Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
Allemaal heel mooi, maar wat gebeurt er concreet? Dit is nu eens echt een perfect voorbeeld van een rommelbedrijf waar retail beleggers for no apparent reason hun tanden op blijven stukbijten. Noteert letterlijk op Covid-dieptepunt en zit al jaren in een downtrend. Gelukkig was de BBQ leuk 
ASAP dumpen en big tech kopen. Thank me later.
ASAP dumpen en big tech kopen. Thank me later.
Resultaten bekend en die zijn slecht, dus weer geen dividend helaas.
Hopelijk is er nog geld genoeg voor hun jaarlijkse BBQ in de zomervakantie, altijd de moeite waard
Boekjaar 2024
Nettoverlies van het boekjaar: € -6.338.360 (€ -0,34 per aandeel) tegenover een verlies van € -3.524.260 (€ -0,19 per aandeel) voor boekjaar 2023
Hopelijk is er nog geld genoeg voor hun jaarlijkse BBQ in de zomervakantie, altijd de moeite waard
Boekjaar 2024
Nettoverlies van het boekjaar: € -6.338.360 (€ -0,34 per aandeel) tegenover een verlies van € -3.524.260 (€ -0,19 per aandeel) voor boekjaar 2023
Goedkope holding en waarschijnlijk koopwaardig maar weinig liquide,kans is groot wanneer je groot order ingeeft,dat je maar enkele stuks ontvangt, afblijven...VTEC schreef: ↑30 januari 2025, 17:57 Resultaten bekend en die zijn slecht, dus weer geen dividend helaas.
Hopelijk is er nog geld genoeg voor hun jaarlijkse BBQ in de zomervakantie, altijd de moeite waard![]()
Boekjaar 2024
Belfius geeft aan te willen uitstappen volgend De Tijd.
Ach, ik heb ze sedert 1998 in portefeuille, Jos B. Peeters is een toffe peer en elk jaar in augustus is er een top georganiseerde BBQ in Leuven, een leuke daguitstap naar een leuke locatie.
Ach, ik heb ze sedert 1998 in portefeuille, Jos B. Peeters is een toffe peer en elk jaar in augustus is er een top georganiseerde BBQ in Leuven, een leuke daguitstap naar een leuke locatie.
-
kierkegaard
- Full Member

- Contacteer:
Dat hoor ik vaak, over die leuke bbq's.
Misschien moet QfG maar eens stoppen met investeren en zich toeleggen op waar ze goed in zijn: vlees grillen.
Quest for Grill.
Misschien moet QfG maar eens stoppen met investeren en zich toeleggen op waar ze goed in zijn: vlees grillen.
Quest for Grill.
Mij maakt het al lang niet meer uit hoor, fun aandeel voor mij dat in 1998 naar de beurs kwam aan 25€ (toen nog in BEF, dus ca. 1.000 BEF).
Nu 4€ en nog iets nu bijna 27 jaar later, dan weet je het wel. Privak status waarbij ze de winst quasi volledig moeten uitkeren heeft ze de das omgedaan, konden onmogelijk opschalen. Met die andere Privak van KBC in Biotech ben ik de boot ingegaan, met QfG heb ik als aandeelhouder tenminste nog een leuke daguitstap...
En in het dividend / kapitaalvermindering dat ze uitkeren zitten die politiekers nu ook al te graaien om hun bodemloze zakken te vullen
Nu 4€ en nog iets nu bijna 27 jaar later, dan weet je het wel. Privak status waarbij ze de winst quasi volledig moeten uitkeren heeft ze de das omgedaan, konden onmogelijk opschalen. Met die andere Privak van KBC in Biotech ben ik de boot ingegaan, met QfG heb ik als aandeelhouder tenminste nog een leuke daguitstap...
En in het dividend / kapitaalvermindering dat ze uitkeren zitten die politiekers nu ook al te graaien om hun bodemloze zakken te vullen
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Ik heb ze ook van bijna in het begin, triestig hoe vaak ze de bal hebben mis gespeeld, blijf ze ook maar houden zonder enige hoop ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik vind het bizar dat ze eigenlijk nog bestaan :p
Loyale aandeelhouders hé
- anderen zullen een negatiever adjectief gebruiken haha.
Achteraf gezien is het ganse privak opzet een flop wegens een verplicht en hoog % van de uitkering van de winst. Zo kan je niet groeien. Brederode, AvH, Sofina en noem het maar kunnen perfect een veel hoger dividend geven maar houden het geld in het bedrijf. Een privak kan dat niet. Maar ik klaag niet, aantal memorabele beleggingsavonden meegemaakt in the early days, tofste was in de Rodenbach brouwerij. Catering altijd tip top.
En ere wie ere toekomt, hun IR communicatie is steeds stipt en compleet. Ik kan me vergissen maar volgens mij hebben ze daar ooit een award mee gewonnen.
Achteraf gezien is het ganse privak opzet een flop wegens een verplicht en hoog % van de uitkering van de winst. Zo kan je niet groeien. Brederode, AvH, Sofina en noem het maar kunnen perfect een veel hoger dividend geven maar houden het geld in het bedrijf. Een privak kan dat niet. Maar ik klaag niet, aantal memorabele beleggingsavonden meegemaakt in the early days, tofste was in de Rodenbach brouwerij. Catering altijd tip top.
