Recticel
TIP
Re: Recticel
Hopelijk, benieuwd voor de koers vandaag.
DE TIJD: 10:50
ING over Recticel: 'Stroke of genius'
In reactie op de verkoop van de soepelschuimdivisie aan het Amerikaanse Carpenter, verhoogt ING zijn koersdoel voor Recticel
REC
0,00%
naar 22 euro, goed voor 50 procent opwaarts potentieel. 'Deze reactie van Recticel op een vijandige aanval van Greiner is een geniale inval', zeggen analisten Maxime Stranart en Stijn Demeester.
'Recticel kan omgevormd worden naar een pure player op vlak van isolatie, een divisie met een superieure groei en hogere winstgevendheid'. De prijs die Recticel vangt voor de soepelschuimafdeling (656 miljoen euro) ligt ook hoger dan de laatste waardering die ING aan de divisie gaf (570 miljoen euro op 8 oktober).
22 euro
KOERSDOEL RECTICEL
Goed voor 50 procent opwaarts potentieel
Het toewijzen van kapitaal aan de isolatietak blijft de komende jaren cruciaal, schrijven de analisten. Recticel zal ook blijven deelnemen aan verdere consolidatie in de markt. 'Toch kunnen we een uitkering van een deel van de verkoopopbrengst aan aandeelhouders niet uitsluiten'.
Recticel blijft geschorst in afwachting van een reactie van Greiner.
ING over Recticel: 'Stroke of genius'
In reactie op de verkoop van de soepelschuimdivisie aan het Amerikaanse Carpenter, verhoogt ING zijn koersdoel voor Recticel
REC
0,00%
naar 22 euro, goed voor 50 procent opwaarts potentieel. 'Deze reactie van Recticel op een vijandige aanval van Greiner is een geniale inval', zeggen analisten Maxime Stranart en Stijn Demeester.
'Recticel kan omgevormd worden naar een pure player op vlak van isolatie, een divisie met een superieure groei en hogere winstgevendheid'. De prijs die Recticel vangt voor de soepelschuimafdeling (656 miljoen euro) ligt ook hoger dan de laatste waardering die ING aan de divisie gaf (570 miljoen euro op 8 oktober).
22 euro
KOERSDOEL RECTICEL
Goed voor 50 procent opwaarts potentieel
Het toewijzen van kapitaal aan de isolatietak blijft de komende jaren cruciaal, schrijven de analisten. Recticel zal ook blijven deelnemen aan verdere consolidatie in de markt. 'Toch kunnen we een uitkering van een deel van de verkoopopbrengst aan aandeelhouders niet uitsluiten'.
Recticel blijft geschorst in afwachting van een reactie van Greiner.
Vanaf 10u terug op de beurs!
Zijn hier nog koopjes te doen?
Is er eigenlijk iets nieuws onder de zon?
Ze hebben sinds gisteren een vriendelijk bod op een afdeling aan een prijs die niet ver van de consensuswaarde ligt....
Op zich toch niets spectaculairs in vergelijking met vorige week.
Ze hebben sinds gisteren een vriendelijk bod op een afdeling aan een prijs die niet ver van de consensuswaarde ligt....
Op zich toch niets spectaculairs in vergelijking met vorige week.
https://www.tijd.be/ondernemen/bouw/gre ... 38520.html
In uw reactie woensdag schuift u opeens een waarde van 20,8 euro per Recticel-aandeel naar voren. Hoe verklaart u het verschil met de 13,5 euro per aandeel van het bod?
Kühner: 'Wij bieden 13,5 euro per aandeel Recticel. Dat is de aandelenwaarde of de equity value. Maar als je rekening houdt met de ondernemingswaarde van de Recticel-groep - de beurswaarde plus de schulden, de enterprise value in het vakjargon - dan vertaalt Greiners bod zich naar 20,8 euro per aandeel.'
Of met andere woorden kleine (domme) belegger, we denken dat een korting van 35% tov de waarde die we toekennen een zeer goed aanbod is.
In uw reactie woensdag schuift u opeens een waarde van 20,8 euro per Recticel-aandeel naar voren. Hoe verklaart u het verschil met de 13,5 euro per aandeel van het bod?
