Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Je kunt een PDF ook gewoon ondertekenen door een foto te maken van je handtekening en die in te geven als "signature" in je PDF reader.
Mijn ervaringen met KT zijn overigens juist wel positief.
Mijn ervaringen met KT zijn overigens juist wel positief.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik deel dezelfde bemerking.ParijsRobaais schreef: ↑7 december 2025, 13:02 Ik wil één fonds van mijn Keyplan verkopen. Ik dien daarvoor een blad te downloaden, dat af te drukken, dan in te vullen, dit dan terug in te scannen en dan met de postduif naar hen op te sturen. En dat voor een internetbank?![]()
De verkoop van een keyplan (of een deel ervan) is werkelijk primitief te noemen voor een internetbank.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Kijk, natuurlijk is dat een onnozele procedure, ook zonder je overdrijving.
Maar noch "wij", noch Keytrade liggen wakker van jouw probleem met die procedure hoor.
Mogelijks doen ze het op die manier zodat je niet in een opwelling even op een knopje kan klikken. Wie zal het zeggen.
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
@iejoor en kan je nu to the point komen? KT wilt een kopie van de éID front/back hebben. In pdf of jpeg, I don't care, maar dat doe ik niet!!!
@Gudrun: ja, je kan dan ook de foto van je baas nemen. Hoe kan Keytrade in godsnaam weten, dat dit jouw handtekening is?
@Gudrun: ja, je kan dan ook de foto van je baas nemen. Hoe kan Keytrade in godsnaam weten, dat dit jouw handtekening is?
Elke bank heeft toch een kopie van de voor en achterkant van je identiteitskaart nodig 
Op mijn Keytrade high fidelity spaarrekening werd gisteren de rente en getrouwheidspremie uitbetaald. In de mededeling staat het totaalbedrag, gevolgd door "roerende voorheffing (15%) op xx euro" met xx een deel van het totaalbedrag. Er werd dus roerende voorheffing ingehouden voor een stuk van de totale interest. Het totaalbedrag ligt nochtans ver onder de vrijstelling en heb geen andere spaarrekeningen bij hen. Wordt deze uitbetaling beschouwd als inkomst van 2026, of hoort dit nog bij 2025 (periode waarover rente werd berekend)? Als dit voor 2026 geldt (wat me meest logische lijkt) dan moet het ergens toch zijn foutgelopen bij hun berekeningen.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Hi Frisk,Frisk2740 schreef: ↑2 januari 2026, 21:05 Op mijn Keytrade high fidelity spaarrekening werd gisteren de rente en getrouwheidspremie uitbetaald. In de mededeling staat het totaalbedrag, gevolgd door "roerende voorheffing (15%) op xx euro" met xx een deel van het totaalbedrag. Er werd dus roerende voorheffing ingehouden voor een stuk van de totale interest. Het totaalbedrag ligt nochtans ver onder de vrijstelling en heb geen andere spaarrekeningen bij hen. Wordt deze uitbetaling beschouwd als inkomst van 2026, of hoort dit nog bij 2025 (periode waarover rente werd berekend)? Als dit voor 2026 geldt (wat me meest logische lijkt) dan moet het ergens toch zijn foutgelopen bij hun berekeningen.
Inkomstenjaar/kalenderjaar 2025 had een vrijstelling van roerende voorheffing voor een rentebedrag van 1050€ op jaarbasis. (al je spaarrekeningen van alle verschillende banken gecumuleerd.)
De rente die je nu ontvangen hebt, slaat op het jaar 2025, want dat is het jaar dat uw geld gerendeerd/ gewerkt heeft.
Ik ben dus overtuigd dat als je al je rente betalingen in april / juli / oktober en deze van gisteren samentelt, je boven dit grensbedrag bent gekomen, en dat keytrade daarom automatisch 15% inhoudt op het bedrag dat de vrijstelling overschrijdt.
Indien dit niet het geval is, niet erg eigenlijk, want dan kan je dit alsnog via je personenbelasting recupereren.
Maar dan kan je 't wel melden inderdaad.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Bij mij hebben ze ook RV ingehouden. De bank is daartoe verplicht als de rente de vrijstelling overschrijdt, dus dat begrijp ik. Maar er is ook ingehouden op een (spaar)rekening in onverdeeldheid -onterecht want per individu komen we bijlange niet aan 1050 EUR.
