Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Aardgas promo 1 of 3 jaar bij Essent.
Voor de volledige duur van je contract betaal je geen abonnementskost en een scherpe prijs van amper 3,51 cent/kwh.
Promo loopt tot 30 april. Doen?
Hopelijk is het niet zo vanaf ze je binnengehaald hebben, de prijs cent/kwh enorm te verhogen tov concurrentie...
Misschien beter maar voor 1 jaar tekenen?
Voor de volledige duur van je contract betaal je geen abonnementskost en een scherpe prijs van amper 3,51 cent/kwh.
Hopelijk is het niet zo vanaf ze je binnengehaald hebben, de prijs cent/kwh enorm te verhogen tov concurrentie...
Ik heb ingeschreven op deze promo voor 3 jaar. Als je kijkt op de site van de vreg, dan zie je dat Essent op enkele euro's na met zijn gewone Eco formule overeen komt met Lampiris. Dus goed voor een 3de plaats op dit moment. Het is en blijft een gok. Hopelijk blijkt het achteraf een goede te zijnBrugse Leeuw schreef:Aardgas promo 1 of 3 jaar bij Essent.

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
De nieuwe prijs van ecopower is bekend: 0,22€/kWh. Dit vanaf 01/08/2011.
http://www.ecopower.be/index.php?option ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ecopower.be/index.php?option ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn ze dan nog wel interessant?
Heb mij pas ingeschreven voor een nieuw contract vanaf 01/11
Heb mij pas ingeschreven voor een nieuw contract vanaf 01/11

Het hangt ervan af waar je woont. Bv. in het Waasland worden ze iets interessanter, maar in het Antwerpse bv zullen ze minder interessant worden.
Ze moeten op deze manier hun prijszetting doen volgens de duurdere streken, niets aan te doen. Anders maken ze in die streken verlies.
De prijsberekening op de site van ecopower is aangepast, dus daar even invullen en op de vreg invullen (zonder data in te geven, zo heb je de recentste tarieven op een rijtje).
Ze moeten op deze manier hun prijszetting doen volgens de duurdere streken, niets aan te doen. Anders maken ze in die streken verlies.
De prijsberekening op de site van ecopower is aangepast, dus daar even invullen en op de vreg invullen (zonder data in te geven, zo heb je de recentste tarieven op een rijtje).
Ik heb trouwens een artikel gevonden waarin de gemiddelde prijsverhoging werd gegeven:
Intergem: 0,042 euro per kilowattuur
Gaselwest: 0,039
Iveka: 0,029
Iverlek: 0,027
Imewo: 0,027
Sibelgas: 0,021
Imea: 0,016
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=N138R064" onclick="window.open(this.href);return false;
Intergem: 0,042 euro per kilowattuur
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=N138R064" onclick="window.open(this.href);return false;
De grootste stijging: 0,042 eurocent per kilowatt, maal 5000 kw (dat is al meer dan een gemiddeld gezin) = 210 eurocent = 2,1 euro op jaarbasis. Ofwel moet het 0,042 euro per kw zijn (of 4,2 eurocent), of anders worden we weer dik opgelicht, waar halen ze dan in hemelsnaam die 72 euro per jaar vandaan.Vaganzza schreef:Ik heb trouwens een artikel gevonden waarin de gemiddelde prijsverhoging werd gegeven:
Intergem: 0,042 eurocent per kilowattuur
@vaganzza: het staat zo in het artikel, u hebt het niet verkeerd overgenomen
Laatst gewijzigd door zwembad op 18 april 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Is duidelijk een vergissing, het gaat om een stijging van 1,6 tot 4,2 eurocent per kWh.
Je zou verwachten dat Ecopower daar ergens een gemiddelde van neemt, maar helaas kiezen ze met 4 eurocent om de allerduurste stijging door te rekenen. Spijtig, maar langs de andere kant blijft Ecopower toch nog goedkoopste voor de kleinverbruiker aan enkelvoudig tarief in veel gevallen.
Ik vraag me dan wel af of er een afrekening komt op 01/08.
Je zou verwachten dat Ecopower daar ergens een gemiddelde van neemt, maar helaas kiezen ze met 4 eurocent om de allerduurste stijging door te rekenen. Spijtig, maar langs de andere kant blijft Ecopower toch nog goedkoopste voor de kleinverbruiker aan enkelvoudig tarief in veel gevallen.
Ik vraag me dan wel af of er een afrekening komt op 01/08.
Laatst gewijzigd door robokat op 18 april 2011, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, mijn oog was er niet over gevallen. Het is wel degelijk cent/kWh en niet eurocent/kWh.zwembad schreef:De grootste stijging: 0,042 eurocent per kilowatt, maal 5000 kw (dat is al meer dan een gemiddeld gezin) = 210 eurocent = 2,1 euro op jaarbasis. Ofwel moet het 0,042 cent per kw zijn, of anders worden we weer dik opgelicht, waar halen ze dan in hemelsnaam die 72 euro per jaar vandaan.Vaganzza schreef:Ik heb trouwens een artikel gevonden waarin de gemiddelde prijsverhoging werd gegeven:
Intergem: 0,042 eurocent per kilowattuur
@vaganzza: het staat zo in het artikel, u hebt het niet verkeerd overgenomen
neen, het is euro/kWh en niet eurocentVaganzza schreef: Het is wel degelijk cent/kWh en niet eurocent/kWh.

