Credit Europe termijnrekening
TIP
Credit Europe termijnrekening
Beste
Ik heb een termijnrekening van Credit Europe voor 24 maanden. In Februari volgend jaar zou dat bedrag normaal moeten vrijkomen gezien ik daarvoor bij het afsluiten van de termijnrekening een document heb ondertekend en opgezonden. Is er echter een mogelijkheid dat dat geld toch blijft vast staan aan dezelfde tarief?
Dank voor uw advies.
Groeten
Evy
Ik heb een termijnrekening van Credit Europe voor 24 maanden. In Februari volgend jaar zou dat bedrag normaal moeten vrijkomen gezien ik daarvoor bij het afsluiten van de termijnrekening een document heb ondertekend en opgezonden. Is er echter een mogelijkheid dat dat geld toch blijft vast staan aan dezelfde tarief?
Dank voor uw advies.
Groeten
Evy
Re: Credit Europe termijnrekening
Dit heb ik gevonden op hun site:
8. Hoe verleng ik mijn contract?
Wij zullen een contract automatisch verlengen voor dezelfde looptijd aan de dan geldende rentevoet, tenzij schriftelijk verzoek van de klant om dit niet te doen voor de vervaldatum of binnen de 10 dagen na vernieuwing van het contract.
Wij zullen een contract automatisch verlengen voor dezelfde looptijd aan de dan geldende rentevoet, tenzij schriftelijk verzoek van de klant om dit niet te doen voor de vervaldatum of binnen de 10 dagen na vernieuwing van het contract.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
mikke schreef:Dit heb ik gevonden op hun site:
Zo is dat, maar het zal zeker niet aan hetzelfde tarief zijn van 2 jaar geleden. Hooguit aan de helft automatisch verlengd!
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Eigenlijk enorm ergerlijk. Een termijnrekening zou men standaard op "verlengen neen" moeten zetten bij het aangaan. Het is niets voor niets een "termijn"-rekening.
Als men een lening aangaat voor bv 5 jaar gaat de bank na 5 jaar toch ook niet vrolijk zeggen van; "hey, we hebben je automatisch een nieuwe lening toegezegd van 5 jaar!!"
Als men een lening aangaat voor bv 5 jaar gaat de bank na 5 jaar toch ook niet vrolijk zeggen van; "hey, we hebben je automatisch een nieuwe lening toegezegd van 5 jaar!!"
Gewoon goed opvolgen en rond einddatum een fax of brief sturen. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Verlengen aan de oorspronkelijke rentevoet gaat een bank nooit doen, steeds aan de huidige rentevoet.
Een FAX is ook "geldig" ? (daar staat niets van in, in hun reglement)zwembad schreef:Gewoon goed opvolgen en rond einddatum een fax of brief sturen. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Verlengen aan de oorspronkelijke rentevoet gaat een bank nooit doen, steeds aan de huidige rentevoet.
In febuari 2011 loopt er een af van mij op 2 jaar aan 5,40 % bruto....en nu staat dit op 2,75 %. Dat scheelt een slok op een borrel...
Het heeft dan geen zin om dit nog maar eens voor 2 jaar vast te leggen.
vg,
Pol
In hun algemene voorwaarden spreken ze over 'schriftelijk', fax kan aanleiding geven tot discussie. Ik heb al eens een fax gestuurd, maar ook al eens een brief. Voor alle zekerheid best een brief (hoewel je bij fax wel een bewijs hebt, logbestand van faxtoestel).pol schreef:Een FAX is ook "geldig" ? (daar staat niets van in, in hun reglement)zwembad schreef:Gewoon goed opvolgen en rond einddatum een fax of brief sturen. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Verlengen aan de oorspronkelijke rentevoet gaat een bank nooit doen, steeds aan de huidige rentevoet.
In febuari 2011 loopt er een af van mij op 2 jaar aan 5,40 % bruto....en nu staat dit op 2,75 %. Dat scheelt een slok op een borrel...
Het heeft dan geen zin om dit nog maar eens voor 2 jaar vast te leggen.
vg,
Pol
Belachelijk dat je online wel een termijndeposito kan openen, maar je er online niet voor kan zorgen dat je termijndeposito niet automatisch verlengd wordt. Een chance dat ik hier nog van die port-betaald-door-bestemmeling-enveloppen van CE heb 
Een fax is geen probleem.
Je kan ook gewoon bellen, ze passen dat dan onmiddellijk aan terwijl je aan de lijn hangt.
Je kan ook gewoon bellen, ze passen dat dan onmiddellijk aan terwijl je aan de lijn hangt.
Ergens klopt dit toch echt niet, je gaat een kontrakt(termijnrekening) aan voor 2 jaar,en je verwacht dan ook dat het saldo en de laatste intresten op vervaldag op je zichtrekening worden gestort, en je vanaf die moment er vrij kunt over beschikken,,, en in hun voorwaarden kleine lettertjes lees je dan dat het automatisch wordt verlengt voor dezelfde periode,aan de dan geldende voorwaarden(intresten) als je niks laat weten binnen voor vervaldatum of binnen 10 dagen na nieuw kontrakt.. Echt korrekt is dit niet.( en wees maar zeker dat ze wel enkele redenen zullen hebben ,waarom ze dit doen,in het belang van de klant natuurlijk.
Je zal maar is toevallig in die periode in een ziekenhuis terechtkomen,of je vergeet het gewoon. Je loopt trouwens niet alle dagen met een vervaldata in je hoofd rond van je termijnrekening. Dan heb je wel terug een termijn aan je been, en zal je boete moeten betalen,wil je het toch alsnog vrijmaken.
