Rente First rekening Ethias over 2008
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rente First rekening Ethias over 2008
Ok, bedankt. Erg interessant , en dat zegt alweer iets dat er geen bonus komt over 2008.
Maar er is dus nog niks definitiefs bekend?
Maar er is dus nog niks definitiefs bekend?
-
david
bij ethias zeggen ze van wel maar zal wel niet veel zijn. 
Zojuist Ethias gebeld. Vrijdag wordt de bonus (als die er al komt) bekend gemaakt. Volgens de medewerkster (ook al weet de net zoveel als ons) was de kans groot dat de bonus lager gaat zijn als vorig jaar ivm de kredietcrisis.
Ik heb al mijn geld alvast opgenomen en ondanks de 835 euro RV die ik moet betalen. Ik gaat het bij credit europe in NL voor 2 jaar vastzetten tegen 5,75% netto. Bij NIBC in NL kon het zelfs tegen 5,9% , helaas moet je hiervoor in NL wonen
Ik heb al mijn geld alvast opgenomen en ondanks de 835 euro RV die ik moet betalen. Ik gaat het bij credit europe in NL voor 2 jaar vastzetten tegen 5,75% netto. Bij NIBC in NL kon het zelfs tegen 5,9% , helaas moet je hiervoor in NL wonen
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
5,75 netto? ik vrees dat het 4,89% netto is op 24 maandMoneyman schreef: Zojuist Ethias gebeld. Vrijdag wordt de bonus (als die er al komt) bekend gemaakt. Volgens de medewerkster (ook al weet de net zoveel als ons) was de kans groot dat de bonus lager gaat zijn als vorig jaar ivm de kredietcrisis.
Nee hoor, ik heb NL nationaliteit, ik NL betaal je geen RV of wat dan ook. 5,75% is wel degelijk netto.
Toch wel verplicht om het bij de Belgische belastingaangifte te vermelden - vervolgens alsnog aan 15% belast. Banken moeten gegevens internationaal uitwisselen dus er is een gerede kans dat de administratie dit alsnog uitvindt als je het niet aangeeft.
Klopt niet, ik doe in NL aangifte als binnenlands belastingplichtige dus moet ik het daar aangeven.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
U beweert géén RV te moeten betalen en toch zegt u in antwoord 17 "... en ondanks de 835 euro RV die ik moet betalen."Moneyman schreef: Nee hoor, ik heb NL nationaliteit, ik NL betaal je geen RV of wat dan ook. 5,75% is wel degelijk netto.
Dat klopt, dat is de RV die Ethias als belgische bank zelf inhoud. Dat is anders dan als ik geld bij credit europe in NL op de bank zet. Dit is dan ook een gewone spaarrekening
Even een tegenvraag.
Als jullie je geld op een gewone spaarrekening zetten hebben jullie toch ook een vrijstelling van RV over de eerste 1650 euro rente p.p, klopt dat?
Als jullie je geld op een gewone spaarrekening zetten hebben jullie toch ook een vrijstelling van RV over de eerste 1650 euro rente p.p, klopt dat?
voor 2008 was er een vrijstelling van RV tot 1660€ intrest, voor 2009 is er een vrijstelling RV voor intresten tot 1730€
Waarom is die 5,75% bij credit europe in NL voor mij dan niet netto zoalng ik onder die 1730 euro rente blijf?
Omdat het niet over een gewone spaarrekening gaat , maar wel over een termijnrekening, waarop je sowieso 15% RV betaalt.
-
Matz
Denk eraan dat de bonus die Ethias morgen toekent vanuit Tak Leven aan de houders van een First Rekening NIET voor elke klant dezelfde is. Ethias zal enkel over een globaal rendement van de First rekening spreken, zijnde de som van de gegarandeerde rente + bonus. ALLE klanten genieten ditzelfde rendement. Gezien de gegarandeerde rentevoet voor elk klant verschillend is (afhankelijk van het moment van de stortingen), is de bonus ook verschillend, teneinde aan hetzelfde globaal rendement te komen. Voorbeeld:
klant 1 heeft een gegarandeerde rentevoet van 3,75%, klant 2 heeft 3,25%, stel dat het totale rendement dat Ethias morgen bekend maakt 4% is, dan krijgt klant 1 een bonus van 0,25% (in totaal dus 4%), klant 2 krijgt 0,75% bonus (in totaal dus eveneens 4%). Is het globale rendement bijvoorbeeld 3,50% , dan krijgt klant 1 géén bonus (enkel zijn gegarandeerd rendement van 3,75%!!!), klant 2 krijgt 0,25% bonus (met een globaal rendement van 3,50%).
Dus enkel wanneer het globale rendement beneden je gegarandeerde rentevoet zakt, geniet je een relatief voordeel ten aanzien van andere klanten die een lagere gegarandeerde rentevoet ontvangen.
klant 1 heeft een gegarandeerde rentevoet van 3,75%, klant 2 heeft 3,25%, stel dat het totale rendement dat Ethias morgen bekend maakt 4% is, dan krijgt klant 1 een bonus van 0,25% (in totaal dus 4%), klant 2 krijgt 0,75% bonus (in totaal dus eveneens 4%). Is het globale rendement bijvoorbeeld 3,50% , dan krijgt klant 1 géén bonus (enkel zijn gegarandeerd rendement van 3,75%!!!), klant 2 krijgt 0,25% bonus (met een globaal rendement van 3,50%).
Dus enkel wanneer het globale rendement beneden je gegarandeerde rentevoet zakt, geniet je een relatief voordeel ten aanzien van andere klanten die een lagere gegarandeerde rentevoet ontvangen.
Op de oudste contracten (First rekening) geldt zelfs nog 4,5 % gegarandeerd...Matz schreef: Denk eraan dat de bonus die Ethias morgen toekent vanuit Tak Leven aan de houders van een First Rekening NIET voor elke klant dezelfde is. Ethias zal enkel over een globaal rendement van de First rekening spreken, zijnde de som van de gegarandeerde rente + bonus. ALLE klanten genieten ditzelfde rendement. Gezien de gegarandeerde rentevoet voor elk klant verschillend is (afhankelijk van het moment van de stortingen), is de bonus ook verschillend, teneinde aan hetzelfde globaal rendement te komen. Voorbeeld: