termijnrek DHB op 5jaar
TIP
Re: termijnrek DHB op 5jaar
DHB
in het geval einddatum : 8.000 * 0,0385 * 0,85 * 5 = 1.309,00 EUR (op voorwaarde dat de RV op 15% blijft)
Bij jaarlijkse uitkering : 8000 * 0,0375 * 0,85 = 255.00 EUR elk jaar (op voorwaarde dat de RV op 15% blijft)
Je keuze duidelijk maken bij het inschrijven.
Best contact nemen met DHB voor de praktische details.
CKV en of Goffin zijn ook interessante alternatieven (bij Goffin wordt de rente om de 6 maanden betaald)
in het geval einddatum : 8.000 * 0,0385 * 0,85 * 5 = 1.309,00 EUR (op voorwaarde dat de RV op 15% blijft)
Bij jaarlijkse uitkering : 8000 * 0,0375 * 0,85 = 255.00 EUR elk jaar (op voorwaarde dat de RV op 15% blijft)
Je keuze duidelijk maken bij het inschrijven.
Best contact nemen met DHB voor de praktische details.
CKV en of Goffin zijn ook interessante alternatieven (bij Goffin wordt de rente om de 6 maanden betaald)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het kan toch niet dat DHB een eigen lager tarief gebruikt om de intrest jaarlijks betaalbbaar te maken, of daarnaast niet uitbetaalde intresten niet zou laten kapitaliseren. Het is schandalig dat banken meer en meer afnemen waar cliënten recht op hebben. Ze zouden er alles aan doen om voor elke belegging eerst zoveel mogelijk voor zichzelf te kunnen afromen via kosten en andere trucs. Ze schamen er zich zelfs niet meer voor. Vroeger kon je voor elke kasbon of termijnrekening kiezen met of zonder kapitalisatie aan dezelfde rentevoet. De banken die dit nog aanbieden worden met de dag schaarser en doen dit enkel nog maar voor langlopende contracten tegen lagere intrest. Ze houden het voordeel van de kapitalisatie liever voor zich, of durven aan een veel lagere rentevoet kapitaliseren. En dan maar op school in de lessen economie en bankwezen de studenten de kracht van de kapitalisatie aanleren! Natuurlijk is dit een mes dat langs twee kanten snijdt en is dit minder voordeling als de rente stijgt, dan wordt men zijn rente jaarlijks beter uitbetaald. Maar zij weten vooraf veel beter dan de cliënt wat in hun voordeel zal uitdraaien. Men moet ten allen tijde die keuze aan de cliënt laten. Step-ups aanbieden die eerst starten met een zeer lage rente is bedog, het gaat niet op de rentes samen te tellen en te delen door de jaren. Banken, geef ons terug wat jullie ons ontnomen hebben, geef ons goede spaarrekeningen die niet als lokmiddel gebruikt worden en waar men achteraf de voorwaarden heel snel verandert. Geef ons de goede vastrentende en doorzichtige producten terug die julie ons ontnomen hebben. In verkoopsgesprekken zeggen jullie zo dikwijls : dit is zo veilig en degelijk als die oude kasbon. Wel geef ons dan die goede oude kasbon terug. Vele van uw andere producten deugen niet, zijn alleen maar bedoeld om jullie meer op te brengen omdat de verhouding winst - verlies in meer dan 50% van de gevallen in jullie voordeel uitdraait. Beleggers die nog steeds kapitaalbeschermende fondsen of andere gestructureerde beleggingen kopen beseffen nog steeds te weinig dat ze daarbij jaren na elkaar gekapitaliseerde intresten moeten derven.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
sorry,............. gekapitaliseerde intresten moeten missen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Om maar een de vergelijking te maken op 5 jaar : Recordbank met zijn kasbon van 3,35 % gekapitaliseerd aan dezelfde rentevoet komt met zijn eindsom (9217,2 euro bij een inleg van 8000 euro) al aardig in de buurt van DHB die nota bene een rentevoet afficheert van 3,85% of een halve procent méér (9275 euro met jaarlijkse uitkering en slechts 9309 op einddatum alles uitgekeerd). CKV met zijn zogezegd hogere rentevoet (maar slechts gekapitaliseerd aan 2,5%) komt zelfs niet in de buurt van Recordbank. Om jullie nogmaals de kracht van de kapitalisatie aan dezelfde rentevoet aan te tonen ! Maar banken verkopen vandaag liever stepups en andere rommel en houden al langer de mogelijkheid voor zo'n producten stil. Gaat men in alle banken stilaan die goede kapitalisatiebon laten sterven? Verkoopt men wel wat cliënten willen? Hebben wij spaarders hier helemaal niks in te zeggen?
