Re: Credit Europe Top Interest rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
Ola; vandaag is het de eerste keer dat ik van mijn topspaarrekening uittreksels wil uitprinten of opslaan,het lijkt me niet te lukken.Ik ben ook bij Dexia,Argenta,Axa en Rabobank en daar gaat het wel.Iemand een idee??groetjes
Wat ben je met al die ratings? Volgens die ratings waren Fortis en Dexia betrouwbaarder dan Argenta.
Argenta blijft echter goeie cijfers voorleggen (rekening houdende met de conjunctuur) terwijl die eerste 2 banken bijna op de fles zijn gegaan.
Ik herhaal: wat zijn die ratings nog waard?
Al die ratingbureaus zijn er gewoon voor de postjes van nutteloze dikverdieners.
Argenta blijft echter goeie cijfers voorleggen (rekening houdende met de conjunctuur) terwijl die eerste 2 banken bijna op de fles zijn gegaan.
Ik herhaal: wat zijn die ratings nog waard?
Al die ratingbureaus zijn er gewoon voor de postjes van nutteloze dikverdieners.
Credit Europe Bank stuurt die gratis op per post. (als ik mij niet vergis 1x per maand)torrevieja schreef: Ola; vandaag is het de eerste keer dat ik van mijn topspaarrekening uittreksels wil uitprinten of opslaan,het lijkt me niet te lukken.Ik ben ook bij Dexia,Argenta,Axa en Rabobank en daar gaat het wel.Iemand een idee??groetjes
Je kunt uiteraard in afwachting altijd een printscreen maken voor jezelf.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 29 maart 2009, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt Louise, de printscreen heb ik ondertussen gedaan. mvg
-
Jan48
Credit Europe Bank Top Interest
Na alle slechte berichten (en ratings) over o.a. Credit Europe Bank heb ik mijn geld van mijn spaarrekening Top Interest vlug afgehaald... ; geen tweede Kaupthing Edge meer!
Ik heb wel nog 2 termijntekeningen (< 20K) bij Credit Europe Bank; kan ik die ook zomaar afhalen of ben ik gebonden aan de termijn (één jaar en twee jaar) of moet ik die "afkopen" (en hoeveel kost dat dan)?
Jan
Ik heb wel nog 2 termijntekeningen (< 20K) bij Credit Europe Bank; kan ik die ook zomaar afhalen of ben ik gebonden aan de termijn (één jaar en twee jaar) of moet ik die "afkopen" (en hoeveel kost dat dan)?
Jan
Re: Credit Europe Bank Top Interest
overbodige paniek reactie imo....maarja als je er beter mee voelt, dan moet je dat gewoon doen...Jan48 schreef: Na alle slechte berichten (en ratings) over o.a. Credit Europe Bank heb ik mijn geld van mijn spaarrekening Top Interest vlug afgehaald... ; geen tweede Kaupthing Edge meer!
Jan
CE rekent 0,25 % op de hoofdsom per resterend kwartaal van je termijn...
torrevieja schreef: Ola; vandaag is het de eerste keer dat ik van mijn topspaarrekening uittreksels wil uitprinten of opslaan,het lijkt me niet te lukken.Ik ben ook bij Dexia,Argenta,Axa en Rabobank en daar gaat het wel.Iemand een idee??groetjes
Het is nogtans heel simpel om je rekeninguittreksels te downloaden van de website van Credit Europe.
1) kies bij overzicht af-en bij schrijvingen
2) Kies de start en de einddatum van de periode waarvan je uittreksels wil opzoeken
3) klik op verder
4) klik op download, en dan heb je ze direct in een pdf-file op je computer staan.
Al die "slechte berichten" gelezen en je reactie neerpennen in 1 minuutJan48 schreef: Na alle slechte berichten (en ratings) over o.a. Credit Europe Bank heb ik mijn geld van mijn spaarrekening Top Interest vlug afgehaald... ; geen tweede Kaupthing Edge meer!
Jan
Lucky luke is er niks tegen
Btw voor welke GROTE BANK werk je
maar welke naam was het? miet modaal was het niet
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
Campzie schreef:Ola; tot aan het downloaden gaat alles normaal ,maar aan dat downloaden komt gewoon geen einde.Misschien iets met program op pc ofzo.Ben nogal een leek in die zaken. mvgtorrevieja schreef: Ola; vandaag is het de eerste keer dat ik van mijn topspaarrekening uittreksels wil uitprinten of opslaan,het lijkt me niet te lukken.Ik ben ook bij Dexia,Argenta,Axa en Rabobank en daar gaat het wel.Iemand een idee??groetjes
Het is nogtans heel simpel om je rekeninguittreksels te downloaden van de website van Credit Europe.
