Priority Banking
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Priority Banking
[Weet niet of dit de juiste plaats is]
Familieleden hebben zich ingeschreven voor Priority Banking Exclusive (€19,90 per maand) bij BNP omdat ze anders geen persoonlijk adviseur meer zouden hebben of toch na een infosessie op zijn minst vreesden dat ze niet meer dezelfde dienstverlening als vroeger zouden hebben. Het gaat hier dus om bijna €240 per jaar. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vind dat veel geld vooral omdat gemiddelde leeftijd van die familieleden rond de 80 jaar ligt.
Familieleden hebben zich ingeschreven voor Priority Banking Exclusive (€19,90 per maand) bij BNP omdat ze anders geen persoonlijk adviseur meer zouden hebben of toch na een infosessie op zijn minst vreesden dat ze niet meer dezelfde dienstverlening als vroeger zouden hebben. Het gaat hier dus om bijna €240 per jaar. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vind dat veel geld vooral omdat gemiddelde leeftijd van die familieleden rond de 80 jaar ligt.
Re: Priority Banking
Schandalig. Dat is te veel.
Mijn ouders hebben bij KBC altijd advies gekregen zonder dat ze ervoor moesten betalen.
Dat is misbruik maken van de financiële onwetendheid of onzekerheid van bepaalde klanten. "Als ge ons vet betaalt geven we u advies, anders trekt ge maar uw plan."Priority Banking Exclusive
Globale begeleiding van uw projecten voor 19,90 EUR/maand
Met Priority Banking Exclusive geniet u een globale en proactieve opvolging door uw persoonlijke adviseur en hebt u toegang tot experts en exclusieve oplossingen voor uw beleggingen, verzekeringen, kredieten, pensioen en nalatenschap.
Mijn ouders hebben bij KBC altijd advies gekregen zonder dat ze ervoor moesten betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd … goed zot maar is alzo een andere generatie.
Schoonouders (80j) hebben hier ook een “speciaal statuut” bij een grootbank mits bijdrage.
Hun goed recht uiteraard maar heb hun via een virtuele portefeuille over 3 jaar kunnen overtuigen om het op een andere manier te doen.Zullen binnenkort met het dividendseizoen weder hun ogen open trekken en ik weder een koud blondje
Schoonouders (80j) hebben hier ook een “speciaal statuut” bij een grootbank mits bijdrage.
Hun goed recht uiteraard maar heb hun via een virtuele portefeuille over 3 jaar kunnen overtuigen om het op een andere manier te doen.Zullen binnenkort met het dividendseizoen weder hun ogen open trekken en ik weder een koud blondje
Ik denk dat ze bij de bank inspelen op FOMO*. Maar is het eigenlijk verantwoord om stilaan hooggepensioneerden dergelijke kosten aan te rekeningen, dat iedere bank ze minstens enkele keren per jaar uitnodigt voor herbeleggingen terwijl je eigenlijk, eenmaal op pensioen en ook al voordien, risico's moet afbouwen. Ik heb geen zicht op de kosten en baten van dat herbeleggen. Er zitten nog wel meer gepensioneerde familieleden in die situatie. Uitgenodigd worden door de bank is dan een reden om nog eens een das en pak aan te doen en op feesten eens over op te scheppen. Als ik dan eens vragen stel over aandelen, ETF's, fondsen, ... dan is het antwoord "Oeioei, daar weet ik niks van. De bank doet dat allemaal".
*: Fear Of Missing Out
*: Fear Of Missing Out
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen ervaring mee, maar als iemand er zelf totaal geen kaas van gegeten heeft, lijkt mij dat toch redelijk om wat advies te krijgen.cpnx schreef: ↑26 maart 2022, 21:43 Familieleden hebben zich ingeschreven voor Priority Banking Exclusive (€19,90 per maand) bij BNP omdat ze anders geen persoonlijk adviseur meer zouden hebben of toch na een infosessie op zijn minst vreesden dat ze niet meer dezelfde dienstverlening als vroeger zouden hebben. Het gaat hier dus om bijna €240 per jaar. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vind dat veel geld vooral omdat gemiddelde leeftijd van die familieleden rond de 80 jaar ligt.
Bij Deutsche Bank heet dit denk ik "DB Personal", 300 EUR per jaar vanaf 150.000 EUR waarde.
