Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Beleggen in goud of zilver

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
702 berichten
  • Pagina 43 van 47
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • …
  • 47
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
MeneerParmentier
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer MeneerParmentier
Verstuur privébericht

Re: Beleggen in goud of zilver

• Citeer

Bericht door MeneerParmentier » 19 maart 2026, 15:23

koenvhaver schreef: ↑19 maart 2026, 15:03 Binnenkort weer tijd om koopjes te doen. Wachten jullie ook nog wat verder af?
In dit scenario zou goud door het dak moeten gaan. Het feit dat het dat niet doet is misschien voldoende antwoord op de vraag?

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 19 maart 2026, 15:34

Zilver gaat terug naar 40 gaan. Zet aankooporders op 50.

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 19 maart 2026, 15:51

De bubbel begint nu serieus leeg te lopen.

Jan en alleman zat tegenwoordig in goud en zilver.
Op hln geeft fakeguru Paepen beginners advies, ene wou absoluut wat zilver in z'n port, dan weet je hoe laat het is.

De maandag na het uitbreken van de Iran oorlog schoot zilver nog een laatste keer naar 97 $. Dat noemde men een SAFE HAVEN ! :D
Wie die dag nog rap z'n geld in deze "safe haven" kon steken via een tracker... voor de veiligheid...
is 30% van z'n geld kwijt !

Bepaalde banken gaven er begin dit jaar nog een lap op en kwamen ook nog met adviezen als 6000 $ voor goud dit jaar en dergelijke. Makkelijk verdient ook nog... want je weet wel... safe haven, stijgt nog verder als het fout gaat. Dacht men !
Goud zilver ratio was zelfs onder 50 gezakt op een bepaald moment. Absurd duur, hoort meer in de buurt van 80 te liggen.

Goud zit nog altijd in bubbly territory als je het mij vraagt. Nog altijd zeer duur.
Zou onder de 4000 moeten kunnen gaan.
Zilver met een ratio van 80 zou dan naar 50 $ moeten zakken. Wat terug een meer normale prijs zou zijn.
+120 is verleden tijd. Gaan we komende 10 jaar niet meer zien volgens mij, dit waren absurde tijden.

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 19 maart 2026, 15:58

chesini schreef: ↑19 maart 2026, 15:34 Zilver gaat terug naar 40 gaan. Zet aankooporders op 50.
Voor 40 moet goud richting 3000 zakken, als je rekent aan een ratio van 80.
Lijkt me laag, maar sluit het niet uit, is nog altijd +50% tegenover begin 2024 voor goud, dus kan zeker.
De massa toeloop had het tenslotte naar 5600 gejaagd. Achteraf bekeken absurde prijs voor 1 oz goud. En er zitten er een hele hoop in aan 5000 en hoger, vooral via trackers. Als die hun pijn niet meer kunnen verdragen en beginnen verkopen...

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » 19 maart 2026, 16:42

koenvhaver schreef: ↑19 maart 2026, 15:03 Binnenkort weer tijd om koopjes te doen. Wachten jullie ook nog wat verder af?
Ja, even wachten. We staan nu terug rond de koers van oktober. Welke oktober? Oktober 2025. Just to put things into perspective...

Wat chesini schrijft kan best, maar het zal me heel heel erg benieuwen wat de premiums zullen zijn voor 999,9 MET fysieke levering. Denk terug aan 2011: lage prijzen op papier, maar fysiek gewoon niet te krijgen tenzij een forse premium wordt betaald.

Voor mij is het simpel, ik zit in de PMs sedert 2008 en probeer in dit topic data / relevante (as in volgens mij dan toch) info te delen en wat jullie dan doen of niet doen is mijn probleem niet. Van wat anderen posten steek ik vaak ook veel op waarvoor dank. Van anderen wat minder zoals de katholieke kerkleider.
Kan die even duiden waarom de GSR 80 zou moeten zijn, terwijl de verhouding qua mining 1/7 à 1/8 zou zijn afhankelijk van de bron?