Het beste bewijs kan je maar pas hebben als de bank je schriftelijk laat weten, je termijnrekening " niet automatisch te verlengen " en het saldo en intresten te storten op je zichtrekening,en dit kan ook een rekening bij een andere bank zijn. Al het andere is voor manipulatie/verwarring vatbaar:::: we hebben niks ontvangen::::::: de persoon die ervoor instaat is niet meer op deze dienst::::: we onderzoeken het::::: enz. Een bank gaat da misschien niet doen, maar je weet maar nooit...een klant zullen ze altijd trachten aan hun te binden, om zijn geld daar te houden.Is niks mis mee, als je maar beide even sterk staat. En als het op papier staat dan van hun komt, is er weinig discussie.En in bankenland zijn ze zeker nog niet uit de problemen.Zodus.
Je zal maar is toevallig in die periode in een ziekenhuis terechtkomen,of je vergeet het gewoon. Je loopt trouwens niet alle dagen met een vervaldata in je hoofd rond van je termijnrekening. Dan heb je wel terug een termijn aan je been, en zal je boete moeten betalen,wil je het toch alsnog vrijmaken.
Het beste bewijs kan je maar pas hebben als de bank je schriftelijk laat weten, je termijnrekening " niet automatisch te verlengen " en het saldo en intresten te storten op je zichtrekening,en dit kan ook een rekening bij een andere bank zijn. Al het andere is voor manipulatie/verwarring vatbaar:::: we hebben niks ontvangen::::::: de persoon die ervoor instaat is niet meer op deze dienst::::: we onderzoeken het::::: enz. Een bank gaat da misschien niet doen, maar je weet maar nooit...een klant zullen ze altijd trachten aan hun te binden, om zijn geld daar te houden.Is niks mis mee, als je maar beide even sterk staat. En als het op papier staat dan van hun komt, is er weinig discussie.En in bankenland zijn ze zeker nog niet uit de problemen.Zodus.
Laatst gewijzigd door ludo op 16 januari 2011, 16:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Dan moet je het nog aangetekend doen ook, want een brief kan ook nog verloren geraken ...
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Standaard formule zou moeten zijn ( saldo en intresten op vervaldag op je zichtrekening ) Tenzij de klant op zijn verzoek anders bepaald.
Dan heb je al diene brol van bewijsjes en aangetekende enveloppen en poespas niet nodig. Nu moet je je als klant tegen van alles en nog wat gaan indekken,wil je op zeker spelen...
Wanneer het geld dan op vervaldag op je zichtrekening staat , zal de bank je wel kontakteren,om je eventueel een nieuw voorstel te doen.
Dit zou een korektere manier van handelen zijn.
Ik heb 2 jaar geleden bij de fortis crach, bij 6 verschillende banken termijnrekeningen geopend, en er was geen enkel bank, die me spontaan meedeelde wat er juist gebeurde op de vervaldatum. Standaard hanteerden ze de automatische hernieuwing. Een andere optie werd me spontaan niet voorgesteld.
Nu al goed dat ik daarin niet onwetend was, en op voorhand al een bewijs vroeg en ook meekreeg dat het niet automatisch zou hernieuwd worden en dat het saldo en intresten op vervaldag op die rekeningnummer zou gestort worden. Zo behoud ik mijn vrije manier van handelen.
Als je het op voorhand weet is niks zo simpel,weet je het echter niet ,kan je wel is tegenslag hebben.
Dan heb je al diene brol van bewijsjes en aangetekende enveloppen en poespas niet nodig. Nu moet je je als klant tegen van alles en nog wat gaan indekken,wil je op zeker spelen...
Wanneer het geld dan op vervaldag op je zichtrekening staat , zal de bank je wel kontakteren,om je eventueel een nieuw voorstel te doen.
Dit zou een korektere manier van handelen zijn.
Ik heb 2 jaar geleden bij de fortis crach, bij 6 verschillende banken termijnrekeningen geopend, en er was geen enkel bank, die me spontaan meedeelde wat er juist gebeurde op de vervaldatum. Standaard hanteerden ze de automatische hernieuwing. Een andere optie werd me spontaan niet voorgesteld.
Nu al goed dat ik daarin niet onwetend was, en op voorhand al een bewijs vroeg en ook meekreeg dat het niet automatisch zou hernieuwd worden en dat het saldo en intresten op vervaldag op die rekeningnummer zou gestort worden. Zo behoud ik mijn vrije manier van handelen.
Als je het op voorhand weet is niks zo simpel,weet je het echter niet ,kan je wel is tegenslag hebben.
Juist Robokat, ze doen ni moeilijk. Of gewoon een briefje schrijven en onmiddelijk handelen ze alles correct af op de vervaldatum.
A ja, kan wel zijn, maar krijg je daar ook een bewijs van dat eventueel tegenstelbaar is.
Ik meen me te herineren,op deze site ergens gelezen te hebben dat Rabobank, de automatische hernieuwing heeft afgeschaft, wegens te verwarrend en mistevreden klanten. Het kan dus wel de automatische hernieuwing niet standaard meer toe te passen,maar niet alle banken zullen dit vanzelf doen.
Ik meen me te herineren,op deze site ergens gelezen te hebben dat Rabobank, de automatische hernieuwing heeft afgeschaft, wegens te verwarrend en mistevreden klanten. Het kan dus wel de automatische hernieuwing niet standaard meer toe te passen,maar niet alle banken zullen dit vanzelf doen.
Wel best even het adres checken want ze zijn onlangs (in december) verhuisd.Maarten schreef:Belachelijk dat je online wel een termijndeposito kan openen, maar je er online niet voor kan zorgen dat je termijndeposito niet automatisch verlengd wordt. Een chance dat ik hier nog van die port-betaald-door-bestemmeling-enveloppen van CE heb