Keytrade
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Keytrade
“Keytrade zal zijn rentes verhogen. Kan ik het spaargeld van de High Fidelity ook even naar de Azur‑rekening verplaatsen voor één dag en daarna terug?”
Re: Keytrade
Amai, dat is wel de vraag van één miljoen.
( De banken zullen het wel niet graag hebben ).
Zelf weet ik ook niet of je daardoor onmiddelijk van de hogere getrouwheidspremie kan genieten, zonder dat opnieuw een jaar start.
Een van de beperkingen is : minstens 500 euro en maximum 3 keer per jaar.
Persoonlijk zou ik denken dat het als misbruik kan beschouwd worden, maar mogelijk is het ook een hiaat in de wetgeving.
( Als niemand het weet het bv. eens uittesten met 500 euro ).
( De banken zullen het wel niet graag hebben ).
Zelf weet ik ook niet of je daardoor onmiddelijk van de hogere getrouwheidspremie kan genieten, zonder dat opnieuw een jaar start.
Een van de beperkingen is : minstens 500 euro en maximum 3 keer per jaar.
Persoonlijk zou ik denken dat het als misbruik kan beschouwd worden, maar mogelijk is het ook een hiaat in de wetgeving.
( Als niemand het weet het bv. eens uittesten met 500 euro ).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Helemaal geen hiaat in de wetgeving. De 'proportionele' overschrijvingen tussen gereglem spaarrekeningen van eenzelfde bank, met 'proportioneel' behoud van de getrouwheidspremies binnen eenzelfde getrouwheidsperiode, moeten vermijden dat bestaande klanten over het hoofd gezien worden bij die verhoging.
Akkoord in eerste instantie is dat zo voor azur naar high fidelity maar het is niet verboden om eerst high fidelity naar azur uit te voeren.
Telkens minstens 1 volledige valutadag op de betreffende rekening laten staan.
Je hebt op die manier 1 (van de 3) beurten vanuit de vertrekkende azur + 1(van de 3) beurten vanuit de vertrekkende high fidelity voor kalenderjaar 2026 opgebruikt.
PS: Ik heb zelfs geen azur-rekening meer maar wel 2 high fidelity... In het begin kon daar ook alles, heb er ook 2 effectenrekeningen op mijn naam
Akkoord in eerste instantie is dat zo voor azur naar high fidelity maar het is niet verboden om eerst high fidelity naar azur uit te voeren.
Telkens minstens 1 volledige valutadag op de betreffende rekening laten staan.
Je hebt op die manier 1 (van de 3) beurten vanuit de vertrekkende azur + 1(van de 3) beurten vanuit de vertrekkende high fidelity voor kalenderjaar 2026 opgebruikt.
PS: Ik heb zelfs geen azur-rekening meer maar wel 2 high fidelity... In het begin kon daar ook alles, heb er ook 2 effectenrekeningen op mijn naam
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 23 maart 2026, 17:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Maar hier is het een overschrijving en de dag nadien een overschrijving in de omgekeerde richting.
Moest het kunnen, het zou super zijn. Ik vrees dat de banken dan zouden gaan klagen .
Moest het kunnen, het zou super zijn. Ik vrees dat de banken dan zouden gaan klagen .
"Zou" niet mogelijk zijn
chat cpt (wel niet erg betrouwbaar )
Niet mogelijk
Het is niet mogelijk om de getrouwheidspremie te verhogen door twee keer in de omgekeerde richting te overschrijven. De getrouwheidspremie wordt berekend volgens het LIFO-principe en behoudt alleen de getrouwheidspremie die is verworven in het laatste jaar. Dit betekent dat als je geld overschrijft van een rekening naar een andere bank of naar een Junior-spaarrekening, je de getrouwheidspremie niet kunt behouden.
www.triodos.be
chat cpt (wel niet erg betrouwbaar )
Niet mogelijk
Het is niet mogelijk om de getrouwheidspremie te verhogen door twee keer in de omgekeerde richting te overschrijven. De getrouwheidspremie wordt berekend volgens het LIFO-principe en behoudt alleen de getrouwheidspremie die is verworven in het laatste jaar. Dit betekent dat als je geld overschrijft van een rekening naar een andere bank of naar een Junior-spaarrekening, je de getrouwheidspremie niet kunt behouden.
