Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Exact nul!
En wereldwijde indexen staan iets onder hun ATH. Dat betekent dus: regelmatig verder blijven kopen. De beurs zal heus wel ooit nieuwe ATHs noteren.
En wereldwijde indexen staan iets onder hun ATH. Dat betekent dus: regelmatig verder blijven kopen. De beurs zal heus wel ooit nieuwe ATHs noteren.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Gisteren even een tegenslag met de vastgoedaandelen die ik heb. Vonovia denderde 12% achteruit.
Alles blijft gelukkig redelijk op peil hier. Het is een beetje een jojo-effect merk ik.
YTD + 14,24% , dankzij grote positie in energie.
Vandaag heb ik wel mijn ETF van S&P healthcare verkocht, puur gevoelsmatig, ik ga wat herschikken
Alles blijft gelukkig redelijk op peil hier. Het is een beetje een jojo-effect merk ik.
YTD + 14,24% , dankzij grote positie in energie.
Vandaag heb ik wel mijn ETF van S&P healthcare verkocht, puur gevoelsmatig, ik ga wat herschikken
- obligaties: € en $ > 2,8%
- persoonlijke leningen: nog steeds 5,5%
- verkoop deel $ naar €: 8%
- laatste aandeel (AMBP) verkocht > nul-operatie als ik het dividend mee in rekening neem.
- geen vastgoed verkocht of gekocht. Dit jaar mogelijks wel wat verkoop.
- persoonlijke leningen: nog steeds 5,5%
- verkoop deel $ naar €: 8%
- laatste aandeel (AMBP) verkocht > nul-operatie als ik het dividend mee in rekening neem.
- geen vastgoed verkocht of gekocht. Dit jaar mogelijks wel wat verkoop.
- 1,3%, no panic…
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
In bijlage de YTD-rendementen van de verschillende assetklassen:
https://drive.google.com/file/d/1UyNrSj ... sp=sharing
De beste 3 assets: goud, Noorse kroon en Pacific ex-Japan aandelen
De slechtste 3 assets: bitcoin, ethereum en XRP.
https://drive.google.com/file/d/1UyNrSj ... sp=sharing
De beste 3 assets: goud, Noorse kroon en Pacific ex-Japan aandelen
De slechtste 3 assets: bitcoin, ethereum en XRP.
Na een goede dag gisteren, +2.4%, hele aandelenportefeuille. Laatst wat Adyen en Campine gekocht. Bel 20 -0.1%, alle Belgische aandelen toch nog +8.1% (indexen).
Min een beetje. Een percent en half ofzo.
Niks bijzonders. GVVs en vastgoed zijn weer zwaar getroffen. Sommige van die aandelen kun je nu aan een mooie prijs kopen, vaak onder de intrinsieke waarde.
Niks bijzonders. GVVs en vastgoed zijn weer zwaar getroffen. Sommige van die aandelen kun je nu aan een mooie prijs kopen, vaak onder de intrinsieke waarde.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
+ 3,48% gisteren
Vastgoed en software hebben er aardig ingehakt, en de val van Tessenderlo is ook merkbaar. Met 15% olie -aandelen de schade wat kunnen beperken maar die zouden wel eens wat kunnen terugvallen ALS Trump zijn kar zou keren.
Vastgoed en software hebben er aardig ingehakt, en de val van Tessenderlo is ook merkbaar. Met 15% olie -aandelen de schade wat kunnen beperken maar die zouden wel eens wat kunnen terugvallen ALS Trump zijn kar zou keren.
Mijn YTD is -0.32%. Behoorlijk standgehouden dankzij goud, cash en obligaties
Asset allocatie:
- aandelen 37.1%
- obligaties 23.5%
- cash 17.9%
- edelmetalen: 20.2%
- crypto: 1.3%
Asset allocatie:
- aandelen 37.1%
- obligaties 23.5%
- cash 17.9%
- edelmetalen: 20.2%
- crypto: 1.3%
Hier ook wat boorplatformen en Aker in portefeuille om de val te verzachten (naast obligaties uiteraard).contextbinder schreef: ↑1 april 2026, 10:13 + 3,48% gisteren
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Code: Selecteer alles
Year XIRR Weight
Total Cash M-Funds ETFs Stocks Coops P2P-BE P2P-nBE Crypto Total Cash M-Funds ETFs Stocks Coops P2P-BE P2P-nBE Crypto
YTD -2,15% 0,57% -2,64% -1,73% -3,64% 0,00% 0,80% 1,79% 100,00% 16,47% 7,93% 4,69% 55,45% 4,37% 9,16% 1,93% 0,00%
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
+ 17,86% YTD
Immo GGV heeft een correctie gehad de laatste maand.
Mijn olie aandeel is de laatste 2-3 dagen ook terug aan het zakken na een zeer grote stijging sinds begin dit jaar.
Immo GGV heeft een correctie gehad de laatste maand.
Mijn olie aandeel is de laatste 2-3 dagen ook terug aan het zakken na een zeer grote stijging sinds begin dit jaar.
- 0,86, de president die mogelijks mentale problemen heeft maakt alles onbetrouwbaar.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
+1,5, het wil maar niet lukken met de cash…
Hier vind je de prestaties van de verschillende assetklassen ytd 30 april 2026:
https://drive.google.com/file/d/1HiPIvB ... sp=sharing
3 grootste stijgers: emerging markets, Japan en small caps aandelen
3 grootste dalers: XRP, ethereum en bitcoin
https://drive.google.com/file/d/1HiPIvB ... sp=sharing
3 grootste stijgers: emerging markets, Japan en small caps aandelen
3 grootste dalers: XRP, ethereum en bitcoin