Interessante obligatie? Telecom Italia, 8,28% op 21 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Interessante obligatie? Telecom Italia, 8,28% op 21 jaar
Is het niet zo dat XS niet alleen staat voor internationale obligaties maar ook voor alle "structured notes" ?
Ik heb al geleerd dat je uit de ISIN code niets kan afleiden. Er zijn Europese obligaties die beginnen met BE en Belgische obligaties die beginnen met XS.
Wat de fiscaliteit betreft, er zijn geen algemene regels. Je moet in de prospectus duiken om te weten hoe en wat. Je bent wel best af met euro-obligaties, daar is meestal geen dubbele voorheffing op. Euro obligaties zijn overigens niet noodzakelijk in euro
.
Wat de fiscaliteit betreft, er zijn geen algemene regels. Je moet in de prospectus duiken om te weten hoe en wat. Je bent wel best af met euro-obligaties, daar is meestal geen dubbele voorheffing op. Euro obligaties zijn overigens niet noodzakelijk in euro
Ik vermoed dat dit in een donkerbruin verleden van toepassing was, vandaag zegt de XS-code niks meer over het karakter van de lening. Hierbij enkele voorbeelden waarbij de ISIN-code met XS begint en waar de lokale fiscus de nodige taksen afroomt van de coupon:walter. schreef:M.b.t. dubbele voorheffing kijk je naar de ISIN-code van de uitgifte. Begint deze met XS dan is het een 'echte' internationale uitgifte waarop alleen de (voor)heffing van het land waar de coupon wordt geïnd (voor ons -waarschijnlijk- België) wordt afgehouden. Op de website van Oblis worden (voor zover ik heb gezien) deze codes niet meegedeeld. Je kan die wel vinden (voor nieuwe emissies) op http://www.remes-bonds.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor secundaire aankopen eens zoeken op de website van 'De Tijd' of http://www.boerse-stuttgart.de" onclick="window.open(this.href);return false; Succes!
XS0241946630 TELEFONICA 4.75% 2016
XS0254905846 TELECOM ITALIA 4.75% 2014
Daarentegen is de waarde XS0215828913 PORTUGAL TELECOM 4.375% 2017 vrij van lokale heffing.
Dat Oblis dit niet meldt heeft misschien een commerciële reden. Best informeren vooraleer je iets koopt.