Termijnrekeningen...
Wat als de R.V. veranderen tijdens het loopjaar?
Re: Termijnrekeningen...
Voor contracten die afgesloten zijn veranderd er in principe niks aan.BigBank schreef:Wat als de R.V. veranderen tijdens het loopjaar?
contracten?Davy V schreef:Voor contracten die afgesloten zijn veranderd er in principe niks aan.BigBank schreef:Wat als de R.V. veranderen tijdens het loopjaar?
met de overheid kan je geen contract maken.
je betaalt de geldende roerende voorheffing op het moment dat je interesten ontvangt tenzij er overgangsmaatregelen zijn.
vandaag voor kapitalisatie kiezen kan je dus zuur opbreken!
Zo snel zie ik het nog niet gebeuren.Nieuwe beleggingen zullen onderwerpen aan een hogere RV.Van de bestaande zullen ze wel afblijven.Reden?Om een aantal kapitaalkrachtigen(politiekers,etc.) de kans te geven andere horizonten op te zoeken.zeverare schreef:contracten?Davy V schreef: Voor contracten die afgesloten zijn veranderd er in principe niks aan.
met de overheid kan je geen contract maken.
je betaalt de geldende roerende voorheffing op het moment dat je interesten ontvangt tenzij er overgangsmaatregelen zijn.
vandaag voor kapitalisatie kiezen kan je dus zuur opbreken!

De vraag blijft natuurlijk wel: stel dat de RV wel verhoogt, kun je dan je lopende termijnrekening nog annuleren zonder kosten.Davy V schreef: Zo snel zie ik het nog niet gebeuren.Nieuwe beleggingen zullen onderwerpen aan een hogere RV.Van de bestaande zullen ze wel afblijven.Reden?Om een aantal kapitaalkrachtigen(politiekers,etc.) de kans te geven andere horizonten op te zoeken.
Aangezien de banken steeds bruto-percentages aan hun klanten voorschotelen, kun je stellen dat er in principe niets gewijzigd is in het contract tussen bank en klant.
Als de roerende voorheffing door de overheid wordt veranderd, moeten de banken die normaal gezien toepassen vanaf de datum dat de nieuwe wet in voege treedt. Dit zowel voor nieuwe als voor reeds bestaande termijnrekeningen; op het ogenblik van de uitbetaling van de rente.
Dat heb ik althans vroeger meerdere keren meegemaakt.
Ik weet niet juist meer wanneer, maar ergens in de jaren '80, is de RV in enkele jaren tijd verschillende keren veranderd, zowel gestegen als gedaald.
Maximum dat ik ooit op termijnrekeningen betaald heb was 25%. Ik herinner mij dat het ook nog 13,85% geweest is.
Ik vermoed dat de kans zeer klein is, dat de overheid hiervoor een "overgangsperiode" zou toestaan.
Dat heb ik althans vroeger meerdere keren meegemaakt.
Ik weet niet juist meer wanneer, maar ergens in de jaren '80, is de RV in enkele jaren tijd verschillende keren veranderd, zowel gestegen als gedaald.
Maximum dat ik ooit op termijnrekeningen betaald heb was 25%. Ik herinner mij dat het ook nog 13,85% geweest is.
