Recticel
TIP
Re: Recticel
Bij Recticel kent men de reden van de schorsing niet. Dat doet het vermoeden rijzen dat de manoeuvres zich bij grootaandeelhouder Bois Sauvage afspelen. Volgens meerdere bronnen overweegt de Belgische holding al een tijd om (een deel van) haar belang in Recticel te verkopen. Gezien de forse koersstijging van het voorbije jaar is dat niet verwonderlijk. Het bedrijf noteert op het hoogste peil sinds 1991. (De Tijd)
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De Oostenrijkse plasticproducent Greiner aast op Recticel . Dat zegt een bron aan Bloomberg. Greiner zou volgens de bron een akkoord op zak hebben om het belang van Bois Sauvage van 27 procent in Recticel over te nemen. Tegelijk bekijkt de groep, volgens dezelfde bron, de mogelijkheid om een bod uit te brengen op de andere aandelen van Recticel.
Ale lap , als dit bod slaagt moet ik opnieuw op zoek naar een positie in portfolio. (na Sioen)
Ben benieuwd naar de hoogte van het bod.
Ben benieuwd naar de hoogte van het bod.
Ze bieden 13,5€.
Dat ga ik toch weigeren..... en als Bois Sauvage dat accepteert zijn het kiekens.
Dat ga ik toch weigeren..... en als Bois Sauvage dat accepteert zijn het kiekens.
Idd, belachelijk bod. Ik weiger ook.
ik pas ook!
Greiner biedt 13,5 euro per aandeel Recticel
In een persbericht bevestigt Greiner de overname van het belang van Bois Sauvage in Recticel. Daarnaast komt er een bod op de resterende aandelen. Greiner biedt 13,5 euro per aandeel. Deze biedprijs houdt geen rekening met het dividend van 26 eurocent dat nog wordt uitgekeerd aan de aandeelhouder.
Gisteren steeg Recticel in extremis tot boven 15 euro per aandeel. Greiner benadrukt dat het een premie biedt van 17 procent tegenover de gemiddelde gewogen beurskoers van de voorbije zes maanden. (de tijd)
Greiner biedt 13,5 euro per aandeel Recticel
In een persbericht bevestigt Greiner de overname van het belang van Bois Sauvage in Recticel. Daarnaast komt er een bod op de resterende aandelen. Greiner biedt 13,5 euro per aandeel. Deze biedprijs houdt geen rekening met het dividend van 26 eurocent dat nog wordt uitgekeerd aan de aandeelhouder.
Gisteren steeg Recticel in extremis tot boven 15 euro per aandeel. Greiner benadrukt dat het een premie biedt van 17 procent tegenover de gemiddelde gewogen beurskoers van de voorbije zes maanden. (de tijd)
Met 13,5 zullen ze Recticel inderdaad niet van de beurs kunnen halen denk ik. Ben benieuwd wat Bois Sauvage van plan is, delisten?
De grote stijging van gisteren was dus door voorkennis alleen valt het bod wat tegen.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Zoals ik het begrijp hebben ze de 27% van BOIS al in handen (aan een prijs die met BOIS onderhandeld is). De free float willen ze nu binnen halen aan €13,5 (+div van 0,26). Dit zal nooit lukken volgens mij. Wat is wel realistisch? De laatste koersdoelen kunnen een idee geven:
Woensdag 12 mei 2021 ING Equity Research geeft een buy advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 18,00
Woensdag 28 april 2021 Berenberg Bank geeft een buy advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 16,00
Maandag 19 april 2021 KBC Securities geeft een accumulate advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 14,00
Ik laat ze los aan 17,5.
Woensdag 12 mei 2021 ING Equity Research geeft een buy advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 18,00
Woensdag 28 april 2021 Berenberg Bank geeft een buy advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 16,00
Maandag 19 april 2021 KBC Securities geeft een accumulate advies voor het aandeel Recticel met een koersdoel van EUR 14,00
Ik laat ze los aan 17,5.
Koersdoel 18 eur, bod 13.5. Er zal wel een zakenbank zijn die 13.5 als een faire prijs aangeeft.
Als corona verder onder controle komt moeten de koersdoelen bijgesteld worden.
Als corona verder onder controle komt moeten de koersdoelen bijgesteld worden.
Ik ook aan 17.5€, 13.5€ is te weinig. LOL, eerst doeken ze vorig jaar die JV met recticel op om hen dan nadien te willen overnemen. Greiner weet precies ook niet wat ze willen.stockzombie schreef: ↑14 mei 2021, 18:26 Zoals ik het begrijp hebben ze de 27% van BOIS al in handen (aan een prijs die met BOIS onderhandeld is). De free float willen ze nu binnen halen aan €13,5 (+div van 0,26). Dit zal nooit lukken volgens mij. Wat is wel realistisch? De laatste koersdoelen kunnen een idee geven:
Ik laat ze los aan 17,5.
Persbericht van de kandidaat-overnemer:
https://www.greiner.com/en/newsroom/gre ... cticel-sa/
De prijs van 13.50 is ex-dividend, dus eigenlijk 13.76
Bois Sauvage heeft zijn aandelen al onherroepelijk verkocht (dus ook als bod zou falen)
https://www.greiner.com/en/newsroom/gre ... cticel-sa/
De prijs van 13.50 is ex-dividend, dus eigenlijk 13.76
Bois Sauvage heeft zijn aandelen al onherroepelijk verkocht (dus ook als bod zou falen)
Het is blijkbaar niet hun bedoeling Recticel van de beurs te halen, gewoon om (wat) extra aandelen bovenop het pakket van Bois Sauvage te kopen.
Greiner highly values Recticel’s capabilities and would intend to maintain Recticel’s public listing on Euronext Brussels
Greiner highly values Recticel’s capabilities and would intend to maintain Recticel’s public listing on Euronext Brussels
Inderdaad ze willen meerderheidsaandeelhouder (50% of meer) worden.
Daarnaast doen ze ook een bod op de uitstaande warrants en aandelenopties. Die ze waarschijnlijk zullen uitoefenen.
Daarnaast doen ze ook een bod op de uitstaande warrants en aandelenopties. Die ze waarschijnlijk zullen uitoefenen.
Greiner intends to acquire a majority stake in Recticel to strengthen both Recticel and Greiner’s flexible foam offering to customers and advance foam innovation through strong and scalable R&D capabilities.
The offer also relates to all subscription rights issued by Recticel. The price offered for each subscription right varies depending on the strike price and maturity of the subscription rights and ranges between EUR 5.20 to EUR 9.19 for each subscription right.