Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
Wel potverdorie, die link had ik zelf nog niet gelegd - eigenlijk logisch dus. Omdat het intussen zo een klein % is, volg ik het niet echt actief op, ik zet dat onder de post 'folklore' net als Kinepolis. Er waren (of zijn?) wel 2 types aandelen QfG herinner ik me, daar zit Jos B. Peeters ook achter.Amor schreef: ↑29 oktober 2025, 15:28 De grootste uitkering zal richting de nieuwe hoofdaandeelhouders gaan: Jos B. Peeters en Philippe Haspeslagh
Geen idee of zij iets te maken hebben met deze keuze voor een kapitaalvermindering.
wel positief dan de beheersvergoeding daalt, mag nog aan af voor mij.
Minder beheersvergoeding impliceert ook minder (durf ik zeggen minder goede?) mensen aan de knoppen. OK, dat is een assumptie, maar met een klein team all in gaan op niet beursgenoteerd bedrijven is toch vrij risicovol. Het veel grotere GBL bakt er al jaren en jaren compleet niks van, wat zal dit dan geven?
Re: Quest for Growth
Kapitaalvermindering, is daarop roerende voorheffing verschuldigd?
Re: Quest for Growth
JA, al was het maar om hun epische BBQ's in augustus te kunnen bijwonen. Dit jaar lukte niet wegens laatste WE voor de start van het schooljaar, maar het is echt een aanrader!
Gemoedelijke sfeer, lekker eten, leuke muziek, mooie locatie -> dat stemt me mild
Re: Quest for Growth
09/12 werd het wettelijk aanwezigheidsquroum niet bereikt over de kapitaalverlaging van QfG. 29/12 herkansing en nu is het wel gestemd. Gisteren de notulen daarvan gelezen, 9 pagina’s gortdroge lectuur. Als ik eens niet kan slapen ga ik het nog eens lezen en binnen de 30” Zzzz.
Weinig interesse, er waren geen vragen blijkbaar om het toch wat te spicen. Dus :
(1) kapitaalverlaging enerzijds van 1€ per aandeel. Dat was al bekend en zo worden ze nog minder relevant. Een datum vond ik niet terug in het document.
(2) verlaging van de uitkering (dividend) tot “minstens 80%”. Dat was voorheen 90%.
Hoe beide met elkaar te rijmen zijn is mij een raadsel. In dat 2de kan ik mij vinden in dat 1ste totaal niet. 29/01 komen de jaarlijkse resultaten.
Nu goed, gelukkig is er de jaarlijkse aandeelhoudersBBQ waar ik zo gehecht aan ben
Weinig interesse, er waren geen vragen blijkbaar om het toch wat te spicen. Dus :
(1) kapitaalverlaging enerzijds van 1€ per aandeel. Dat was al bekend en zo worden ze nog minder relevant. Een datum vond ik niet terug in het document.
(2) verlaging van de uitkering (dividend) tot “minstens 80%”. Dat was voorheen 90%.
Hoe beide met elkaar te rijmen zijn is mij een raadsel. In dat 2de kan ik mij vinden in dat 1ste totaal niet. 29/01 komen de jaarlijkse resultaten.
Nu goed, gelukkig is er de jaarlijkse aandeelhoudersBBQ waar ik zo gehecht aan ben
Re: Quest for Growth
een verlaging van een uitkering die al jaren niet werd uitbetaald? :p
Re: Quest for Growth
En het geld van de kapitaalverlaging (1€ per aandeel) staat belastingvrij op de rekening. Koers nu 3€ ongeveer. interessant voor opt in-out-not-go to hell Jambon want de referentiekoers ligt iets boven de 4€ begin 2026.
Ik hou moed want in OKT/2008 noteerden ze ook rond die koers en kijk eens wat een schitterend parcours nadien
Hopelijk hebben ze nog voldoende geld in de kassa voor hun gezellige jaarlijkse BBQ op het HQ in Leuven, een fijne en lovenswaardige traditie intussen!
Ik hou moed want in OKT/2008 noteerden ze ook rond die koers en kijk eens wat een schitterend parcours nadien
Hopelijk hebben ze nog voldoende geld in de kassa voor hun gezellige jaarlijkse BBQ op het HQ in Leuven, een fijne en lovenswaardige traditie intussen!