1) kies bij overzicht af-en bij schrijvingen
2) Kies de start en de einddatum van de periode waarvan je uittreksels wil opzoeken
3) klik op verder
4) klik op download, en dan heb je ze direct in een pdf-file op je computer staan.
-
Drommel
Als er relatief hoge rentes aangeboden wordt dan normaal moet je altijd opletten.ted schreef:Al die "slechte berichten" gelezen en je reactie neerpennen in 1 minuutJan48 schreef: Na alle slechte berichten (en ratings) over o.a. Credit Europe Bank heb ik mijn geld van mijn spaarrekening Top Interest vlug afgehaald... ; geen tweede Kaupthing Edge meer!
Jan
Lucky luke is er niks tegenjij reageert sneller dan je schaduw
Btw voor welke GROTE BANK werk jeof kennen we jou niet van ergens
maar welke naam was het? miet modaal was het niet![]()
Dit kan alleen mits het nemen van risico's ( de bank moet ook het geld zelf herbeleggen).
Al eens naar de activiteiten en balans van Credit Europe gekeken.
Assets in Turkije, grote kredietactiviteit in Turkije en Rusland;
De hoge rentes worden m.i. gerealiseerd door onze € om te zetten naar Turk: Lires en belegd aan 12% in TLY. Wie neemt het wisselrisico ? De bank .....als de Lira nog eens devalueert .....juist ...een nieuw Kaupting verhaal....
Zijn jullie misschien allemaal gefrustreerd omdat jullie in november 2009 de kans niet benut hebben om bij CE termijnrekeningen te openen aan 6% ? 
Nogmaals herhalen : indien er onder de limiet van het gegarandeerd bedrag (momenteel 100.000 €) gebleven wordt is er geen enkel risico aan verbonden.
In het ergste geval zou je spaargeld dan voor een paar maanden geblokkeerd kunnen worden.
Maar indien je voor termijnrekeningen koos, is het zowiezo de bedoeling dat je jouw spaargeld voor een tijdje kan missen.
Dus wat is het probleem voor diegenen die zelfs hun termijnrekeningen zouden willen leeghalen

Nogmaals herhalen : indien er onder de limiet van het gegarandeerd bedrag (momenteel 100.000 €) gebleven wordt is er geen enkel risico aan verbonden.
In het ergste geval zou je spaargeld dan voor een paar maanden geblokkeerd kunnen worden.
Maar indien je voor termijnrekeningen koos, is het zowiezo de bedoeling dat je jouw spaargeld voor een tijdje kan missen.
Dus wat is het probleem voor diegenen die zelfs hun termijnrekeningen zouden willen leeghalen
Idd dit snap ik ook niet louise, als men geld zet op een termijnrekening dan doet men dat toch omdat dat men dit kan missen voor de termijn van de looptijd? Zelfs in geval van een faillissement of opschorting van betaling, krijg je nog je kapitaal volledig terug met intrest tot op de dag dat het fout ging, als je je termijnrekening moet gaan afkopen kan je nog gaan inboeten op je kapitaal!louise schreef: Dus wat is het probleem voor diegenen die zelfs hun termijnrekeningen zouden willen leeghalen![]()
![]()
De enige reden die ik kan bedenken is dat de 100 000 EUR overschreden wordt, maar welke zot gaat nu nog de grenzen van het garantiefonds opzoeken, na alles wat er al gebeurd is? Word of advice voor de doemdenkers: met uw eigen (en/of anderen) zot te maken zal de situatie allessinds niet verbeteren.
-
pol
Voor de drommel ermee.....100.000€ (honderduizend euro) G E G A R A N D E E R DDrommel schreef:Als er relatief hoge rentes aangeboden wordt dan normaal moet je altijd opletten.ted schreef:
Al die "slechte berichten" gelezen en je reactie neerpennen in 1 minuut
Lucky luke is er niks tegenjij reageert sneller dan je schaduw
Btw voor welke GROTE BANK werk jeof kennen we jou niet van ergens
maar welke naam was het? miet modaal was het niet![]()
Dit kan alleen mits het nemen van risico's ( de bank moet ook het geld zelf herbeleggen).