Ik lees hier op een site die ik hier niet kan quoten omdat ie "teveel lijkt op spam" (iets met kbc, particulieren, nl, sparen, spaarrekeningen, belastingen-op-inkomsten-uit-spaargeld) dat je dit zomaar niet kunt recupereren:
"De administratie voorziet geen rubriek op de aangifte om roerende voorheffing, die te veel werd ingehouden, te recupereren.
Als je te veel roerende voorheffing betaalde, dan dien je het best een vordering in tot terugbetaling van de te veel betaalde roerende voorheffing bij de Gewestelijke Directie van de belastingen"
Vooruit dus met de geit.
Ik lees hier op een site die ik hier niet kan quoten omdat ie "teveel lijkt op spam" (iets met kbc, particulieren, nl, sparen, spaarrekeningen, belastingen-op-inkomsten-uit-spaargeld) dat je dit zomaar niet kunt recupereren:
"De administratie voorziet geen rubriek op de aangifte om roerende voorheffing, die te veel werd ingehouden, te recupereren.
Als je te veel roerende voorheffing betaalde, dan dien je het best een vordering in tot terugbetaling van de te veel betaalde roerende voorheffing bij de Gewestelijke Directie van de belastingen"
Vooruit dus met de geit.
Akkoord dat de bank verplicht is om interesten boven de vrijstelling in te houden, en dat betekent ook dat je interesten bij andere banken (waar de drempel niet werd overschreden) zelf moet aangeven. Maar dat de interest van 1 januari 2026 gerekend moet worden op inkomstenjaar 2025 vind ik toch erg onlogisch (interest uitbetaald in april 2026 heeft in zekere zin ook in 2025 gerendeerd, en wel voor 3/4 wat betreft de getrouwheidspremie)...
Niet dat ik je niet geloof, maar waar staat dit ergens helder uitgelegd? Ik vind dit nergens...
Chatgpt weet er ook weinig van; bevestigt me wanneer ik zeg 2026, en ook wanneer ik 2025 zeg.
Niet dat ik je niet geloof, maar waar staat dit ergens helder uitgelegd? Ik vind dit nergens...
Chatgpt weet er ook weinig van; bevestigt me wanneer ik zeg 2026, en ook wanneer ik 2025 zeg.
Volgens mij is dat nog altijd niet in orde bij Keytrade wat instant overschrijvingen betreft, en straks zijn we al 3 maand verder. (9/10/2025 - 9/1/2026)SMGGM schreef: ↑12 augustus 2025, 11:24Ze zullen verplicht zijn instant overschrijvingen te ondersteunen (als versturende bank) vanaf 9 oktober https://www.ecb.europa.eu/paym/integrat ... on.en.html
Nog een paar maand geduld zeker?
De FSMA zou zich daar nu toch eens deftig mogen mee bemoeien vind ik, en gewoon dreigen om hun bank licentie in te trekken.
Dat ook de app erg traag gaat op sommige momenten is toch ook al niet meer van deze tijd.
Ze mogen dan wel 5 cent per verrichting geven, toch houdt Keytrade er op alle gebied een slakken gang op na, ook als je de klantendienst contacteert...
Sinds Keytrade in handen gekomen is van Crédit Mutuel Arkéa in 2016 is dat toch helemaal niet meer wat het geweest was.
Dat is voor mij toch wel een fikse teleurstelling. Ik snap écht niet dat ze daar nog altijd aan onderuit kunnen komen, zelfs na 3 maand.
Een wet dient toch nageleefd te worden?
Probleem opgelostDonQuichot schreef: ↑15 december 2025, 21:01 @iejoor en kan je nu to the point komen? KT wilt een kopie van de éID front/back hebben. In pdf of jpeg, I don't care, maar dat doe ik niet!!!
https://kopieid.be/nl/
je kan zelf een tekst toevoegen bvb. Key voor Keytrade, Ing voor ing enz.
Estate Guru believer.
