Rechtsbijstand
Re: Rechtsbijstand
Is niet moeilijk hé, als je hem niet verzekerd en het brand af ben je alles kwijt. Als je het wel verzekerd kan je alles nieuw kopen.Kevva schreef:Wat zouden jullie doen? Is die rechtsbijstand zo interessant? Wat doen jullie met de inboedel, die ook verzekeren of niet?
Kan je makkelijk zelf beslissen.
Das consumenten polis 15 € per maand. of dat veel is.femke68 schreef:en die onafhankelijke partij is??? en hoeveel betaal je dan daarvoor,en wat verzekert die?
Alvast al een pak goedkoper dan abbo voor de gsm , genre whop whoppa of panter en dergelijke.
Estate Guru believer.
wij betalen 195 eur per jaar bij DAS voor 2 wagens + woning+ familiale rechtsbijstand.
op aanraden van makelaar.
Wat zijn dan de goedkoopste maatschappijen?
Ik ben klant bij BNP (pensioensparen). Zou BNP goedkoper zijn dan KBC en Argenta?
Ik ben klant bij BNP (pensioensparen). Zou BNP goedkoper zijn dan KBC en Argenta?
195 EUR? is dat niet een beetje weinig?sopkip schreef:wij betalen 195 eur per jaar bij DAS voor 2 wagens + woning+ familiale rechtsbijstand.
195 euro gaat over rechtsbijstand, niet over de verzekering zelf.
Zouden jullie inboedel nemen? Mijn vriendin wil kost wat kost de inboedel verzekeren t.w.v. 25.000 euro. Terwijl wij helemaal niet zoveel aan materiaal hebben. Ik raad haar zelfs aan om geen inboedelverzekering te nemen. De kans is bijzonder klein dat het gaat branden, bovendien hebben wij wel een gewone brandverzekering.
En stel dat de brand dan nog ontstaat door jezelf, dan trek je niets terug!
Beetje onnozele uitgave dus! Of sla ik de bal compleet mis? Ook haar ouders zeggen dat we dat maar beter kunnen nemen!
En stel dat de brand dan nog ontstaat door jezelf, dan trek je niets terug!
Beetje onnozele uitgave dus! Of sla ik de bal compleet mis? Ook haar ouders zeggen dat we dat maar beter kunnen nemen!
Je slaat de bal compleet mis
1. je hebt niet veel : als je niet veel hebt, is het ook niet veel werk om eens uit te rekenen wat voor bedrag je nodig hebt om al uw inhoud nieuw te kopen. Nieuwprijs dus. Een salon van 10 jaar oud moet je verzekeren als een nieuwe, want bij een schadegeval zal je ook een nieuwe krijgen. Je zal verrast zijn door het bedrag.
2. een brandverzekering dekt niet alleen brand. Brand is maar 4% van de schade die brandverzekeraars moeten betalen. De grootste posten zijn waterschade en elektriciteitsschade.
3. mocht mijn brandverzekering niet betalen indien het mijn schuld is, zou ik niet meer op mijn gemak zijn
De maatschappij moet al een zware fout of opzet bewijzen, eer ze niet moeten tussenkomen. Een friteuze niet afleggen wanneer je snel naar de winkel gaat om een boodschap, vond een rechter geen zware fout. Dit is voor de verzekeraar dus heel moeilijk.
4. 25.000 euro inhoud verzekeren, je spreekt over ongeveer 30 euro op een jaar
1 schadegeval in 10 jaar en je hebt je geld terug.
1. je hebt niet veel : als je niet veel hebt, is het ook niet veel werk om eens uit te rekenen wat voor bedrag je nodig hebt om al uw inhoud nieuw te kopen. Nieuwprijs dus. Een salon van 10 jaar oud moet je verzekeren als een nieuwe, want bij een schadegeval zal je ook een nieuwe krijgen. Je zal verrast zijn door het bedrag.
2. een brandverzekering dekt niet alleen brand. Brand is maar 4% van de schade die brandverzekeraars moeten betalen. De grootste posten zijn waterschade en elektriciteitsschade.
3. mocht mijn brandverzekering niet betalen indien het mijn schuld is, zou ik niet meer op mijn gemak zijn
De maatschappij moet al een zware fout of opzet bewijzen, eer ze niet moeten tussenkomen. Een friteuze niet afleggen wanneer je snel naar de winkel gaat om een boodschap, vond een rechter geen zware fout. Dit is voor de verzekeraar dus heel moeilijk.
4. 25.000 euro inhoud verzekeren, je spreekt over ongeveer 30 euro op een jaar
Roetschade, rookschade (zelfs zonder brand), schade door bluswerken, waterinsijpeling, stormschade, overspanning op het electriciteitsnet... Noem maar op.nuyttie schreef: 2. een brandverzekering dekt niet alleen brand. Brand is maar 4% van de schade die brandverzekeraars moeten betalen. De grootste posten zijn waterschade en elektriciteitsschade.
Ook daar kan je last van hebben.
Persoonlijk heb ik een brandverzekering voor woning en inboedel.
Vaak gebruiken maatschappijen niet gewoon een bedrag in totaal maar bv : maximum 2500 euro per voorwerp. Axa werkt zo alleszins.
Ik ben zelf bij Ethias maar ik ben vergeten hoe die hun polis in elkaar zit
Ik zou er de verzekering inboedel bijnemen. Maar ik ben wat bevooroordeeld omdat ik vaak met branden te maken heb gehad in mijn eerdere leven.. en dus met de neus op de feiten ben gedrukt, vaak.
Kevva : goedkoopste maatschappijen, vroeg je ?
Ga eens zien bij Ethias en ING ook.
Je moet inderdaad ook niet denken dat je niets zou terugkrijgen als er een fout van jou bewezen wordt (wat Nuyttie ook zei).
Een brand is altijd een ongeval. Dat ontstaat niet vanzelf. Voor de meeste ongevallen ligt wel ergens een stomme stoot van 'iemand' aan de basis.
*zelfcensuur*Kevva schreef:Mijn vriendin wil kost wat kost de inboedel verzekeren t.w.v. 25.000 euro
Wij betalen 125€ bij Euromex, dit is voor voertuig, gezin, woning etc
over rechtbijstand kan ik het volgende zeggen:
Ik had eens een accident met de fiets (alleen materiele schade), een auto reed mij aan. Het werd een welles nietes zever spel dat redelijk lang begon aan te slepen. Uiteindelijk zou er een rechtzaak van komen. Aangezien ik rechtsbijstand heb in de familiale polis (advocaat op kosten van verzekering dus), heeft mijn verzekering dan maar gewoon beslist om alle kosten aan de fiets te vergoeden. Dit was goedkoper dan een advocaat te betalen. Ik ben hiermee akkoord gegaan en mijn fiets is "gratis" gemaakt.
Ik had eens een accident met de fiets (alleen materiele schade), een auto reed mij aan. Het werd een welles nietes zever spel dat redelijk lang begon aan te slepen. Uiteindelijk zou er een rechtzaak van komen. Aangezien ik rechtsbijstand heb in de familiale polis (advocaat op kosten van verzekering dus), heeft mijn verzekering dan maar gewoon beslist om alle kosten aan de fiets te vergoeden. Dit was goedkoper dan een advocaat te betalen. Ik ben hiermee akkoord gegaan en mijn fiets is "gratis" gemaakt.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 21 januari 2016, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat is leuk dat je alleen maar wat schade hebt aan je fiets.wielen kaduk of zo.anders liggen de zaken als er vleselijke schade is,iemands been in frut of zo,danzal die verzekering goe te pas komen