Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
Zoals altijd, mijn Nederlandse rekeningen hebben instant betalingen sinds 2006. In België beginnen ze er mee in ~2023 tegen betaling?
Voor jaren komt een betaling van mijn Nederlandse rekening naar een Belgische sneller aan dan een overschrijving tussen twee Belgische.
Dit heeft 0.0 te maken met technologische mogelijkheden. Maar alles met een investerings klimaat in België, aka uitknijpen.
Voor jaren komt een betaling van mijn Nederlandse rekening naar een Belgische sneller aan dan een overschrijving tussen twee Belgische.
Dit heeft 0.0 te maken met technologische mogelijkheden. Maar alles met een investerings klimaat in België, aka uitknijpen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
KBC doet al jaren instantoverschrijvingen. Werkt perfect.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Was dan maar in Nederland gebleven als alles daar zoveel beter isHenkie1984 schreef: ↑2 december 2025, 13:59 Maar alles met een investerings klimaat in België, aka uitknijpen.
Daar geloven ze misschien ook jouw leugens dat instantbetalingen in Nederland sinds 2006 algemeen zijn.
Belgen kun je niet zomaar alle leugens op de mouw spelden
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
OK, gemeld. Weet je na 11 jaar nog niet dat je een BOVENSTAANDE post niet FULLquote Dit om dit OKRA forum leesbaar te houden.chesini schreef: ↑2 december 2025, 14:38KBC doet al jaren instantoverschrijvingen. Werkt perfect.Henkie1984 schreef: ↑2 december 2025, 13:59 Zoals altijd, mijn Nederlandse rekeningen hebben instant betalingen sinds 2006. In België beginnen ze er mee in ~2023 tegen betaling?
Voor sommigen : een slecht jaar voor de patatten ? Covid waarvan veel mensen sterven ?
Allemaal de fout van de vorige regeringen. Maar Bartje probeert het op te lossen !

Hiep hiep hoera voor de N V ....... A
Allemaal de fout van de vorige regeringen. Maar Bartje probeert het op te lossen !
Hiep hiep hoera voor de N V ....... A
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Eergisteren overschrijving van Keytrade naar Argenta staat er vandaag nog niet op, instond overschrijving verplicht maar doen is wat anders
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Gisteren ook een uitgaande overschrijving naar derden gedaan vanuit Keytrade.
Nergens stond instant vermeld, wel 'Type: Europese overschrijving'. Ik vrees ervoor, was een vergeten betaling jaarafrekening alg kosten voor mijn huisbaas (KBC rek). Zou instant mogen geweest zijn dus, grrr...
Overschrijvingen van MeDirect naar Keytrade zijn wel steeds instant!
Nergens stond instant vermeld, wel 'Type: Europese overschrijving'. Ik vrees ervoor, was een vergeten betaling jaarafrekening alg kosten voor mijn huisbaas (KBC rek). Zou instant mogen geweest zijn dus, grrr...
Overschrijvingen van MeDirect naar Keytrade zijn wel steeds instant!
Met een beetje geluk staat het geld dinsdag op de rekening van de huisbaasspaarfreakje schreef: ↑5 december 2025, 11:56 Gisteren ook een uitgaande overschrijving naar derden gedaan vanuit Keytrade.
In zeldzame gevallen kan de mogelijkheid van een instantbetaling nuttig zijn.
Maar de laatste tijd wordt daar zoveel onnodig drama rond gemaakt, terwijl dat vroeger niet bestond en de wereld draaide toen ook gewoon door.
Al mijn betalingen geef ik onmiddellijk online in met memodatum op de dag vóór de vervaldag.
Maar de laatste tijd wordt daar zoveel onnodig drama rond gemaakt, terwijl dat vroeger niet bestond en de wereld draaide toen ook gewoon door.
Al mijn betalingen geef ik onmiddellijk online in met memodatum op de dag vóór de vervaldag.
Uit de FAQ van Keytrade
Zoals in de FAQ toegegeven wordt: ze zijn er niet geraakt op tijd en ze vragen om geduld uit te oefenen. Een klacht zal dit plots niet versnellen denk ik dan.
Wettelijk is Keytrade verplicht instant betalingen aan te bieden, dus eigenlijk zijn ze niet in orde met de regelgeving. Je kan een klacht starten via de ombundsdienst om dit aan te kaarten, maar buiten een klacht in de cijfertjes zal je volgens mij niet verder geraken.Kan ik een instantoverschrijving doen vanaf mijn Keytrade Bank zichtrekening?
Helaas nog niet. Er is een tijdelijk uitstel van de instantoverschrijvingen vanaf een zichtrekening bij Keytrade Bank door de vertraagde oplevering van een veelomvattende ‘upgrade’ van onze IT-systemen voor dagelijks bankieren bij Keytrade Bank. De lancering van deze upgrade was oorspronkelijk gepland voor het begin van oktober 2025 en zou instantbetalingen mogelijk maken vóór 9 oktober 2025. Echter, enkele stresstests met betrekking tot operationele en beveiligingsrisico’s hebben geleid tot de beslissing van onze bank om de oplevering van dit compleet nieuwe IT-systeem uit te stellen. We houden u uiteraard op de hoogte en bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging.
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/ins ... schrijving
Zoals in de FAQ toegegeven wordt: ze zijn er niet geraakt op tijd en ze vragen om geduld uit te oefenen. Een klacht zal dit plots niet versnellen denk ik dan.