Als je in dit soort markten niet kan omgaan met dagwinsten en verliezen van tienduizenden Euro's en er niks van kent en louter gedreven bent door 'FOMO', ga dan Pokémons vangen of zo ::)

PotjeVickx
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer PotjeVickx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door PotjeVickx » 19 maart 2026, 18:03

VTEC schreef: ↑19 maart 2026, 13:37 Postte ik een paar weken geleden al in dit topic, SGE werkt als een soort "stofzuiger" om de Comex en LBMA te flessen. Ik weet niet of het hier was of elders maar er is een site die de verschillen monitort en die ben ik stomweg vergeten bookmarken grrr. Anyone? Potje Vickx of chesini?
Deze? Metalcharts

Het lijkt me wel de laatste fase te zijn waar we door moeten, of wat hierna dan (wat betreft regelgeving) beter gaat zijn is nog de vraag. De laatste pruimen worden uit de boom geschud. 'Registered stocks' op 'Metalcharts' voor zilver bewegen niet meer terwijl de rapporten die we zien voorbij komen toch een outflow aan fysiek aan geven.

Silver $65.jpg

https://x.com/silver207141/status/2034620795213709663
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 19 maart 2026, 20:11

chesini schreef: ↑19 maart 2026, 15:34 Zilver gaat terug naar 40 gaan. Zet aankooporders op 50.
Heb jij een glazen bol? :D
Ik dacht het niet.

Betaal jij het verschil terug als zou blijken dat je het (wederom) helemaal verkeerd voor hebt? :P
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 19 maart 2026, 20:40

VincentVega schreef: ↑19 maart 2026, 20:11
Ik dacht het niet.

Betaal jij het verschil terug als zou blijken dat je het (wederom) helemaal verkeerd voor hebt? :P
Svp stop aub met Uw onozele emoticons. Die maken U niet slimmer hoor. En ik krijg er hoofdpijn van.

Ik heb geen glazen bol maar ik heb wél heel veel data. Véél meer dan U in gans Uw leven (waarvan grotendeels rondhangen op de SG - tant pis voor Uw baas die dat wil blijven betalen) bij mekaar gaat krijgen. Niet dat ik U wil onderschatten, in tegenstelling tot wat U systematisch doet met andere SG-ers, maar ik heb een aangeboren hekell aan mensen die denken dat ze méér zijn dan een ander. Shame on you.

Ik zeg U dat de zilverprijs gaat dalen zeker tot 50. Heb jij met Uw groot wouldbe inzicht een betere prognose, wat houdt U dan in henelsnaam tegen? Feel free. It is a free country. Of durf je (wederom, voor de zoveelste keer) niet uit Uw extreem-rechts kot komen? Behalve met wat onbenullig neuten over vermeende spelfouten?

Mocht ik Uw baas zijn, met alles wat hier allemaal al bovengekonen is, ik gooide U op staande voet buiten. Morgen, om 8h00. Buiten.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 19 maart 2026, 21:01

chesini schreef: ↑19 maart 2026, 20:40
VincentVega schreef: ↑19 maart 2026, 20:11

Ik dacht het niet.

Svp stop aub met Uw onozele emoticons. Die maken U niet slimmer hoor. En ik krijg er hoofdpijn van.

Ik heb geen glazen bol maar ik heb wél heel veel data. Véél meer dan U in gans Uw leven (waarvan grotendeels rondhangen op de SG - tant pis voor Uw baas die dat wil blijven betalen) bij mekaar gaat krijgen. Niet dat ik U wil onderschatten, in tegenstelling tot wat U systematisch doet met andere SG-ers, maar ik heb een aangeboren hekell aan mensen die denken dat ze méér zijn dan een ander. Shame on you.