Al eens naar de activiteiten en balans van Credit Europe gekeken.
Assets in Turkije, grote kredietactiviteit in Turkije en Rusland;
De hoge rentes worden m.i. gerealiseerd door onze € om te zetten naar Turk: Lires en belegd aan 12% in TLY. Wie neemt het wisselrisico ? De bank .....als de Lira nog eens devalueert .....juist ...een nieuw Kaupting verhaal....
Snap't het...of wilt ge't niet snappen ?
Het is toch nog altijd de bedoeling, hier op dit forum de spaarders de JUISTE informatie te geven. Zodanig dat we er alleen maar beter van worden.
Laatst gewijzigd door pol op 4 april 2009, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ach mensen, laten we ons toch niet opjagen met al die negatieve CE reacties...
er zijn hier mensen als ze CE zien, weeral die grijs gedraaide plaat opzetten en beginnen te flamen...
laat ze toch sudderen in hun AAA+ rating belegging van 1 a 2 % of hun inbev obligaties die nu al in het rood staan en geen garanties hebben....
er zijn hier mensen als ze CE zien, weeral die grijs gedraaide plaat opzetten en beginnen te flamen...
laat ze toch sudderen in hun AAA+ rating belegging van 1 a 2 % of hun inbev obligaties die nu al in het rood staan en geen garanties hebben....
-
janverf
Mensen die hun geld weghalen en die onder de 100.000 euro zitten zijn ten onrechte bang en diegene die hun termijnrekening met boete stopzetten zijn zelfs dom :
Credit Europe Bank’s net profit up 25% to €74.5 million02.04.2009
“Traditional banking model delivers stability and growth in difficult year 2008”
• Total assets up 27% to €9.5 billion
• Retail deposits in Western Europe increased to €5.2 billion, representing 54% of total liabilities.
• Net income over full year 2008 up 25% to €74.5 million, despite market turmoil and fair value adjustments in Q4
• Tier-I ratio up from 8.4% to 9.04%
• Credit Exposure: 32% in G10 countries, 21% in Romania, 19% in Russia, 19% in Turkey, 4% in Ukraine. Credit exposure via subsidiaries in Russia, Romania and Ukraine reduced as of Q3 2008
• Record transaction volume in commodity finance and project finance: $12.5 billion, up from $12 billion
Despite the volatile financial markets in 2008, credit europe Bank strengthened its position as a solid international financial services group, growing towards the top 10 of Dutch banks as measured by total balance sheet size. In the field of commodity finance and project finance, the bank achieved a record transaction volume of $12.5 billion (2007: $12 billion), though it applied stricter risk control mechanisms to its counterparties because of the volatility on the markets. The direct retail business in the euro-zone countries Belgium, Germany, Malta and the Netherlands pursued its long term growth strategy and increased the total deposit size to €5.2 billion (2007: €2.9 billion).
Outside the euro-zone, the bank further consolidated its position in commercial banking activities:
• In Romania, credit europe Bank maintained its #1 position in distribution of credit cards;
• credit europe Bank Russia added IKEA Russia as an exclusive partner to its co-branded credit card program, building on successful programs as established earlier with Metro and Auchan. The bank maintained its top 10 position in credit cards and consumer loans in the Russian Federation
• credit europe Bank Dubai started operations after having been granted a category 1 banking license by the Dubai Financial Services Authority;
• Assets under management of credit europe Bank in Switzerland reached $2.36 billion; and
• credit europe Bank Ukraine established its market presence and infrastructure.
TC Beriker, CEO of credit europe Bank:
“I am pleased to conclude that credit europe Bank has shown stability and growth in a difficult environment. Assets size has increased substantially and also our net profit has shown a strong increase. Our traditional banking model, focusing on trade and project finance, commercial banking and retail banking has proven to be successful. Also in difficult market circumstances we have been able to retain our clients’ trust. We will maximize our focus on matching our short term credits with funding and will enrich the commodity finance franchise by adding new commodities next to metals, petrochemicals, agrochemicals, energy and soft commodities.”