Ach, alle waar is naar zijn prijs.yezzer schreef: ↑4 januari 2026, 10:14Volgens mij is dat nog altijd niet in orde bij Keytrade wat instant overschrijvingen betreft, en straks zijn we al 3 maand verder. (9/10/2025 - 9/1/2026)SMGGM schreef: ↑12 augustus 2025, 11:24
Ze zullen verplicht zijn instant overschrijvingen te ondersteunen (als versturende bank) vanaf 9 oktober https://www.ecb.europa.eu/paym/integrat ... on.en.html
Nog een paar maand geduld zeker?
De FSMA zou zich daar nu toch eens deftig mogen mee bemoeien vind ik, en gewoon dreigen om hun bank licentie in te trekken.
Dat ook de app erg traag gaat op sommige momenten is toch ook al niet meer van deze tijd.
Ze mogen dan wel 5 cent per verrichting geven, toch houdt Keytrade er op alle gebied een slakken gang op na, ook als je de klantendienst contacteert...
Sinds Keytrade in handen gekomen is van Crédit Mutuel Arkéa in 2016 is dat toch helemaal niet meer wat het geweest was.
Dat is voor mij toch wel een fikse teleurstelling. Ik snap écht niet dat ze daar nog altijd aan onderuit kunnen komen, zelfs na 3 maand.
Een wet dient toch nageleefd te worden?
Waarom blijven mensen bij Keytrade als ze er zo ontevreden over zijn?
Dat klopt helemaal beste JOKER247, dat is dan ook voor mij de aanzet om de diensten van Keytrade tot het minimum te beperken: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bij zo'n bank te gaan beleggen.
Maar als je pakweg +250 verrichtingen per jaar kunt doen aan 5 cent is dat toch nog altijd € 12,5 die je wel of niet kan laten liggen. Of ik nu in de winkel betaal met de Keytrade kaart of niet, dat blijft voor mij hetzelfde. Idem voor wat betreft 'normale' overschrijvingen die eigenlijk een niet-dringend karakter hebben.
Maar....als je dan al eens een overschrijving hebt die wél dringend is, dan is het toch wel leuk dat de wet wordt nageleefd nietwaar, en dat ze instant gebeurt.
Dus ja, we kunnen inderdaad in een boog rond Keytrade weg lopen, maar dat neemt niet weg dat ze zich boven de wet mogen stellen nietwaar.
Als wij als brave burgers iets mispeuteren (vb verkeersovertreding), dan worden we daar toch ook vriendelijk verzocht om daarvoor een boete te betalen, niet?
Maar zo gaat het niet in het leven.yezzer schreef: ↑4 januari 2026, 11:03Dat klopt helemaal beste JOKER247, dat is dan ook voor mij de aanzet om de diensten van Keytrade tot het minimum te beperken: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bij zo'n bank te gaan beleggen.
Maar als je pakweg +250 verrichtingen per jaar kunt doen aan 5 cent is dat toch nog altijd € 12,5 die je wel of niet kan laten liggen. Of ik nu in de winkel betaal met de Keytrade kaart of niet, dat blijft voor mij hetzelfde. Idem voor wat betreft 'normale' overschrijvingen die eigenlijk een niet-dringend karakter hebben.
Maar....als je dan al eens een overschrijving hebt die wél dringend is, dan is het toch wel leuk dat de wet wordt nageleefd nietwaar, en dat ze instant gebeurt.
Dus ja, we kunnen inderdaad in een boog rond Keytrade weg lopen, maar dat neemt niet weg dat ze zich boven de wet mogen stellen nietwaar.
Als wij als brave burgers iets mispeuteren (vb verkeersovertreding), dan worden we daar toch ook vriendelijk verzocht om daarvoor een boete te betalen, niet?
Als politici iets mispeuteren dan worden ze toch ook niet veroordeeld?
Bij voorbeeld zwart geld verbranden, smeergeld aannemen, of zoals de fraude van Sihame El Kaouakibi.
Dus ach zo'n regeltje voor banken.....
En je ergeren aan een bank als Keytrade, maar er blijven vanwege die 12,50 per jaar.... Dat lijkt me toch ook onzin.
Met wat nadenken, verdien je die 12,50 toch binnen een 15 minuten zonder je te ergeren?