rabobank of deutsche bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: rabobank of deutsche bank
Hebt gij al gehoord over de nieuwe wetgeving op de gereglementeerde spaarrekeningen ? Google eens !336 schreef:Kortom, de eerste 6 maanden krijg je geen getrouwheidspremie. Enkel de aangroeipremie (die 0 is) en de lagere basisrente. Vandaar het verschil, endus de lagere netto rente als je u geld er 1 jaar laat staan.
Als je je geld dan nogis een jaar laat staan, krijg je wel over het volledige jaar getrouwheidspremie. Maar dan nog is dat meestal net niet genoeg om die eerste 6 maand van het eerste jaar aan alleen basisrente te compenseren.
Sedert 1-4-2009 zijn alle aangroeipremies AFGESCHAFT !
Iedere storting nà 1-4-2009 genereert ONMIDDELLIJK een basisrente EN een getrouwheidsrente.
Waar haalt gij het uit dat de eerste 6 maanden alleen basisrente wordt toegekend ?
Ik weet niet waar jij je info haalt, maar deze klopt toch niet hoor. De eerste 6 maanden krijg je eveneens je aangroeipremie!336 schreef:Kortom, de eerste 6 maanden krijg je geen getrouwheidspremie. Enkel de aangroeipremie (die 0 is) en de lagere basisrente. Vandaar het verschil, endus de lagere netto rente als je u geld er 1 jaar laat staan.
edit: ik bedoelde uiteraard de getrouwheidspremie ;-)
Laatst gewijzigd door Lanius op 16 december 2010, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
De aangroeipremie bestaat gewoonweg niet meer. De enige overgebleven premie is de getrouwheidspremie. Alle details over de nieuwe spaarregeling kan je hier vinden:
viewtopic.php?f=1&t=3823" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=3823" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
336 schreef:Kortom, de eerste 6 maanden krijg je geen getrouwheidspremie. Enkel de aangroeipremie (die 0 is) en de lagere basisrente. Vandaar het verschil, endus de lagere netto rente als je u geld er 1 jaar laat staan.
Als je je geld dan nogis een jaar laat staan, krijg je wel over het volledige jaar getrouwheidspremie. Maar dan nog is dat meestal net niet genoeg om die eerste 6 maand van het eerste jaar aan alleen basisrente te compenseren.
Dit is juist de truk vd banken. Met de getrouwheidspremie kunnen ze klanten sterker binden aan hun rekening. Is overstappen minder interessant, en oogt het mooi, maar moet je je geld langer laten staan om een optimaal rendement te behalen.
een aanwinst voor het forum...
+1Nightwolf schreef:336 schreef:Kortom, de eerste 6 maanden krijg je geen getrouwheidspremie. Enkel de aangroeipremie (die 0 is) en de lagere basisrente. Vandaar het verschil, endus de lagere netto rente als je u geld er 1 jaar laat staan.
Dit is juist de truk vd banken. Met de getrouwheidspremie kunnen ze klanten sterker binden aan hun rekening. Is overstappen minder interessant, en oogt het mooi, maar moet je je geld langer laten staan om een optimaal rendement te behalen.![]()
een aanwinst voor het forum...
Bij de deutsche bank kan je je geld NIET met valutadatum 1/1/2011 op een nieuwe fidelity rekening plaatsen (ook al was de memodatum van de overschrijving tussen 2 rekeningen van DB 1/1/2011).De valutadatum is 3/1/2011.(volgens de clientendienst omdat 1/1/2011 in het weekend viel)
Het gevolg is dat de getrouwheidspremie van 1.50% slechts verworven is op 3/1/2012 en uitbetaald wordt op 31/12/2012.
Dit zijn weeral eens bedrieglijke praktijken.
Bij Rabobank is er een correctie van de valutadatum naar 1/1/2011.PROFICIAT
Dan is voor mij de keuze in het vervolg rap gemaakt.
Het gevolg is dat de getrouwheidspremie van 1.50% slechts verworven is op 3/1/2012 en uitbetaald wordt op 31/12/2012.
Bij Rabobank is er een correctie van de valutadatum naar 1/1/2011.PROFICIAT
Dan is voor mij de keuze in het vervolg rap gemaakt.
Tja, aan de andere kant, ik heb een gratis bankkaart, een gratis Visa Kaart, gratis geld afhalen bij alle bankautomaten, etc... Het is maar wat je nodig hebt, heb ze gewoon allebei en profiteer zoveel mogelijk van elk zijn voordelenluccc schreef:Dan is voor mij de keuze in het vervolg rap gemaakt.
