Wat is uw YTD?
TIP
- MarsellusWallace
- Verbannen Gebruiker

Re: Wat is uw YTD?
+98%
Ale hup, ze liggen voor het oprapen? Adobe, Microsoft, Amazon, Netflix, Wolters Kluwer, CSU, Relx, S&P Global, Intuit, ...gpv1 schreef: ↑2 januari 2026, 17:07 Het is insane hoe lang deze stierenmarkt nu al duurt.
Verder heb ik mijn criteria om koopwaardige aandelen te selecteren nog verder aangescherpt. De focus zal blijven liggen op kwaliteitsaandelen uit de sectoren vakinformatie, software, cybersecurity, TIC, verzekeringsmakelaardij, uitrusting voor industrie en uitrusting voor laboratoria.
Je mag ze gerust oprapen, ik laat ze wel liggen voor je.Rise schreef: ↑12 februari 2026, 21:08Ale hup, ze liggen voor het oprapen? Adobe, Microsoft, Amazon, Netflix, Wolters Kluwer, CSU, Relx, S&P Global, Intuit, ...gpv1 schreef: ↑2 januari 2026, 17:07 Het is insane hoe lang deze stierenmarkt nu al duurt.
Verder heb ik mijn criteria om koopwaardige aandelen te selecteren nog verder aangescherpt. De focus zal blijven liggen op kwaliteitsaandelen uit de sectoren vakinformatie, software, cybersecurity, TIC, verzekeringsmakelaardij, uitrusting voor industrie en uitrusting voor laboratoria.
3,5%, en dit met een 60/40 portefeuille.
Mooie windrug dankzij factor ETFs, vastgoed en Transocean.
Mooie windrug dankzij factor ETFs, vastgoed en Transocean.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Momenteel + 10,16% YTD
3 % ETF
97% aandelen (waarvan 63% EUR, 37% USD)
3 % ETF
97% aandelen (waarvan 63% EUR, 37% USD)
7,4 % YTD op aandelen, 0,000000 euro voor de roverheid, wegens het stopzetten van verkopen
15 % YTD op goud
15 % YTD op goud
Jullie zijn wat vroeg he jongens, ytd’s worden normaal na het afsluiten van een kalendermaand gedeeld 
Zelfde gedachtegang hier... Wel wat herbelegd (uit verkopen voor 31/12), maar 't blijft toch ambetant. Aan beurstaksen verdienen ze momenteel niet veel meer aan mij. Geen korte ritjes, geen opties, veel minder fun.
Hier ook. Vorig jaar 370,30 euro aan beurstaks betaald; dit jaar zit ik aan 2,90 euro (enkel aankopen), plus nog 4,61 euro omdat ik voor de omgekeerde aandelensplitsing van Reckitt wat had bijgekocht om niet met fracties te zitten dus die reken ik er niet bij.
De YTD is momenteel 6,38%, met grotendeels dank aan fossiele brandstoffen en consumentengoederen.
Vorig jaar 6.540 euro aan beurstaks betaald…NVSTR schreef: ↑14 februari 2026, 14:18Hier ook. Vorig jaar 370,30 euro aan beurstaks betaald; dit jaar zit ik aan 2,90 euro (enkel aankopen), plus nog 4,61 euro omdat ik voor de omgekeerde aandelensplitsing van Reckitt wat had bijgekocht om niet met fracties te zitten dus die reken ik er niet bij.
De YTD is momenteel 6,38%, met grotendeels dank aan fossiele brandstoffen en consumentengoederen.
Dit jaar 36 euro tot nu toe.
Ik heb ook al wel voor 46 euro meerwaarden gerealiseerd dit jaar!
Ytd 2.45%
Gaan de brokers nog niet klagen bij de Wever dat ze er weinig beurstransacties dit jaar zijn ?
Die hebben geen tijd om te klagen die zijn te druk bezig om die Connertaks te begrijpen en te programmeren
Binnenkort brooker kosten omhoog, wegens verminderde omzet en hoge IT uitgaven.
Minstens 3 dubbele winst voor de klanten dan
- bijna geen taks op de beursverrichtingen ( omdat omzet exponentieel daalt)
- geen meerwaardetaks omdat bijna niemand nog verrichtingen doen
- kosten van de broker omhoog, maar door de exponentiele daling van de aan- en verkopen, zakt de totaliteit van de kosten
- ( bijna geen beurverrichtingen meer doen, is niet noodzakelijk een een verlies voor de klanten )
De overheid die mogelijk begint te smeken om nog beursverrichtingen te willen doen, zodat ze nog wat TOB taks ontvangen.
- bijna geen taks op de beursverrichtingen ( omdat omzet exponentieel daalt)
- geen meerwaardetaks omdat bijna niemand nog verrichtingen doen
- kosten van de broker omhoog, maar door de exponentiele daling van de aan- en verkopen, zakt de totaliteit van de kosten
- ( bijna geen beurverrichtingen meer doen, is niet noodzakelijk een een verlies voor de klanten )
De overheid die mogelijk begint te smeken om nog beursverrichtingen te willen doen, zodat ze nog wat TOB taks ontvangen.