Ik zeg U dat de zilverprijs gaat dalen zeker tot 50. Heb jij met Uw groot wouldbe inzicht een betere prognose, wat houdt U dan in henelsnaam tegen? Feel free. It is a free country. Of durf je (wederom, voor de zoveelste keer) niet uit Uw extreem-rechts kot komen? Behalve met wat onbenullig neuten over vermeende spelfouten?

Mocht ik Uw baas zijn, met alles wat hier allemaal al bovengekonen is, ik gooide U op staande voet buiten. Morgen, om 8h00. Buiten.
Het kan regenen, het kan zonnig zijn … we zien wel :D LOL :D

Chill out, broer O0

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 19 maart 2026, 21:31

VincentVega schreef: ↑19 maart 2026, 21:01
chesini schreef: ↑19 maart 2026, 20:40

Ik heb geen glazen bol maar ik heb wél heel veel daeeta. Véél meer dan U in gans Uw leven (waarvan grotendeels rondhangen op de SG - tant pis voor Uw baas die dat wil blijven betalen) bij mekaar gaat krijgen. Niet dat ik U wil onderschatten, in tegenstelling tot wat U systematisch doet met andere SG-ers, maar ik heb een aangeboren hekell aan mensen die denken dat ze méér zijn dan een ander. Shame on you.

Chill out, broer O0
Neen. Niks chillen. Het forum heeft nood aan en bestaat owv de input van de leden.

Dus ik zeg dat de zilverprijs gaat dalen tot 50 omdat we naar een economische crisis gaan met daling v/d fysische vraag naar zilver. Versterkt door de vraag naar cash om eerder ingenomen posities te kunnen betalen en dus extra verkoop van zilver.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 19 maart 2026, 21:47

chesini schreef: ↑19 maart 2026, 21:31

Chill out, broer O0
Neen. Niks chillen. Het forum heeft nood aan en bestaat owv de input van de leden.

Dus ik zeg dat de zilverprijs gaat dalen tot 50 omdat we naar een economische crisis gaan met daling v/d fysische vraag naar zilver. Versterkt door de vraag naar cash om eerder ingenomen posities te kunnen betalen en dus extra verkoop van zilver.
We zullen wel zien … niemand heeft een glazen bol O0

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » 19 maart 2026, 21:56

Laat het hier a.u.b. niet ontsporen zoals in andere topics, het zorgt enkel voor ruis, vergroot de onleesbaarheid van het topic over edelmetaal en verpest de sfeer in het algemeen.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 19 maart 2026, 23:36

chesini schreef: ↑19 maart 2026, 21:31

Chill out, broer O0

Beste Chesini, ik ben het met uw redenering dat de zilverprijs nog verder kan/gaat dalen eens. Alleen waarom tot 50 en niet meer of minder is mijn vraag.

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » 20 maart 2026, 00:10

Tuurlijk kan hij/zij dat niet voorspellen, is eerder een sentiment vermoed ik? Ik onderschrijf het niet overigens. Ik kijk naar de ontkoppeling tussen fysieke handel op de SGE enerzijds en de vooral papieren winkel van LBMA en Comex anderzijds. Veel meer richtinggevend dan de koers an sich die for the time being nog in dollar is.

Er zijn doemdenkers die recent schreven dat zilver terug naar 20$ gaat. Alles kan, maar deze kans is klein. 50 dollar is wel realistisch. En dan? 1 jaar geleden noteerde het rond de 30 weliswaar in €.

Het voordeel van LT grafieken te hebben (veelal USD) en zelf decennia data gesprokkeld te hebben (€) is dat je het wat beter op afstand kan benaderen.
Mijn gemiddelde aankoopkoers van 999,9 is een pak lager dan die "50" of het nu dollars of euros zijn.

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door the_bishop » 23 maart 2026, 07:49

Zilver stilaan gehalveerd in prijs.
Goud nog altijd boven 4000, wat duur is.

Gold silver ratio nog altijd 68, wat ook zilver duur maakt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

702 berichten
  • Pagina 43 van 47
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • …
  • 47
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy