Defensief pensioenspaarfonds bij Argenta
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Defensief pensioenspaarfonds bij Argenta
Dit is toch echt dikke rommel. Heb sinds eind 21 alles laten overzetten van KBC pricos naar Argenta. Niet meer bijgestort daar. Rendement sinds toen: - 5,9%. Had toen beter mijn 35% boete daar genomen want dan het er veel beter uitgezien. Sorry, maar zo’n prutsers zag ik nog nooit.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Re: Defensief pensioenspaarfonds bij Argenta
Waarom neem.je een fonds met de helft obligaties?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zoals velen zeker : voor het belastingsvoordeel ?
En de meesten starten er vanaf jongs mee, de hype daarrond ("pensioensparen doen" , "belastingsvoordeel", etc...) ik laat het ook gewoon doorlopen, ik aanschouw het als een onderdeel van de gehele portefeuille.
Wel beseffende dat je een potentieel hoger rendement kan hebben als je zelf je maandelijkse 90€ in één of ander product steekt.
Is het werkelijke het defensieve of de klassiek van Argenta dat je hebt ? Zoja, waarom het defensieve gekozen ?Indalo schreef: ↑28 maart 2026, 19:57 Dit is toch echt dikke rommel. Heb sinds eind 21 alles laten overzetten van KBC pricos naar Argenta. Niet meer bijgestort daar. Rendement sinds toen: - 5,9%. Had toen beter mijn 35% boete daar genomen want dan het er veel beter uitgezien. Sorry, maar zo’n prutsers zag ik nog nooit.
Welke termijn moet je nog doen (tot aan je pensioen) ?
Ik ben in 2020 ook overgeschakeld van Pricos naar Argenta pensioensparen en het mijne staat op +12.88 procent. Dat is niet de defensieve.
Niet echt spectaculair maar beter dan negatief te staan. Ik doe het zoals iedereen voor het belastingsvoordeel en als spreiding.
Niet echt spectaculair maar beter dan negatief te staan. Ik doe het zoals iedereen voor het belastingsvoordeel en als spreiding.
Ik doe het niet meer maar we zijn jong begonnen, bij kbc. In 21 alles naar Argenta maar niks meer bijgestort. En waarom defensief? Wellicht verkeerde keuze maar wij zijn niet meer van de jongsten en kozen hier jaren geleden voor... Gelukkig is het bedrag niet al te groot...
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Defensief, binnen pakweg 1 jaar komt de fiscus langs maar dan kan ik het er weghalen...
Jaren geleden wat "voorzichtiger'' geworden,...