Proximus
TIP
Re: Proximus
Geeuw ... de eeuwige dooddoener ....
Belgacom zit met een heleboel overbetaalde, overbeschermde, ondermaats presterende, weinig uren presterende, niet meer aan deze tijd aangepaste werknemers, noch qua competenties, noch qua mentaliteit.
Daarnaast veel jongere wel competente mensen, maar die kunnen niet voldoende compensatie bieden.
Hier het zelfde zoeken extra techniekers, hoog loog, werkdruk cva eerder laag, wel zware industrie, wel veel overuren maar is er altijd in het onderhoud Vinden niemand, echt niemand die voldoet.contextbinder schreef: ↑9 januari 2019, 19:27Dat worden dus een kleine 2000 ontslagen want die 1250 mensen die ze zoeken kunnen ze vergeten, mijn werkgever is op zoek naar 2 extra collega's (technisch onderlegd) en zelfs dat is onbegonnen werk. Proximus zal wel beter betalen maar ook dat geld evenzeer voor andere grote bedrijven die ook geen gekwalificeerd personeel vinden.Natal schreef: ↑9 januari 2019, 19:21 Volgens mij dansen de kaarsen serieus rond. Er zijn er die een kaars branden dat ze de herstructurering overleven, er zijn er die een kaars branden en hopen op een gunstig vertrek. De premier brandt een kaars dat die 1250 mensen aangeworven zijn, goed voor zijn jobs jobs jobs teller
Op korte termijn alvast goed voor de aandeelhouders.
Dat is onzin. De mensen in India zijn niet allemaal even competent. De competenten die ertussen zittn moet je zien aan boord kunnen houden want de loyaliteit is nul. En ze vereisen een hele grote overhead aan extra communicatie, kwaliteitsscontrole, coordinatie, reizen etc. Ik werk ook samen met Indiers omdat we hier in Belgie de mensen niet vinden, maar India is allesbehalve goedkoop en snel.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
die oudere mannen met "oude" contracten buiten gooien zal wel een noot kosten , denk ik
ik zou als aandeelhouder nog geen euforie kraaien
ik zou als aandeelhouder nog geen euforie kraaien
zelf vertrekken ? vergeet het maar
een deel is al jaren goedbetaald ( wegens ancieniteit ) aan het uitbollen richting SWT of pensioen
voor die mannen is vandaag "hun moment"
vandaag weten ze eindelijk wanneer ze mogen stoppen en wat ze zullen krijgen
dan pakken ze hun rekenmachine en zeggen ze : ok voor mij
in hun plaats kan ik het begrijpen
de mannen krijg je nooit meer geactiveerd
een deel is al jaren goedbetaald ( wegens ancieniteit ) aan het uitbollen richting SWT of pensioen
voor die mannen is vandaag "hun moment"
vandaag weten ze eindelijk wanneer ze mogen stoppen en wat ze zullen krijgen
dan pakken ze hun rekenmachine en zeggen ze : ok voor mij
in hun plaats kan ik het begrijpen
de mannen krijg je nooit meer geactiveerd
De anciens zitten vaak in een gouden kooi. Goede verloning, nog veel voordelen en een vette enveloppe als je ze wil buiten zetten. Ze zijn goedkoper als je ze in een zaaltje zet met bier en een spel kaarten dan dat je ze moet ontslaan en hun uitbetalen. Die moet je dus rustig gedogen tot ze op pensioen kunnen. En geef je ze een job onder hun niveau, No problem ... rustig aan ... wat vandaag niet gedaan is, is voor morgen .... en weldra staat de pré weer op hun rekening.
Ik heb veel respect voor mevr. Leroy, de beste ceo die proximus (Belgacom) ooit gehad heeft.Zij is kordaat en vooruitstrevend in haar beslissingen. Door de aandeelhouders wordt zij uiterst gewaardeerd en zij heeft proximus op de goede weg gezet, vernieuwing. De burgers die alleen de ontslagen lezen zullen echter wel anders denken.
