Putopties bij beurscrash
TIP
-
anonymous9
Re: Putopties bij beurscrash
Dat zijn wellicht micro-opties. Dat wil zeggen dat men er in opties van kleinere hoeveelheden dan 100 in kan handelen.
Maar opties op futures is nog iets anders dan opties op ETF's. U zal dan misschien een vragenlijst moeten invullen om te zien of u wel begrijpt wat futures zijn. Het zou mij sterk verwonderen dat u zomaar met opties op futures mag aan de slag gaan. Gezien uw gebrek aan ervaring zou ik daar sowieso van af blijven.
Maar opties op futures is nog iets anders dan opties op ETF's. U zal dan misschien een vragenlijst moeten invullen om te zien of u wel begrijpt wat futures zijn. Het zou mij sterk verwonderen dat u zomaar met opties op futures mag aan de slag gaan. Gezien uw gebrek aan ervaring zou ik daar sowieso van af blijven.
De test bij Binckbank is niet echt moeilijk. Ik had de optietest al gedaan voor ik mijn berichtje hier had gepost.
Het enige dat ik op dat moment wist van opties was het verschil tussen kopen en schrijven (en een call en putoptie).
Ja van die future blijf ik zeker af. Raar dat ik de IWM niet vind bij Binckbank.
Iemand enig idee welke naam ik moet zoeken als ik een optie wil nemen op de IWM (Russell 2000) bij Binckbank?
Het enige dat ik op dat moment wist van opties was het verschil tussen kopen en schrijven (en een call en putoptie).
Ja van die future blijf ik zeker af. Raar dat ik de IWM niet vind bij Binckbank.
Iemand enig idee welke naam ik moet zoeken als ik een optie wil nemen op de IWM (Russell 2000) bij Binckbank?
-
anonymous9
Dat is inderdaad zeer vreemd. Bent u wel zeker?
Het antwoord zal u verder aan anderen moeten vragen, ik zit zelf niet bij Binck Bank.
Het gaat overigens niet om de test over opties, maar om de test over futures. U had het immers over opties op de Russell2000 mini-futures.
Het antwoord zal u verder aan anderen moeten vragen, ik zit zelf niet bij Binck Bank.
Het gaat overigens niet om de test over opties, maar om de test over futures. U had het immers over opties op de Russell2000 mini-futures.
Nee, heeft niks met opties te maken, futures zijn een ander soort derivaat. Blijf daar van af zolang je de risico's niet kent, het gaat hier immers over heel hoge hefbomen op een grote som geld. De Russell2000 index staat nu 1640, een mini future gaat dus onderliggend over $82.000, voor elk punt dat de index stijgt of zakt win of verlies je $50, een verkeerde gok kan je een flinke duit kosten. Hier geen beperkt verlies zoals premie verlies bij gekochte optie. Qua risico kun je dit vergelijken met een ongedekte call optie maar dan op een grotere som, kortom niet voor de doorsnee belegger.
-
anonymous9
Groot gelijk Vortex.
Het is zelfs nog gevaarlijker, want het gaat hier om opties op futures. Bij Lynx heeft men zo micro e-mini opties op de S&P500.
Het is zelfs nog gevaarlijker, want het gaat hier om opties op futures. Bij Lynx heeft men zo micro e-mini opties op de S&P500.
Ik zou alleen beleggen in producten die ik volledig begrijp...
Ik zou het simpel houden en QQQ nemen als je IWM niet vindt. Zoals MoreOrLess zegt is IWM ook van nature volatieler. Waarschijnlijk vertaalt zich dat in duurdere optieprijzen.
Ik handel liever in futures dan in opties.
Futures zijn véél eenvoudiger dan opties. Het spel is simpel: het verlies van de ene is de winst van de ander.
Als je bv. de micro mini S&P500 future gekocht hebt aan 3400 (de stand van de onderliggende S&P500 index) en de index stijgt met één punt, dan win je $5. En als de index daalt dan verlies je $5. Zo eenvoudig.
Dus als de markt met 1% stijgt dan gaat de S&P500 index met 3400/100=34 punten omhoog en win je 34*$5=$170
of ongeveer €145. De afrekening gebeurt dagelijks.
Natuurlijk moet je ook het risico dat je loopt goed kennen.
Een micro mini S&P500 weegt, bij een S&P index van 3400 punten, 3400*$5=$17000 of ongeveer €14500.
Je kan de aankoop van dergelijke future equivalent stellen aan het kopen van iShares S&P 500 EUR Hedged UCITS ETF (IUES) voor het bedrag van €14500.
Maar als je de gewone mini S&P500 future koopt dan weegt deze 10x zwaarder. Het gaat om een investering van €170.000 en één procent wijziging is dan al $1700 waard!
Als het stormt op de beurs verkoop ik soms S&P500 futures om mijn aandelen positie (voornamelijk IUES en IWDA) snel geheel of gedeeltelijk virtueel op hold te zetten. Deze hedge hou ik dan enkele uren of zelfs (zoals in het voorjaar) gedurende ettelijke dagen aan.
Het lang op voorhand verkopen van futures om van een mogelijke beurscrash te profiteren, lijkt mij een strategie die zeer kostelijk zou kunnen zijn en dus niet aan te raden. Dus geen alternatief voor de put opties.
Futures zijn véél eenvoudiger dan opties. Het spel is simpel: het verlies van de ene is de winst van de ander.
Als je bv. de micro mini S&P500 future gekocht hebt aan 3400 (de stand van de onderliggende S&P500 index) en de index stijgt met één punt, dan win je $5. En als de index daalt dan verlies je $5. Zo eenvoudig.
Dus als de markt met 1% stijgt dan gaat de S&P500 index met 3400/100=34 punten omhoog en win je 34*$5=$170
Een micro mini S&P500 weegt, bij een S&P index van 3400 punten, 3400*$5=$17000 of ongeveer €14500.
Je kan de aankoop van dergelijke future equivalent stellen aan het kopen van iShares S&P 500 EUR Hedged UCITS ETF (IUES) voor het bedrag van €14500.
Maar als je de gewone mini S&P500 future koopt dan weegt deze 10x zwaarder. Het gaat om een investering van €170.000 en één procent wijziging is dan al $1700 waard!
Als het stormt op de beurs verkoop ik soms S&P500 futures om mijn aandelen positie (voornamelijk IUES en IWDA) snel geheel of gedeeltelijk virtueel op hold te zetten. Deze hedge hou ik dan enkele uren of zelfs (zoals in het voorjaar) gedurende ettelijke dagen aan.
Het lang op voorhand verkopen van futures om van een mogelijke beurscrash te profiteren, lijkt mij een strategie die zeer kostelijk zou kunnen zijn en dus niet aan te raden. Dus geen alternatief voor de put opties.
Futures zijn inderdaad eenvoudiger. Je zit niet met die vervelende tijdswaarde. Hij zou dit wel kunnen gebruiken met een stoploss, dan weet hij ook hoeveel hij exact zal verliezen als het fout gaat tenzij er een grote "monday-gap" is natuurlijk, en de winst is zoals bij de optie ook onbeperkt. Het is niet zo gemakkelijk om als particulier een futuresrekening te openen. Voor een eenmalig gokje zou ik zeker zo geen rekening openen. Zoals je al aangaf is het eigenlijk ook bedoeld voor professionals. En mensen met veel discipline, gelet op het feit dat je zo'n grote hefboom kan gebruiken. Wanneer dek jij concreet af, edward?edward schreef: ↑25 oktober 2020, 18:11 Ik handel liever in futures dan in opties.
IWM iShares Russell 2000 ETF is een US domiciled fonds US4642876555 - Als Belg/Europeaan zal het moeilijk/onmogelijk zijn om dit fonds te kopen.
Invesco QQQ (Nasdaq 100) is ook een Us fonds - Als Belg/Europeaan zal het moeilijk/onmogelijk zijn om dit fonds te kopen.
Er is een Europese versie van dit fonds, nl Invesco EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF.
Maar dit fonds is iets helemaal anders dan een Russell 2000 fonds. Nasdaq 100 is large cap - Russell 2000 is small cap.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
anonymous9
Als men put-opties schrijft en zo deze ETF's 'moet' kopen, dan is dat nog steeds een mogelijkheid om deze Amerikaanse ETF's te kunnen verkrijgen. Men mag daar alleen niet in overdrijven: als uw broker merkt dat u dit systematisch doet zal hij wel ingrijpen.B7H4long schreef: ↑25 oktober 2020, 19:06 IWM iShares Russell 2000 ETF is een US domiciled fonds US4642876555 - Als Belg/Europeaan zal het moeilijk/onmogelijk zijn om dit fonds te kopen.
Invesco QQQ (Nasdaq 100) is ook een Us fonds - Als Belg/Europeaan zal het moeilijk/onmogelijk zijn om dit fonds te kopen.
Je kan die trackers inderdaad niet aanschaffen B7. Het gekke is, de opties erop wel
Europese regelgeving is fantastisch, niet?
Europese regelgeving is fantastisch, niet?
-
anonymous8
Je hebt ook opties op die futures, sinds een tijdje ook op die micro's.. Wel opletten is Amerikaans type, en anders dan bij de andere opties is de waarde niet x 100 maar in dit geval x5
-
anonymous9
De S&P500 gaat 2% naar beneden. De VIX gaat vlot over de 31. Een klein dipje, of begint TS Iwein nu al gelijk te krijgen? 
VIX is sinds vandaag van 27.5 naar 31.5 gegaan. Shit dan toch te lang gewacht om in te stappen.
Ik was van plan om dit vrijdag of maandag te doen. En had gehoopt dat de VIX naar beneden zou gegaan zijn de komende dagen als iederereen er overtuigd van wordt dat Biden gaat winnen.
Ben benieuwd hoe de evolutie van de VIX de komende dagen gaat zijn.
Ik was van plan om dit vrijdag of maandag te doen. En had gehoopt dat de VIX naar beneden zou gegaan zijn de komende dagen als iederereen er overtuigd van wordt dat Biden gaat winnen.
Ben benieuwd hoe de evolutie van de VIX de komende dagen gaat zijn.