En ere wie ere toekomt, hun IR communicatie is steeds stipt en compleet. Ik kan me vergissen maar volgens mij hebben ze daar ooit een award mee gewonnen.
De QfG BBQ - een erg mooie, gezellige en lekkere traditie op een knappe locatie - gaat door zaterdag 30 augustus tussen 11-15h op het HQ in Leuven, Lei 19.
Gastspreker is Hervé Huisman CEO Gradyent. Ik vermoed wel dat het 'invite only is'.
Dju, niet zeker of ik kan gaan, dat WE is in principe al gepland voor de kinderen.
Gastspreker is Hervé Huisman CEO Gradyent. Ik vermoed wel dat het 'invite only is'.
Dju, niet zeker of ik kan gaan, dat WE is in principe al gepland voor de kinderen.
Als ik aandeeltje van 4 euro koop, mag ik dan ook mee aanschuiven?VTEC schreef: ↑20 juni 2025, 16:30 De QfG BBQ - een erg mooie, gezellige en lekkere traditie op een knappe locatie - gaat door zaterdag 30 augustus tussen 11-15h op het HQ in Leuven, Lei 19.
Jos B. Peeters en Philippe Haspeslagh nemen de Belfius participatie in QfG over, net geen 12% van de aandelen. Geen kattepis dus.
Interessant, toch zien dat ik naar de BBQ kan gaan, maar ik mag hier wel alles betalen en heb verder niks te zeggen
Interessant, toch zien dat ik naar de BBQ kan gaan, maar ik mag hier wel alles betalen en heb verder niks te zeggen
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Soms hoop ik dat ze gewoon over gaan tot vereffening, daar hun inventariswaarde bijna altijd hoger is als hun beurskoers kan het deze slechte belegging misschien nog verteerbaar maken ...
Hun kostenstructuur en hun structuur maken het toch een constructie die nooit meer gaat toppen ...
Hun kostenstructuur en hun structuur maken het toch een constructie die nooit meer gaat toppen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Quest for Growth (Euronext Brussel: QFG), beheerd door Capricorn Partners, kondigt een strategische heroriëntatie aan die het fonds terugbrengt naar zijn oorspronkelijke missie: investeren in niet-genoteerde groei-ondernemingen en succesvolle beursgenoteerde small caps. In het verlengde daarvan stelt de Raad van Bestuur voor om een kapitaalvermindering van € 18,7 miljoen door te voeren, als vorm van aandeelhoudersreturn en als duidelijk signaal van een “reset” in het beleid en positionering van de vennootschap.
https://capricorn.be/nl/channels/quest- ... rmindering
Ik snap het niet goed, een reverse split voor meer visibiliteit of een kapitaalverhoging zou ik logischer vinden. Ik volg (en heb) het aandeel sedert de IPO in 1998.
Aandeel staat nu (13h39) 9% boven de opening vanochtend, bij een volume van bijna 100K stuks. Waarom, ik kan er echt niet bij...
https://capricorn.be/nl/channels/quest- ... rmindering
Ik snap het niet goed, een reverse split voor meer visibiliteit of een kapitaalverhoging zou ik logischer vinden. Ik volg (en heb) het aandeel sedert de IPO in 1998.
Aandeel staat nu (13h39) 9% boven de opening vanochtend, bij een volume van bijna 100K stuks. Waarom, ik kan er echt niet bij...
Dag VTEC, ik volg uw redenering en ben uw ideeën ook meer genegen dan deze kapitaalvermindering.
Op korte termijn begrijp ik de reactie van het aandeel wel.
Die euro die ze gaan uitkeren zal nadien niet meer onder de holding korting vallen.
De laatste NAV (30/09) was € 7,21 > beurskoers was dan rond de € 4,12 dus een discount van 43%.
Doe een euro kapitaalvermindering af van die € 7,21 > € 6,21 - discount 43% > € 3,54 ( + euro kapitaalvermindering heeft op korte termijn een koers van € 4,54)
Vermoedelijk zullen ze dan volgende aandelen verkopen: Kerry Group, Kingspan,Andritz,Virbac,Tubize,Melexis en Arcadis (lijst kan onvolledig zijn, vul gerust aan)
De grootste uitkering zal richting de nieuwe hoofdaandeelhouders gaan: Jos B. Peeters en Philippe Haspeslagh
Geen idee of zij iets te maken hebben met deze keuze voor een kapitaalvermindering.
wel positief dan de beheersvergoeding daalt, mag nog aan af voor mij.
Op korte termijn begrijp ik de reactie van het aandeel wel.
Die euro die ze gaan uitkeren zal nadien niet meer onder de holding korting vallen.
De laatste NAV (30/09) was € 7,21 > beurskoers was dan rond de € 4,12 dus een discount van 43%.
Doe een euro kapitaalvermindering af van die € 7,21 > € 6,21 - discount 43% > € 3,54 ( + euro kapitaalvermindering heeft op korte termijn een koers van € 4,54)
Vermoedelijk zullen ze dan volgende aandelen verkopen: Kerry Group, Kingspan,Andritz,Virbac,Tubize,Melexis en Arcadis (lijst kan onvolledig zijn, vul gerust aan)
De grootste uitkering zal richting de nieuwe hoofdaandeelhouders gaan: Jos B. Peeters en Philippe Haspeslagh
Geen idee of zij iets te maken hebben met deze keuze voor een kapitaalvermindering.
wel positief dan de beheersvergoeding daalt, mag nog aan af voor mij.