Tenzij je de rekening afsluit na 3/01/2012, dan krijg je deze uitbetaald op 1/2/2012. Je moet er immers rekening mee houden dat ze naar verwachting eind 2011 met een nieuwe net iets meer interressante spaarrekening zullen naar buiten komen.luccc schreef:Bij de deutsche bank kan je je geld NIET met valutadatum 1/1/2011 op een nieuwe fidelity rekening plaatsen (ook al was de memodatum van de overschrijving tussen 2 rekeningen van DB 1/1/2011).De valutadatum is 3/1/2011.(volgens de clientendienst omdat 1/1/2011 in het weekend viel)
Mijn rekeningnummer van de fidelity is trouwens hetzelfde nummer van mijn afgesloten intensiv plus rekeningnummer.
Vandaag nog even gekeken, de rente op de rekeningen ( fidelity en af te sluiten e-saving account ) staat er nog niet op.
Heb vandaag nog met beide banken contact opgenomen hieromtrent. Bij Rabo inderdaad valuta 03/01 gaat omgezet worden naar 01/01/2011. Stortingen die na 03/01 plaatsvonden worden door beide banken hetzelfde behandeld. Wil zeggen dat de getrouwheidspremie pas verworven is per 31/12/2012. Het voordeel is dan bijna nihil aangezien dit bedrag een jaar lang niets opbrengt. Of zie ik dit verkeerd? Graag respons aub. 
ja het voordeel van je geld te parkeren op een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie is eerder nihil als je je geld op 1 januari 2013 afhaalt, maar wanneer je het enkele dagen langer laat opstaan is het voordeel weer groter ...cash-boy schreef:Heb vandaag nog met beide banken contact opgenomen hieromtrent. Bij Rabo inderdaad valuta 03/01 gaat omgezet worden naar 01/01/2011. Stortingen die na 03/01 plaatsvonden worden door beide banken hetzelfde behandeld. Wil zeggen dat de getrouwheidspremie pas verworven is per 31/12/2012. Het voordeel is dan bijna nihil aangezien dit bedrag een jaar lang niets opbrengt. Of zie ik dit verkeerd? Graag respons aub.
Laatst gewijzigd door Maarten op 5 januari 2011, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat dit verkeerd is. Als je op 3/1/2011 stort is de getrouwheidspremie verworven op 3/1/2012. Maar het wordt slechts uitbetaald op 31/12/2012. Zo heb ik dat toch begrepencash-boy schreef:Heb vandaag nog met beide banken contact opgenomen hieromtrent. Bij Rabo inderdaad valuta 03/01 gaat omgezet worden naar 01/01/2011. Stortingen die na 03/01 plaatsvonden worden door beide banken hetzelfde behandeld. Wil zeggen dat de getrouwheidspremie pas verworven is per 31/12/2012. Het voordeel is dan bijna nihil aangezien dit bedrag een jaar lang niets opbrengt. Of zie ik dit verkeerd? Graag respons aub.
Dat is toch juist hetgeen cash-boy zei?ova103 schreef:Ik denk dat dit verkeerd is. Als je op 3/1/2011 stort is de getrouwheidspremie verworven op 3/1/2012. Maar het wordt slechts uitbetaald op 31/12/2012. Zo heb ik dat toch begrepencash-boy schreef:Heb vandaag nog met beide banken contact opgenomen hieromtrent. Bij Rabo inderdaad valuta 03/01 gaat omgezet worden naar 01/01/2011. Stortingen die na 03/01 plaatsvonden worden door beide banken hetzelfde behandeld. Wil zeggen dat de getrouwheidspremie pas verworven is per 31/12/2012. Het voordeel is dan bijna nihil aangezien dit bedrag een jaar lang niets opbrengt. Of zie ik dit verkeerd? Graag respons aub.
Dit geld natuurlijk voor "Alle" getrouwheidspremies. De spaargelden die gestort worden na 01/01/11 daarvan zie je de getrouwheidspremies pa verschijnen per 31/12/2012. Ongeacht bij welke bank je spaart.
Wat ik niet eerlijk vind bij DB is wanneer men een overschrijving met memodatum 1/1/2011 invult dat men deze slechts uitvoert op 3/1/2011.
Het is een flauw excuus om te zeggen dat er in het weekend van 1-2 jan geen overschrijvingen uitgevoerd worden ; computers werken altijd.
Ook het feit dat men als memodatum 1/1/2011 kan invullen; anders moest men het softwarematig onmogelijk gemaakt hebben om 1 en jan 2011 in te vullen.
Weeral eens boerenbedrog van DB.
Het is een flauw excuus om te zeggen dat er in het weekend van 1-2 jan geen overschrijvingen uitgevoerd worden ; computers werken altijd.
Ook het feit dat men als memodatum 1/1/2011 kan invullen; anders moest men het softwarematig onmogelijk gemaakt hebben om 1 en jan 2011 in te vullen.
volgens mij is dat bij alle banken zo, heeft weinig met computers te maken die al dan niet doorwerken in het weekendluccc schreef:Wat ik niet eerlijk vind bij DB is wanneer men een overschrijving met memodatum 1/1/2011 invult dat men deze slechts uitvoert op 3/1/2011.