Laatst gewijzigd door kaohsiung op 11 januari 2019, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De grote veranderingen van mevr Leroy lijken mij tot nu toe een schijnbeweging.
Voor wie het terecht over te grote lonen heeft : een vijftiger met veel ervaring in de sector durven ze via een onderaannemer ook als startloon 1700 bruto bieden tot 2200 maximum.
Mij gaan ze voor die prijs niet meer gek maken. Ik wens hen veel succes met hun winkeltje.
Voor wie het terecht over te grote lonen heeft : een vijftiger met veel ervaring in de sector durven ze via een onderaannemer ook als startloon 1700 bruto bieden tot 2200 maximum.
Mij gaan ze voor die prijs niet meer gek maken. Ik wens hen veel succes met hun winkeltje.
Dat er her en der grote ontslagen zouden vallen, was te verwachten.
Wie Koen De Leus wat volgt, wist dit al langer.
Ook nu waarschuwt hij daarvoor : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/11 ... digitalis/
Wie Koen De Leus wat volgt, wist dit al langer.
Ook nu waarschuwt hij daarvoor : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/11 ... digitalis/
Zeker waar!contextbinder schreef: ↑9 januari 2019, 19:27Dat worden dus een kleine 2000 ontslagen want die 1250 mensen die ze zoeken kunnen ze vergeten, mijn werkgever is op zoek naar 2 extra collega's (technisch onderlegd) en zelfs dat is onbegonnen werk. Proximus zal wel beter betalen maar ook dat geld evenzeer voor andere grote bedrijven die ook geen gekwalificeerd personeel vinden.Natal schreef: ↑9 januari 2019, 19:21 Volgens mij dansen de kaarsen serieus rond. Er zijn er die een kaars branden dat ze de herstructurering overleven, er zijn er die een kaars branden en hopen op een gunstig vertrek. De premier brandt een kaars dat die 1250 mensen aangeworven zijn, goed voor zijn jobs jobs jobs teller
Op korte termijn alvast goed voor de aandeelhouders.
Bijna onbegonnen werk om deftig technisch personeel te vinden.
Was te verwachten die ontslagen, een log bedrijf dat moet rechtgetrokken worden.
Zal volgens mijn niet blijven duren.
Bedoeling van dat plan zal wel zijn om druk te creëren zodat genoeg mensen zich laten bijscholen om die nieuwe profielen op te vullen. Veel oude en grote bedrijven kampen momenteel met eenzelfde probleem, er is nood aan personeel om de golf van digitalisering in goede banen te leiden terwijl er een overmaat aan mensen is die zich met antieke databases, formulieren, Excel en Powerpoint documenten bezig houdt. Zonder de nodige druk krijg je niet genoeg mensen bereid en gemotiveerd om zich te laten omscholen, ook al omdat veranderingen meestal de nodige weerstand veroorzaakt. Vakbonden zijn op dat punt ook enorm conservatief, alles wat is moet blijven.
Een aantal zullen zich inderdaad omscholen,
maar voor een andere groep ( bv. de plus 50 ers) is zoiets niet echt rendabel voor de werkgever.
Die hun jaren dienst tellen ook zwaar door in de verloning, en leren veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder snel
maar voor een andere groep ( bv. de plus 50 ers) is zoiets niet echt rendabel voor de werkgever.
Die hun jaren dienst tellen ook zwaar door in de verloning, en leren veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder snel
Klopt ja maar het is nu ook weer niet zo dat die oude profielen allemaal van vandaag op morgen verdwijnen of dat er in een gedigitaliseerd bedrijf geen plaats meer is voor lager gekwalificeerd personeel. Punt is wel dat er een verschuiving moet plaatsvinden terwijl er te weinig aanbod op de arbeidsmarkt is, bedrijven zijn dus genoodzaakt hun eigen personeel te upgraden. Dat zal wellicht niet overal op vrijblijvende basis kunnen, met andere woorden Proximus gaat niet het enige bedrijf zijn dat met een stok achter de deur zijn personeel tracht om te scholen.