Ik zou eerder naar de kwaliteit van het advies (waaronder ook het landschap waarbinnen het advies blijft) bekijken ipv. iets meer of minder kost voor dat advies.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom moet je een verkoper nog extra betalen voor zijn verkoopspraat?EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2022, 15:09Geen ervaring mee, maar als iemand er zelf totaal geen kaas van gegeten heeft, lijkt mij dat toch redelijk om wat advies te krijgen.cpnx schreef: ↑26 maart 2022, 21:43 Familieleden hebben zich ingeschreven voor Priority Banking Exclusive (€19,90 per maand) bij BNP omdat ze anders geen persoonlijk adviseur meer zouden hebben of toch na een infosessie op zijn minst vreesden dat ze niet meer dezelfde dienstverlening als vroeger zouden hebben. Het gaat hier dus om bijna €240 per jaar. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vind dat veel geld vooral omdat gemiddelde leeftijd van die familieleden rond de 80 jaar ligt.
Bij Deutsche Bank heet dit denk ik "DB Personal", 300 EUR per jaar vanaf 150.000 EUR waarde.
Ik zou eerder naar de kwaliteit van het advies (waaronder ook het landschap waarbinnen het advies blijft) bekijken ipv. iets meer of minder kost voor dat advies.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het staat er letterlijk: "als iemand er zelf totaal geen kaas van gegeten heeft"
Sommigen kunnen niet eens een deftige vraag stellen op een forum.

Zie bv.: belasting-op-online-brokers-t22816.html#p543769
(en dan doel ik niet op de taalkundige kwaliteit...)
Het is soms moeilijk. Het is hun geld en zij doen ermee wat ze willen.
Enerzijds is uitgenodigd worden door een bank (en met meerdere banken is dat dus bijna maandelijks) een moment van prestige, priority banking, exclusive en een persoonlijk adviseur dat zijn zaken waarmee je kunt opscheppen, maar wat ze daar te horen krijgen en waar ze op in gaan is top secret.
Anderzijds slagen ze er met moeite of zelfs helemaal niet meer in om online een overschrijving te doen, hebben ze hulp nodig bij het opvolgen van inkomsten en uitgaven, wordt het moeilijk om rekeningen bij te houden, stel ik vragen bij het nut en opvolging van onderhoudscontracten, vage facturen, ...
Enerzijds is uitgenodigd worden door een bank (en met meerdere banken is dat dus bijna maandelijks) een moment van prestige, priority banking, exclusive en een persoonlijk adviseur dat zijn zaken waarmee je kunt opscheppen, maar wat ze daar te horen krijgen en waar ze op in gaan is top secret.
Anderzijds slagen ze er met moeite of zelfs helemaal niet meer in om online een overschrijving te doen, hebben ze hulp nodig bij het opvolgen van inkomsten en uitgaven, wordt het moeilijk om rekeningen bij te houden, stel ik vragen bij het nut en opvolging van onderhoudscontracten, vage facturen, ...
Plastronnekes in actie voor hunne bonus.cpnx schreef: ↑26 maart 2022, 21:43 [Weet niet of dit de juiste plaats is]
En het grote geheim tussen ouders en kinderen over geldzaken.
De hebzuchtigen die ongerust zijn, of zouden die echt bezorgd zijn voor die 240€ per jaar.(welk familie lid ouders, grootouders)
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik vind het eerlijker om geld te vragen voor advies dan om klanten producten aan te smeren waar je als bankier de hoogste vergoeding voor krijgt. Bij KBC moet je geen of lagere instapkosten betalen als je voor betalend advies kiest.
Ik zeg niet dat ik dit allemaal voor iedereen interessant vind, maar het is wel al een iets correcter systeem.
Die 20 euro per maand komt waarschijnlijk overeen met 80 à 100 euro per uur voor de bankier.
Ik zeg niet dat ik dit allemaal voor iedereen interessant vind, maar het is wel al een iets correcter systeem.
Die 20 euro per maand komt waarschijnlijk overeen met 80 à 100 euro per uur voor de bankier.
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris kan gerust trollen met zijn cartoons. Hij behoort tot het clubje dat geprivilegieerd is om anderen te laten bannen. En is dus beschermd.
Losstaand van dat de discussie wat afwijkt van het onderwerp denk ik dat € 240 per jaar zijn geld wel waard is indien deze persoon optreed als vertrouwenspersoon. Helaas betwijfel ik dat dit het geval is en dat je voor dat geld enkel wat fruitsap (hopelijk met pulp) en slechtpresterende huisfondsen in de plaats krijgt.