Carrefour Mobile
Re: Carrefour Mobile
Ik heb enkele dagen geleden een nummeroverdracht gedaan en zit nu op het netwerk van carrefour mobile. Ik wil mijn online rekening bekijken en daar moet ik mijn gsmnummer ingeven om een wachtwoord te krijgen, maar wanneer ik dit doe krijg ik een foutmelding "Geen ingeschreven PUK code gevonden voor het gegeven telefoonnummer". Iemand die een gelijkaardig probleem heeft voorgehad?
Om de beltijd te verlengen tegen dat de voicemail ingeschakeld wordt heb ik ook **61*+32486198787**30# gebeld en ik kreeg de boodschap "Geen antwoord/spraakgegevens ingeschakeld". Is dat zo dan in orde?
Om de beltijd te verlengen tegen dat de voicemail ingeschakeld wordt heb ik ook **61*+32486198787**30# gebeld en ik kreeg de boodschap "Geen antwoord/spraakgegevens ingeschakeld". Is dat zo dan in orde?
Hoe je die beltijd kan verlengen is ooit ter sprake gekomen op radio 1.Om de beltijd te verlengen tegen dat de voicemail ingeschakeld wordt heb ik ook **61*+32486198787**30# gebeld en ik kreeg de boodschap "Geen antwoord/spraakgegevens ingeschakeld". Is dat zo dan in orde?
Het blijkt wel niet altijd te werken met prepaid kaarten !
Toets de code van jouw provider in, op dezelfde manier zoals je een telefoonnummer zou intoetsen.
Proximus: **61*+32475151516*11*30# of **61*+32475151516**30#
Base: **61*+32486191933**30# of *61*+32486191933**30#
Mobistar: **61*5555**30#
Telenet: **61*5555**30#
Daarna moet je op verzenden of op de groene knop van je gsm drukken.
Opgelet: deze nummers gelden alleen voor wie met een abonnement werkt. Bij prepaid-kaarten werken de codes niet (altijd) en kan je de rinkeltijd dus niet aanpassen!
PS: Het getal 30 voor het laatste hekje is de beltijd in seconden. Je kan die in stappen van 5 seconden instellen. Geldige waarden zijn dus: 5,10,15,20,25 en 30.
Als je met Simyo werkt, kan je alles heel simpel vanop je computer instellen, alsook je belgeschiedenis raadplegen, en ze zijn nog de goedkoopste ook.
Hier volgende instellingen die je zelf online kan wijzigen met Simyo :
FORMULES: SIMYO.BE
Dienst Status
gesprek(ken) - Opzetten Ja Neen
GPRS sessie(s) - Opzetten Ja Neen
SMS bericht(en) - Opzetten Ja Neen
MMS bericht(en) - Opzetten Ja Neen
gesprek(ken) - Ontvangen Ja Neen
SMS bericht(en) - Ontvangen Ja Neen
MMS bericht(en) - Ontvangen Ja Neen
gesprek(ken) - Doorschakelen Ja Neen
gesprek(ken) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
GPRS sessie(s) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
SMS bericht(en) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
MMS bericht(en) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
gesprek(ken) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
SMS bericht(en) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
MMS bericht(en) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
gesprek(ken) - Roaming Forward Ja Neen
Alle uitgaande oproepen blokkeren Ja Neen
Bellen naar speciale nummers (0900, 070, ...) Ja Neen
Van België naar het buitenland bellen Ja Neen
Roaming activeren (dienst in het buitenland) Ja Neen
Bieptoon bij verandering netwerk Ja Neen
Adult services (O906,0907,SMS & MMS7XXX) Ja Neen
TV games (O9051,SMS & MMS5XXX,6XXX,95XX-99XX) Ja Neen
Entertain services (0905,SMS & MMS5,6,95-99XX) Ja Neen
International premium voice services Ja Neen
Nat premium voice services (090X,070,078) Ja Neen
Premium sms services (SMS2,3,4,5,6,61,7,8,9XXX) Ja Neen
Premium mms services (MMS2,3,4,5,6,61,7,8,9XXX) Ja Neen
VoiceMail Ja Neen
WEB Ja Neen
MMS Ja Neen
FORMULES: SIMYO.BE
Dienst Status
gesprek(ken) - Opzetten Ja Neen
GPRS sessie(s) - Opzetten Ja Neen
SMS bericht(en) - Opzetten Ja Neen
MMS bericht(en) - Opzetten Ja Neen
gesprek(ken) - Ontvangen Ja Neen
SMS bericht(en) - Ontvangen Ja Neen
MMS bericht(en) - Ontvangen Ja Neen
gesprek(ken) - Doorschakelen Ja Neen
gesprek(ken) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
GPRS sessie(s) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
SMS bericht(en) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
MMS bericht(en) - Roaming (dienst in het buitenland) Ja Neen
gesprek(ken) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
SMS bericht(en) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
MMS bericht(en) - Ontvangen in het buitenland Ja Neen
gesprek(ken) - Roaming Forward Ja Neen
Alle uitgaande oproepen blokkeren Ja Neen
Bellen naar speciale nummers (0900, 070, ...) Ja Neen
Van België naar het buitenland bellen Ja Neen
Roaming activeren (dienst in het buitenland) Ja Neen
Bieptoon bij verandering netwerk Ja Neen
Adult services (O906,0907,SMS & MMS7XXX) Ja Neen
TV games (O9051,SMS & MMS5XXX,6XXX,95XX-99XX) Ja Neen
Entertain services (0905,SMS & MMS5,6,95-99XX) Ja Neen
International premium voice services Ja Neen
Nat premium voice services (090X,070,078) Ja Neen
Premium sms services (SMS2,3,4,5,6,61,7,8,9XXX) Ja Neen
Premium mms services (MMS2,3,4,5,6,61,7,8,9XXX) Ja Neen
VoiceMail Ja Neen
WEB Ja Neen
MMS Ja Neen
Naast alle voorgaande instellingen kan je ook
-belgeschiedenis raadplegen
-herlaadgeschiedenis raadplegen
-kaart herladen, 10 of 25
-belgeschiedenis raadplegen
-herlaadgeschiedenis raadplegen
-kaart herladen, 10 of 25
spreek voor uzelf, dat zijn ze al laaaang niet meer (goedkoopste)! wake up!Euroos schreef:Als je met Simyo werkt, kan je alles heel simpel vanop je computer instellen, alsook je belgeschiedenis raadplegen, en ze zijn nog de goedkoopste ook.
bij Mobile Vikings kan ik ook incoming calls raadplegen (herinner mij het niet meer, daar al 5 jaar weg), kan je dat bij simyo wel?
al van het begin zelfde vastgeroeste tarieven....gelukkig is er alditalk en carrefour mobile en mobile vikings (internet) die prijsbrekers zijn
Simyo is de goedkoopste provider op dit moment, doe de vergelijkende test maar eens. Bellen aan 5c/minuut naar vaste nummers. Tevens gratis naar 0900 nummers en 0800 nummers, wie doet dat na????
Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?Maarten schreef:Ik heb enkele dagen geleden een nummeroverdracht gedaan en zit nu op het netwerk van carrefour mobile. Ik wil mijn online rekening bekijken en daar moet ik mijn gsmnummer ingeven om een wachtwoord te krijgen, maar wanneer ik dit doe krijg ik een foutmelding "Geen ingeschreven PUK code gevonden voor het gegeven telefoonnummer". Iemand die een gelijkaardig probleem heeft voorgehad?
Om in te loggen op de Carrefour Mobile site klik ik altijd op 'Mijn rekening >' (witte tekst in blauw kader) en daarna nog eens op CTRl+F5, anders lukt het me niet. (gebruik Firefox, weet niet of het daar aan ligt).
sorry, maar als je nog het verschil niet kent tussen een 0800 en 0900 nr., zegt dat veel over jouEuroos schreef:Simyo is de goedkoopste provider op dit moment, doe de vergelijkende test maar eens. Bellen aan 5c/minuut naar vaste nummers. Tevens gratis naar 0900 nummers en 0800 nummers, wie doet dat na????

