Besparen algemeen
Re: Besparen algemeen
Gisteren nog vlug mijn gascontract omgezet van variabel naar vast aan het aantrekkelijke februari-tarief bij dezelfde leverancier (energie.be).
Voordeel: geen wachttijd, mijn nieuw contract begint te lopen vanaf 30/3/2026.
Voordeel: geen wachttijd, mijn nieuw contract begint te lopen vanaf 30/3/2026.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Het wordt 16 garden dit weekend, dan verbruik je toch amper gas?
Is het niet beter wachten tot in augustus om een nieuw contract vast te leggen?
Wat ook helpt voor de thuiswerkers is een verwarmd deken van Stoov dat je over een stoel legt - heb zelf al een paar jaar de Big Hug XL met de grotere batterij. Goedkoop is het niet maar wel zeer degelijk spul (het overleeft de ergste aanvallen van mijn wilde tijgerkat) en zeer comfortabel werken met min. 5h aangename stralingswarmte in je rug en bovenbenen. Laden kan terwijl je het gebruikt en de hoes is afneembaar @wasmachine.
De verwarming kan dan makkelijk 2 graden lager in je leefruimte.
De verwarming kan dan makkelijk 2 graden lager in je leefruimte.
Dit soort commentaren horen hier niet...je hebt een ultra de luxe probleem zogezegd hanteerbàar gemaakt, f off
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja, niet zo onzinnig....een verwarmingsdekentje, sserieus?
- VincentVega
- VIP member

- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Vincent Vega raakt in de knoei met al zijn nicks en discussieert dan maar met zichzelf.
Nee, een oprechte reactie tegenover een besparingsidee waar ik op zijn minst cynisch over ben ...ms heb jij wel meerdere accounts hier, wat enigzins zielig zou zijn, er zijn immers vèel interessantere dingen in het leven dan spaargids... ik schrijf soms iets, meestal net met de bedoel8ng om het gesprek te balanceren, of net om het uit balans te trekken...maakt mij dit goed of slecht?...een mens van mijn tijd, louter...ben jij beter?...
Euh, verklaar je nader? De verwarming 2 graden lager zetten om gas te besparen is een ultra de luxe probleem of wat wil je eigenlijk zeggen?
EVs doen dat ook : ipv de hele cabine te verwarmen wat veel stroom kost, verwarmen ze je lokaal @zetels en stuur. Heb je toch lekker warm en is je range groter, maar de omgevingstemperatuur in de auto is wat lager. Mercedes introduceerde een tijd terug een verwarmde armsteun en deurpanelen en zeer recent zelfs verwarmde veiligheidsgordels. Als je toch wil weten wat ik ultra de luxe vind -> dit dus.
Uiteraard kan dat een bezuinigend idee zijn, maar als cynicus, als dat mag, vind ik dat dit iets opvegen is aan de marge...
@Vuth
KleineSpaarder en VincentVega zijn beide uitzaaiingen van dezelfde forumkanker. Hierdoor kwijnt het forum elke dag een beetje meer weg. Jammer dat er nog steeds geen echte moderator is om dit te komen wegsnijden.
KleineSpaarder en VincentVega zijn beide uitzaaiingen van dezelfde forumkanker. Hierdoor kwijnt het forum elke dag een beetje meer weg. Jammer dat er nog steeds geen echte moderator is om dit te komen wegsnijden.
Dat mag je zeker - nu ja goed, elk zijn ding zeker? Ik bedoelde mijn post niet als grap voor het goede begrip.
Tijdens de middagpauze witloofsoep gemaakt met witloof van 'den boer' - 2€ voor 4 royale porties soep, da's pas besparen