Dan hou je van 100 nog 50 over Dan op benzine nog 40% accijns en 21% b.t.w. Hoeveel liter kun je dan nog tanken voor zuurverdiende 100 euro?
Als roker ben je nog slechter af.
etc.
Die 5 jaar is bij Keyplan al jaren afgeschaft.Natal schreef: ↑24 oktober 2025, 19:09 Zou mij ook eens moeten verdiepen in KeyPrivate. Zou eventueel mijn bestaande keyplan kunnen stoppen en dat bedrag via KeyPrivate beleggen.
Maak me wel de bedenking dat ik dan mogelijks beter een deel van het plan verkoop zodat ik met het resterende bedrag mijn plan lopende kan houden en het geld dan niet opnieuw voor 5 jaar komt vast te staan.
Ik ben zelf ook aan het overwegen om in juni, als een groot bedrag vrij komt, een deel in KeyPrivate te steken. Maar de meerwaardebelasting is idd misschien een aandachtspuntje.
Misschien best eens informeren bij Keytrade. Als ik me niet vergis hebben ze een apart nummer voor KeyPrivate.
Heb gebeld en er komt in november een communicatie over keyprivate, ik denk als het antwoord is dat je niet onder de meerwaardetax kan door de verkopen die zij doen er vele zullen uitstappen.annetje schreef: ↑29 oktober 2025, 17:17Die 5 jaar is bij Keyplan al jaren afgeschaft.Natal schreef: ↑24 oktober 2025, 19:09 Zou mij ook eens moeten verdiepen in KeyPrivate. Zou eventueel mijn bestaande keyplan kunnen stoppen en dat bedrag via KeyPrivate beleggen.
Maak me wel de bedenking dat ik dan mogelijks beter een deel van het plan verkoop zodat ik met het resterende bedrag mijn plan lopende kan houden en het geld dan niet opnieuw voor 5 jaar komt vast te staan.
Ik ben zelf ook aan het overwegen om in juni, als een groot bedrag vrij komt, een deel in KeyPrivate te steken. Maar de meerwaardebelasting is idd misschien een aandachtspuntje.Misschien best eens informeren bij Keytrade. Als ik me niet vergis hebben ze een apart nummer voor KeyPrivate.
Bedankt !
Nog even afwachten dus.
Nog even afwachten dus.