0900 ben ik 200% zeker is bij alle operatoren (vaste of mobiele) betalend!!!! = bijzonder nr.!
enkel 0800 nr. is GRATIS!
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... fs_special
http://www.medionmobile.be/bel_nl/tarif.php
SMS€ 0,10 per bericht
ALDI: 0.05 cent/SMS (= 1/2 van de prijs van simyo)
bellen ALDI-> ALDI: 0,05 € (Simyo: 0,15 €) = 1/3 van de prijs!
simyo: Internet€ 0,50 per MB
ALdi: voor 400 MB aan simyo tarieven komt dit op 200 € neer. bij Aldi: 4 €
Mobile Vikings: 2000 MB/maand (15 € en 62 belminuten & 2000 SMS'en) = 1.000 € voor het internet alleen naar simyo tarieven... + 12.4 € naar alle netwerken + 200 € sms= 1.212.4 € wat je bij Mobile Vikings 15 € betaalt!!! is niet 100% correcte vergelijking, maar geeft wel grootte orde weer hoe 'goedkoop' simyo is.
Als ik niet veel bel en vb. 10 € belminuten over heb, kan ik die gewoon opgebruiken voor bustickets.
Een aantal jaar van de planeet geweest Euroos, simyo al 6-tal jaar buiten hier