www.triodos.be
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Chat GTP moet verwijzen naar de bewuste alinea bij www.triodos.be anders geloof ik het niet
En wat heeft dat met LIFO te maken
En wat heeft dat met LIFO te maken
Hier een draadje uit 2023
kun-je-geld-herstorten-op-een-spaarreke ... 16-15.html
( Op 14-06-23 werd een een sugestie gedaan om "gewoon" een nieuwe zelfde rekening te openen en het daar naar te storten. Zal niet bij elke bank gaan. )
bij Keytrade gaf de rentecalulator al een totaal verkeerde berekening.
Uit het draadje kan afgeleid worden dat men de mening is toegedaan dat het wel kan.
Men kan het eventueel ook eens uittesten met 500 euro ( wel opletten voor de maximum 3 overschijvingen per jaar ).
kun-je-geld-herstorten-op-een-spaarreke ... 16-15.html
( Op 14-06-23 werd een een sugestie gedaan om "gewoon" een nieuwe zelfde rekening te openen en het daar naar te storten. Zal niet bij elke bank gaan. )
bij Keytrade gaf de rentecalulator al een totaal verkeerde berekening.
Uit het draadje kan afgeleid worden dat men de mening is toegedaan dat het wel kan.
Men kan het eventueel ook eens uittesten met 500 euro ( wel opletten voor de maximum 3 overschijvingen per jaar ).
Chat cpt is niet te vertrouwen blijkbaarspaarfreakje schreef: ↑23 maart 2026, 17:54 Chat GTP moet verwijzen naar de bewuste alinea bij www.triodos.be anders geloof ik het niet![]()
En wat heeft dat met LIFO te maken![]()
Hallo maar hoe gaat dit in zijn werk?
Ik heb bv 20000 euro op deze spaarrekening staan en haal er 1000 af.
Na enkele dagen kan ik de spaarrekening terug aanvullen met 2000 euro.
Op welk bedrag zal de nieuwe % worden berekend? Is dit op de 2000 euro of alleen op het bedrag boven de 20000 euro?
Groeten Al
Ik heb bv 20000 euro op deze spaarrekening staan en haal er 1000 af.
Na enkele dagen kan ik de spaarrekening terug aanvullen met 2000 euro.
Op welk bedrag zal de nieuwe % worden berekend? Is dit op de 2000 euro of alleen op het bedrag boven de 20000 euro?
Groeten Al
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Op de volledige 2000 euro
Ik ben nu een beetje in de war door de reacties, want dit werkte bij Medirect zonder problemen. De enige reden waarom ik het even op het forum plaats, is omdat het hier over Keytrade gaat, en daar loopt het al eens mis. Wat zeggen de experten?
Dit moet perfect mogelijk zijn bij Keytrade, gezien het gewoon de wet is!
Zo lang de overschrijving tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank gaat die beiden op dezelfde naam staan, behoudt u de valutadatum van de oorsprongkelijke storting voor de berekening van uw getrouwheidspremie en gebeurt de renteberekening zelf pro rata, dit voor elke overboeking boven de 500 euro (met een maximum van 3 dergelijke overschrijvingen per kalenderjaar)
Maakt niet uit dat u een heen-en-weertje doet tussen de Hi fidelity en de Azur, dat zijn gewoon 2 transacties vanaf 2 verschillende rekeningen.
In principe hoeft u geen valutadag tussen te laten, gezien dergelijke overschrijvingen instant zijn, maar Keytrade is tergend traag met hun rentesimulator, dus het zou me ook niet verbazen dat het idd in het honderd loopt als u beide overboekingen vlak na elkaar doet; best een dagje tussenlaten dus, en zodat u kan checken dat de rentecalculator echt de eerste storing heeft opgepikt en vooral goed documenteren voor moest u dit recht via de klantendienst achteraf moeten afdwingen.