Ik vermoed dat de kans zeer klein is, dat de overheid hiervoor een "overgangsperiode" zou toestaan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je gaat nu toch je keuze voor een belegging niet laten weerhouden door de angst op hogere roerende voorheffing. Trouwens wanneer, hoeveel en waar, bij welke producten zou dit gebeuren? Gaan spaarboekjes dan ontsnappen aan de vrijstelling van R.V ? Ik denk het niet. En fondsen en aandelen? Volgens mij zouden alle producten geviseerd worden, anders zou het niet eerlijk zijn. Maar een verhoging zou hoe dan ook al een aanslag zijn op de spaarder, omdat men hem dan de crisis door de banken veroorzaakt twee keer laat betalen : een eerste keer bij het ineenklappen van de beurzen en een tweede keer omdat de staatstussenkomst voor grootbanken op die manier zou moeten terugbetaald worden.
Naast de mogelijke verhoging van de RV is ook de meer waarschijnlijke terugkomst van inflatie en dus (hopelijk) hogere rente.
Al die onzekerheden pleiten voor een jaarlijkse rente uitbetaling.
Al die onzekerheden pleiten voor een jaarlijkse rente uitbetaling.
Om het plaat completer te maken CE biedt sinds 29/07 een tarief van 3.45% BRUTO
zowel bij jaarlijkse uitbetaling als bij kapitalisatie
zowel bij jaarlijkse uitbetaling als bij kapitalisatie

@ Ted en anderen
Hogere rente???
Al meer dan twee jaar, bijna 3 jaar spreken ze over de rente gaat verhogen?
De larie en apekool van inflatie enz.
Ik zeg u als je niet beslist om te plaatsen op een termijn of kasbon en je geld staat 3 - 4 jaar op een spaarboekje aan een interest om van te huilen, dan heb je toch al iets gehad.
En van die tak 21 - 23 producten daar heb ik al lang mijn mening over, heb eigenlijk nog nooit een hoog rendement gehad en de winstdeelname daar doen de banken mee wat ze willen!
Stel er vliegt opnieuw een Boeing in een wolkenkrabber in Amerika (aanslag)?
Waar zit je dan met je hoop?
Het is zoals een aankoop, nadenken, redeneren, beslissen of je wordt er gek van!
Er is altijd een kantje aan van "had ik het maar zo gedaan, had ik maar dit gekocht, had ik maar?"
Als ze de voorheffing willen verhogen, dan staan we erbij en kijken ernaar. Want niemand van ons zal eraan ontsnappen!
En 25 % op 2 % interest, of 25 % op 4 % interest, waar hou je het meeste over denk je??????
Groetjes, en zoals iedereen lig ik er ook van wakker
Jempi 25
Hogere rente???
Ik zeg u als je niet beslist om te plaatsen op een termijn of kasbon en je geld staat 3 - 4 jaar op een spaarboekje aan een interest om van te huilen, dan heb je toch al iets gehad.
En van die tak 21 - 23 producten daar heb ik al lang mijn mening over, heb eigenlijk nog nooit een hoog rendement gehad en de winstdeelname daar doen de banken mee wat ze willen!
Stel er vliegt opnieuw een Boeing in een wolkenkrabber in Amerika (aanslag)?
Waar zit je dan met je hoop?
Het is zoals een aankoop, nadenken, redeneren, beslissen of je wordt er gek van!
Er is altijd een kantje aan van "had ik het maar zo gedaan, had ik maar dit gekocht, had ik maar?"
Als ze de voorheffing willen verhogen, dan staan we erbij en kijken ernaar. Want niemand van ons zal eraan ontsnappen!
En 25 % op 2 % interest, of 25 % op 4 % interest, waar hou je het meeste over denk je??????
Groetjes, en zoals iedereen lig ik er ook van wakker

Jempi 25
Hoe je het ook draait of keert de situatie vandaag is niet stabiel.jempi25 schreef:@ Ted en anderen
Hogere rente???
Door de lage rente en onzekerheid wordt er steeds meer belegd op korte termijn en komen er dus steeds meer leningen te vervallen.
De komende jaren willen de overheden daar nog een schep bovenop doen.
Hoe krijg je al die leningen verkocht zonder de rente te verhogen?
Pensioenfondsen, banken, spaarders verplichten staatsobligaties te kopen?