Kühner: 'Wij bieden 13,5 euro per aandeel Recticel. Dat is de aandelenwaarde of de equity value. Maar als je rekening houdt met de ondernemingswaarde van de Recticel-groep - de beurswaarde plus de schulden, de enterprise value in het vakjargon - dan vertaalt Greiners bod zich naar 20,8 euro per aandeel.'
Of met andere woorden kleine (domme) belegger, we denken dat een korting van 35% tov de waarde die we toekennen een zeer goed aanbod is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Door de samenloop van omstandigheden komt de verborgen waarde (in vergelijking met o.a. sectorgenoot Kinsgpan) minstens deels naar boven, ik ben wel niet helemaal akkoord om beiden 1/1 te gaan vergelijken want Recticel heeft wel een aantal keer problemen gekend met productie, bevoorrading, ... en ook de schaal is anders. Ook niet vergeten dat Recticel positief evolueert de laatste tijd (het bedrijf, niet de koers).
Maar dat neemt niet weg dat de kloof tussen beiden té groot is en een inhaalbeweging niet ondenkbaar of zelfs te verwachten is.
Dus ja, er zijn spectaculaire zaken gebeurd verleden week.
ik vind de reactie van Greiner die van een verliezende partij die niet weet wat ze nu moeten of kunnen doen. Zoals ze in Westvlaanderen zeggen, ze staan brunne
Tenzij ze iets achter de hand hebben dat wij niet weten
Tenzij ze iets achter de hand hebben dat wij niet weten
Ze willen Engineered Foams hebben.
Het bod daarop is volgens Greiner te laag.
Als het een slecht bod is wat belet hen een tegenbod to doen?
Het bod daarop is volgens Greiner te laag.
Als het een slecht bod is wat belet hen een tegenbod to doen?
Welk bod is volgens Greiner te laag?
Ik begrijp ook niet waarom je enkele posts hierboven vermeld dat er niets nieuws gebeurd is in de laatste week

Als Carpenter al 11,75 euro per aandeel biedt voor 1 van de 3 afdelingen van Recticel, dan vind ik dit toch serieus nieuws. Behalve als jij de afdeling Isolatie en Bedding samen op 1,75 euro waardeert, dan kan je inderdaad concluderen dat de laatste week er geen nieuw nieuws is en dat het bod van Greiner correct is.
Waarom, volgens mij, Greiner hun bod niet verhoogt?
Omdat er altijd beleggers gaan zijn die nergens iets volgen en hun aandelen aan 13,5 euro gaan afgeven. Indien ze begin december aan 50%+1 stem geraken. Dan kan Carpenter ook niets doen.
Indien ze hun bod verhogen, dan moeten ze meer geven aan Bois de Sauvage zelfs als halen ze dan geen 50%.
Ik zou, Greiner zijnde, ook gewoon bod blijven volhouden en kijken waar je uitkomt met die 13,5 euro...
Greiner zegt in een interview dat hun bod beter is als dat van Caroenter. Het bod van Carpenter is slechts op een afdeling, net die afdeling waar Greiner ook wil hebben.
Vandaar dat ik schreef dat Greiner, een tegenbod zou kunnen uitbrengen opl dezelfde afdeling als het bod van Carpenter.
Ze doen dit voorlopig niet, want bois sauvage heeft hen een mooie cadeau gedaan die ze niet willen mislopen.
Ik zeg dat het bod van Carpenter niets nieuws is want de afdeling werd reeds ongeveer aan die prijs gewaardeerd door analisten. Natuurlijk beter een vogel in de hand..
Vandaar dat ik schreef dat Greiner, een tegenbod zou kunnen uitbrengen opl dezelfde afdeling als het bod van Carpenter.
Ze doen dit voorlopig niet, want bois sauvage heeft hen een mooie cadeau gedaan die ze niet willen mislopen.
Ik zeg dat het bod van Carpenter niets nieuws is want de afdeling werd reeds ongeveer aan die prijs gewaardeerd door analisten. Natuurlijk beter een vogel in de hand..
Als je als belegger niets doet, ga je automatisch NIET akkoord. Ze moeten dus aan +50% komen door beleggers die er bewust voor kiezen.