man man, die zon is al zwaar mijn mayonaise aan het doen schiften.robokat schreef:neen, het is euro/kWh en niet eurocentVaganzza schreef: Het is wel degelijk cent/kWh en niet eurocent/kWh.

Terug naar die goede oude Belgische Frank, toen was alles veel duidelijkerVaganzza schreef:man man, die zon is al zwaar mijn mayonaise aan het doen schiften.robokat schreef:
neen, het is euro/kWh en niet eurocent

DUS nieuwe tarief is voor alle klanten gelijk.
diegene die bij een goedkopere distributie beheerder zijn betalen een stukje voor de duurdere.
heden niet meer de goedkoopste dus.
de toekomst zal uitwijzen of ecopower de juiste keus is.
en ja met de tijd zal eco weer de goedkoopste worden.
het laatste een prognose.
jammer voor de monopolies , eco heeft het weer mooi opgelost.
blijven vasthouden aan eenheids tarief.
diegene die bij een goedkopere distributie beheerder zijn betalen een stukje voor de duurdere.
heden niet meer de goedkoopste dus.
de toekomst zal uitwijzen of ecopower de juiste keus is.
en ja met de tijd zal eco weer de goedkoopste worden.
het laatste een prognose.
jammer voor de monopolies , eco heeft het weer mooi opgelost.
blijven vasthouden aan eenheids tarief.
Vind het ook positief dat Eco Power het eenheidstarief behoudt al is het nadelig voor mij, woon in Iveka gebied. In de goedkopere gebieden zal Eco Power meestal niet meer de goedkoopste meer zijn maar voor de duurdere zoals Intergem en Gaselwest blijven ze de goedkoopste, zeker als je geen grootverbruiker bent en werkt met enkelvoudig tarief. Voor mezelf scheelt het amper 5 euro met de goedkoopste (Nuon budget) en voor die paar euro meer heb ik het gemak van dat duidelijk eenheidstarief dag en nacht. 

Zouden de tarieven op VREG al correct zijn nu?
Want nu komt Ecopower duurder voor mij uit dan Nuon Budget 1 of 3 jaar...??
Dan kan ik beter mijn contract annuleren bij Ecopower, gaat toch pas in op 1 november.
Wat denken jullie?
Want nu komt Ecopower duurder voor mij uit dan Nuon Budget 1 of 3 jaar...??
Dan kan ik beter mijn contract annuleren bij Ecopower, gaat toch pas in op 1 november.
Wat denken jullie?