Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Wat is daar raar aan? Mijn positie in ackermans is groot genoeg. Assetallocatie noemen ze dat.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Het rare is: je beweert tegelijk:
- dat het goed is A&V in portefeuille te hebben
- dat het niet goed is A&V in portefeuille te hebben
Jij vindt dat misschien niet raar, maar de meeste mensen vinden dat wel raar.
Houdt geen steek, je redenering. Ik vind simpelweg dat ik genoeg Ackermans heb. Ik wil niet te geconcentreerd zitten.Dat is gezond beleggersverstand. Diversificatie...ooit van gehoord?
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Je weet blijkbaar niet wat je zelf geschreven hebt. Ik zal geen tijd meer steken in deze zinloze discussie.
Ik heb geschreven dat ik een positie in Ackermans heb en dat die goed gepresteerd heeft en ik nu simpelweg niet wil bijkopen, want ik vind diversificatie belangrijk. Ik geloof nog wel in groei van Ackermans, maar eerder beperkt, waarom zou ik bijkopen dan?...wat valt hieraan niet te verstaan?
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Als je maar beperkte groei verwacht, dan is het vreemd dat je ze niet verkoopt. Ergens wil je ze behouden omdat ze het in het verleden goed gedaan hebben, maar eigenlijk geloof je er niet in voor de toekomst.
Het is een veel voorkomende beginnersfout: vasthouden aan aandelen die het in het verleden goed hebben gedaan.
Evenzeer en even waar is, dat het een beginnersfout is om te vroeg je winst te pakken...let your winners run, je weet wel...trouwens, ik ben inmiddels geen beginner meer, maar blijkbaar voel jij de behoefte om me zo te bestempelen...ik denk dat er nog wel wat juice in het aandeel zit, maar aangezien het al een sterke prestatie heeft neergezet van koersverloop dit jaar, lijkt het me qua risk/reward, niet verstandig om nog bij te kopen...maak ik de juiste beslissing? Alleen de toekomst zal het uitwijzen, ik heb immers geen glazen bol...jij ms wel?...ik doe aan risicomanagement, niets beginner aan...
Absoluut geen beginnersfout! Winst is nooit slecht en je kapitaal komt vrij voor andere opportuniteiten die mss meer opbrengen dan je 'runners'.
Ik ben het wel ergens eens met KleineAllesweter deze keer al kan hij zijn boodschap ook minder 'assertief' (ik zou liever iets anders typen) brengen.
Aandelen waar je niet meer in gelooft moet je zonder emotie verkopen en op naar iets anders. Er zijn elke dag kansen.
Ik ben het wel ergens eens met KleineAllesweter deze keer al kan hij zijn boodschap ook minder 'assertief' (ik zou liever iets anders typen) brengen.
Aandelen waar je niet meer in gelooft moet je zonder emotie verkopen en op naar iets anders. Er zijn elke dag kansen.
Laatst gewijzigd door Surya op 1 mei 2026, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben alleszins blij dat ik de afgelopen twee jaar geen enkele van mijn google aandelen verkocht heb...een goed voorbeeld van:let your winners run...natuurlijk hou je in de gaten of er fundamenteel verschuivingen zijn die het aandeel onderuit kunnen halen, onderweg...
Dat is hindsight...
Maar eigenlijk is het simpel: je moet doen waar je, je goed bij voelt. Traden, buy and hold of ETFs, maakt niet uit zolang je blij bent met je rendement.
Maar eigenlijk is het simpel: je moet doen waar je, je goed bij voelt. Traden, buy and hold of ETFs, maakt niet uit zolang je blij bent met je rendement.
Mijn strategie is 80 percent in indexen/etf's en de overige 20 percent individuele aandelen,voor de fun, dat is mijn speelgeld...Ik ben dus voornamelijk een saaie hangmatindexbelegger, want immers:90 percent verslaat op de lange termijn de index niet...
Neeeeeeee zeg dat niet want dan gaan mijn tenen weer krullen
90% van wat verslaat welke index niet? Wat je zegt is zo algemeen dat het geen steek meer houdt.
90% van wat verslaat welke index niet? Wat je zegt is zo algemeen dat het geen steek meer houdt.
90 percent van aandelentraders(inclusief professionele hedgefunds,etc) heeft een buy and hold dollar cost averaging strategie in de s&p500 niet verslaan in de afgelopen decennia...daar zijn ruimvoerig studies over verschenen...niets controversieel...
wat de bel20 betreft zal dat wel wat anders zijn, ik had specifieker moeten zijn, my fault