Bij Santander (enkele weken geleden) werkte het perfect bv: gewoon heen en weer tussen 2 rekeningen en klaar binnen de 5 minuten, alles netjes weergegeven via de getrouwheidsimulator ook nog! Echt zoals het hoort dus! Keytrade kan daar nog een voorbeeld aan nemen!
Zo lang de overschrijving tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank gaat die beiden op dezelfde naam staan, behoudt u de valutadatum van de oorsprongkelijke storting voor de berekening van uw getrouwheidspremie en gebeurt de renteberekening zelf pro rata, dit voor elke overboeking boven de 500 euro (met een maximum van 3 dergelijke overschrijvingen per kalenderjaar)
Maakt niet uit dat u een heen-en-weertje doet tussen de Hi fidelity en de Azur, dat zijn gewoon 2 transacties vanaf 2 verschillende rekeningen.
In principe hoeft u geen valutadag tussen te laten, gezien dergelijke overschrijvingen instant zijn, maar Keytrade is tergend traag met hun rentesimulator, dus het zou me ook niet verbazen dat het idd in het honderd loopt als u beide overboekingen vlak na elkaar doet; best een dagje tussenlaten dus, en zodat u kan checken dat de rentecalculator echt de eerste storing heeft opgepikt en vooral goed documenteren voor moest u dit recht via de klantendienst achteraf moeten afdwingen.
Bij Santander (enkele weken geleden) werkte het perfect bv: gewoon heen en weer tussen 2 rekeningen en klaar binnen de 5 minuten, alles netjes weergegeven via de getrouwheidsimulator ook nog! Echt zoals het hoort dus! Keytrade kan daar nog een voorbeeld aan nemen!
Dit werkt perfect bij Keytrade. Ik heb dat enkele jaren geleden gedaan bij Keytrade en de verhoging van de getrouwheidspremie gekregen binnen de lopende getrouwheidsperiode.
Je moet enkel opletten dat:
- je niet naar een zichtrekening overschrijft, maar naar een spaarrekening;
- de 2 spaarrekeningen moeten op dezelfde naam/namen staan (zelfde titularis(sen)) (dus niet van een spaarrekening enkel op naam van één persoon naar een gemeenschappelijke spaarrekening als koppel of omgekeerd);
- max. 3 overschrijvingen per jaar (van High Fidelity naar Azur en enkele dagen later terug naar High Fidelity zijn 2 overschrijvingen);
- het moet gaan om een gereglementeerde spaarrekening, een oude Direct-spaarrekening van MoneYou die ook door Keytrade werden overgenomen is een niet-gereglementeerde spaarrekening en deze mag niet gebruikt worden.
Je moet enkel opletten dat:
- je niet naar een zichtrekening overschrijft, maar naar een spaarrekening;
- de 2 spaarrekeningen moeten op dezelfde naam/namen staan (zelfde titularis(sen)) (dus niet van een spaarrekening enkel op naam van één persoon naar een gemeenschappelijke spaarrekening als koppel of omgekeerd);
- max. 3 overschrijvingen per jaar (van High Fidelity naar Azur en enkele dagen later terug naar High Fidelity zijn 2 overschrijvingen);
- het moet gaan om een gereglementeerde spaarrekening, een oude Direct-spaarrekening van MoneYou die ook door Keytrade werden overgenomen is een niet-gereglementeerde spaarrekening en deze mag niet gebruikt worden.
Dat is prima info!
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Het gaat over 3 overboekingen per rekening. In bovenstaande geval heb je dus slechts 1 overboeking gedaan op beide rekeningen. Je kan deze truc dus 3 keer per jaar doen.
Kijk ook eens naar de kalender van de getrouwheidspremies. Als de premie nog maar net verlopen is het soms beter om < 500 euro over te schrijven, juist om geen proportionele overdracht te hebben. Zo hou je overboekingen als reserve om bij volgende renteverhogingen te gebruiken. Het zouden er wel eens veel kunnen zijn dit jaar.