Dit wist ik niet... pensioensparen.
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Dit wist ik niet... pensioensparen.
'Geen leuke vaststelling voor gepensioneerden die dachten dat ze de fiscale rekening volledig vereffend hadden via de inhoudingen op hun aanvullend pensioenkapitaal. Maar u kunt er zich maar beter bij neerleggen. Elk extralegaal pensioen dat u ontvangt, sleept u levenslang mee voor de berekening van de solidariteits- en Riziv-bijdrage op uw wettelijk pensioen. '
uit artikel standaard
uit artikel standaard
Re: Dit wist ik niet... pensioensparen.
Heb je een link naar het artikel?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met Google op 3 seconden gevonden: http://www.standaard.be/krant/tekst/ind ... d=L13HUKPC" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel enkel voor abonnees.
Wel enkel voor abonnees.
Je kan dit omzeilen door via privénavigatie te werken (in Firefox: Extra/ privénavigatie starten).Wel enkel voor abonnees
Zou deze regeling ook gelden voor het pensioensparen: heb zojuist al € 4000 mogen afdragen als eindbelasting!!!
stranger schreef:Zou deze regeling ook gelden voor het pensioensparen: heb zojuist al € 4000 mogen afdragen als eindbelasting!!!
Wat bedoel je met eindbelasting Stranger ? Ben je 65 en heb je het kapitaal van je pensioensparen ontvangen ?
Het kopiëren van teksten die onder copyright staan is niet toegelaten!
@ Coike
inderdaad!!!!
inderdaad!!!!
Ik heb een artikel gevonden dat ook leesbaar is voor niet-Standaard-lezers.
Ik weet niet of de Standaard hier de mosterd gehaald heeft of dat men hier de mosterd bij de Standaard gehaald heeft.
http://pensiontalk.blogspot.com/2011/11 ... t-mee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of de Standaard hier de mosterd gehaald heeft of dat men hier de mosterd bij de Standaard gehaald heeft.
http://pensiontalk.blogspot.com/2011/11 ... t-mee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Al Fonds
Het lijkt mij hetzelfde artikel te zijn.
Het lijkt mij hetzelfde artikel te zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik kreeg het andere niet open. Ik heb geen abbo op de Standaard.
Ik kon dat dus niet weten
Ik kon dat dus niet weten
Ik kreeg het artikel van DS ook niet open, maar ik weet het doordat ik daarnet de tekst heb moeten verwijderen die hier klakkeloos gekopieerd was.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als ik 'n artikel niet kan openen (door geen abo) kopieer ik gewoon de titel in google, op die manier krijg je dikwijls wél toegang tot het volledig artikel. 

kan verkeerd zijn maar werd wordt dit al niet al jaren toegepastmikke schreef:'Geen leuke vaststelling voor gepensioneerden die dachten dat ze de fiscale rekening volledig vereffend hadden via de inhoudingen op hun aanvullend pensioenkapitaal. Maar u kunt er zich maar beter bij neerleggen. Elk extralegaal pensioen dat u ontvangt, sleept u levenslang mee voor de berekening van de solidariteits- en Riziv-bijdrage op uw wettelijk pensioen. '
uit artikel standaard
bvb uitkering levensverzekering is toch ook wat jaarlijks op de brief te plaatsen.
of soms verkeerd , bijleren kan nooit kwaad.
of worden die 2 zaken door mekaar gehaald ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat het enkel de betaling van de levensverzekering was die op de brief moest??? Nee ?
Dit is zoiets dat ongemerkt in je belastingen sluipt...
Volgens mij zijn er zelfs mensen die die 3,55 % bijdrage betalen omdat ze een "vrij hoog" pensioen ontvangen dat, zelfs zonder dat aanvullend pensioen, boven die drempel komt.
Je moet dat ook niet aangeven; de belastingen houdt dat zelf wel in 't oog.
Bij uitbetaling van een aanvullend pensioen dien je in het aanslagjaar aangifte te doen. Je ontvangt daarvoor een fiche. De volgende jaren moet je niks meer doen; da's nu eens iets dat ze ongevraagd voor jou doen.
Vermits dat dat aangerekend wordt vanaf het eerste jaar, stel je je daarover daarna geen vragen meer.
Volgens mij zijn er zelfs mensen die die 3,55 % bijdrage betalen omdat ze een "vrij hoog" pensioen ontvangen dat, zelfs zonder dat aanvullend pensioen, boven die drempel komt.
Je moet dat ook niet aangeven; de belastingen houdt dat zelf wel in 't oog.
Bij uitbetaling van een aanvullend pensioen dien je in het aanslagjaar aangifte te doen. Je ontvangt daarvoor een fiche. De volgende jaren moet je niks meer doen; da's nu eens iets dat ze ongevraagd voor jou doen.
Vermits dat dat aangerekend wordt vanaf het eerste jaar, stel je je daarover daarna geen vragen meer.