Key figures (millions of euro)
End 2008 End 2007 Growth
Balance Sheet
Balance Sheet total 9,541 7,486 27%
Loans to customers 6,323 5,970 17%
Customer deposits 6,802 4,650 46%
Capital base 902 757 19%
Profit & Loss
Income before tax 101 84 20%
Net income 75 60 25%
Tier I ratio 9.04% 8.4%
Capital Adequacy ratio 12.24% 12.46%
Background on credit europe Bank
Founded in 1994 in Amsterdam, credit europe Bank is a solid international financial services group, ranking in the top 10 of Dutch banks. The bank’s strategy is to offer tailor made services in trade and commodity finance as well as to offer smart retail products delivered efficiently. The bank is under full supervision of the Dutch Central Bank (de Nederlandsche Bank).
As per end of 2008, credit europe Bank had a total balance of €9.5 billion and the bank employed over 6,000 professionals working in the euro-zone countries Belgium, Germany, Malta and the Netherlands as well as in China, Dubai, Romania, Russia, Switzerland, Turkey and Ukraine, serving more than 3 million customers worldwide.
Credit Europe Bank’s net profit up 25% to €74.5 million02.04.2009
“Traditional banking model delivers stability and growth in difficult year 2008”
• Total assets up 27% to €9.5 billion
• Retail deposits in Western Europe increased to €5.2 billion, representing 54% of total liabilities.
• Net income over full year 2008 up 25% to €74.5 million, despite market turmoil and fair value adjustments in Q4
• Tier-I ratio up from 8.4% to 9.04%
• Credit Exposure: 32% in G10 countries, 21% in Romania, 19% in Russia, 19% in Turkey, 4% in Ukraine. Credit exposure via subsidiaries in Russia, Romania and Ukraine reduced as of Q3 2008
• Record transaction volume in commodity finance and project finance: $12.5 billion, up from $12 billion
Despite the volatile financial markets in 2008, credit europe Bank strengthened its position as a solid international financial services group, growing towards the top 10 of Dutch banks as measured by total balance sheet size. In the field of commodity finance and project finance, the bank achieved a record transaction volume of $12.5 billion (2007: $12 billion), though it applied stricter risk control mechanisms to its counterparties because of the volatility on the markets. The direct retail business in the euro-zone countries Belgium, Germany, Malta and the Netherlands pursued its long term growth strategy and increased the total deposit size to €5.2 billion (2007: €2.9 billion).
Outside the euro-zone, the bank further consolidated its position in commercial banking activities:
• In Romania, credit europe Bank maintained its #1 position in distribution of credit cards;
• credit europe Bank Russia added IKEA Russia as an exclusive partner to its co-branded credit card program, building on successful programs as established earlier with Metro and Auchan. The bank maintained its top 10 position in credit cards and consumer loans in the Russian Federation
• credit europe Bank Dubai started operations after having been granted a category 1 banking license by the Dubai Financial Services Authority;
• Assets under management of credit europe Bank in Switzerland reached $2.36 billion; and
• credit europe Bank Ukraine established its market presence and infrastructure.
TC Beriker, CEO of credit europe Bank:
“I am pleased to conclude that credit europe Bank has shown stability and growth in a difficult environment. Assets size has increased substantially and also our net profit has shown a strong increase. Our traditional banking model, focusing on trade and project finance, commercial banking and retail banking has proven to be successful. Also in difficult market circumstances we have been able to retain our clients’ trust. We will maximize our focus on matching our short term credits with funding and will enrich the commodity finance franchise by adding new commodities next to metals, petrochemicals, agrochemicals, energy and soft commodities.”
Key figures (millions of euro)
End 2008 End 2007 Growth
Balance Sheet
Balance Sheet total 9,541 7,486 27%
Loans to customers 6,323 5,970 17%
Customer deposits 6,802 4,650 46%
Capital base 902 757 19%
Profit & Loss
Income before tax 101 84 20%
Net income 75 60 25%
Tier I ratio 9.04% 8.4%
Capital Adequacy ratio 12.24% 12.46%
Background on credit europe Bank
Founded in 1994 in Amsterdam, credit europe Bank is a solid international financial services group, ranking in the top 10 of Dutch banks. The bank’s strategy is to offer tailor made services in trade and commodity finance as well as to offer smart retail products delivered efficiently. The bank is under full supervision of the Dutch Central Bank (de Nederlandsche Bank).
As per end of 2008, credit europe Bank had a total balance of €9.5 billion and the bank employed over 6,000 professionals working in the euro-zone countries Belgium, Germany, Malta and the Netherlands as well as in China, Dubai, Romania, Russia, Switzerland, Turkey and Ukraine, serving more than 3 million customers worldwide.