en nu discuteer ik niet meer met jou, want komt ruzie van......als mensen niet met feiten afkomen en denken dat ze het warm water uitgevonden hebben

veel succes met uw simyo pré-paid!
@satsurfer :
Mijn belprofiel is ongeveer als volgt :
- 5X per maand naar vast nummer bellen (5c/min)
- 20X per maand naar gsm (waaronder partner, ook simyo, 30 min gratis)
- 5X per maand sms
nooit internet, nooit bus of tramticket.
Concreet : dit jaar heb ik 2 X 10€ herladen = 20€ Ik heb momenteel nog 5€ over. Dus jaarkost +-20€
Hoeveel zou dit gekost hebben met jou formules?
Kan jij ook online alle instellingen wijzigen, belgeschiedenis bekijken, online herladen, en altijd je belkrediet zien, zonder moeite?
Nota : veel senioren hebben zulk belprofiel, we nemen onze gsm haast nooit mee. Er zijn leukere dingen in het leven dan met dat ding spelen...
- 5X per maand sms
Concreet : dit jaar heb ik 2 X 10€ herladen = 20€ Ik heb momenteel nog 5€ over. Dus jaarkost +-20€
Hoeveel zou dit gekost hebben met jou formules?
Kan jij ook online alle instellingen wijzigen, belgeschiedenis bekijken, online herladen, en altijd je belkrediet zien, zonder moeite?
Nota : veel senioren hebben zulk belprofiel, we nemen onze gsm haast nooit mee. Er zijn leukere dingen in het leven dan met dat ding spelen...
@ Euroos....Euroos schreef:@satsurfer :
- 5X per maand sms
met uw belprofiel is simyo inderdaad de voordeligste als je zegt dat je 20 €/jaar belt!
Ik maak wel een andere rekensom met uw belprofiel...
die 30 min. zijn maar 1 maand geldig.....dus eerste maand bel je dus gratis naar uw partner.....

vb. Aldi talk (oplading is 1 jaar geldig!)
http://www.medionmobile.be/bel_nl/tarif.php
0.05 € naar partner= 20' X 0.05= 1 €/maand
5' X 0,14 €= 0,7 €/maand
5 SMS'en X 0.05 €= 0.25 €
TOTAAL: 11,7 € op 6 maand.
Simyo:
0,15 € naar partner X 20'= 3 € X 5 maand (1ste maand kosteloos)
5' X 0.05 € vast= 0.25 €/maand
3 X 0.10 € + 2 X 0.05 sms= 0.4 €/maand
TOTAAL: 3,9 € (sms + fix voor 6 maand) + 15 €= 18,9 € bij SIMYO.....
dus ge beweert dat je met 20 €/jaar toekomt klopt aan geen kanten!
dit in de veronderstelling dat je < 1 minuut belt.....dus eenvoudige rekensom bewijst dat ik gelijk heb

als gepensioneerde om 05.27 u. achter uwe pc zitten......amai! dat zie ik mij later nog niet doen....

Euroos schreef:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb even mijn uitgaven nagekeken, en inderdaad ik heb dit jaar 2X10€ herladen op Simyo. (februari en oktober). Nu, ik tel mijn telefoontjes niet, dus moet het zijn dat ik nog minder telefoneer dan ik dacht (ik heb die schatting van mijn profiel maar met de natte vinger gedaan). En ik heb nog een goede 5 euro belkrediet over....dus nog geen 20 euro op jaarbasis, én het gebruiksgemak om alles online te regelen, en niet aan de kassa van aldi of carrefour...
geen probleem, voor ieder profiel is er een specifieke operator interessant....Euroos schreef:Heb even mijn uitgaven nagekeken, en inderdaad ik heb dit jaar 2X10€ herladen op Simyo. (februari en oktober). Nu, ik tel mijn telefoontjes niet, dus moet het zijn dat ik nog minder telefoneer dan ik dacht (ik heb die schatting van mijn profiel maar met de natte vinger gedaan). En ik heb nog een goede 5 euro belkrediet over....dus nog geen 20 euro op jaarbasis, én het gebruiksgemak om alles online te regelen, en niet aan de kassa van aldi of carrefour...

tja 2 X/jaar naar 'den aldi' gaan, is toch niet onoverkomelijk....als je zo zuinig bent, ben ik 200% zeker dat Aldi uw hofleverancier is

P.S. ik ga ook naar den aldi & lidl (maar veel minder dan vroeger)
Ik heb gebeld met de klantendienst en ze hebben ervoor gezorgd dat ik nu wel geraak op de 'online rekening'.