Rente First rekening Ethias over 2008
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rente First rekening Ethias over 2008
Is dat ergens terug te vinden aan welke basisinterest ik heb gestort? Ik weet dat niet meer van mijn oude stortingen, en ben daar wel curieus naar.Snös schreef:Op de oudste contracten (First rekening) geldt zelfs nog 4,5 % gegarandeerd...Matz schreef: Denk eraan dat de bonus die Ethias morgen toekent vanuit Tak Leven aan de houders van een First Rekening NIET voor elke klant dezelfde is. Ethias zal enkel over een globaal rendement van de First rekening spreken, zijnde de som van de gegarandeerde rente + bonus. ALLE klanten genieten ditzelfde rendement. Gezien de gegarandeerde rentevoet voor elk klant verschillend is (afhankelijk van het moment van de stortingen), is de bonus ook verschillend, teneinde aan hetzelfde globaal rendement te komen. Voorbeeld:
klant 1 heeft een gegarandeerde rentevoet van 3,75%, klant 2 heeft 3,25%, stel dat het totale rendement dat Ethias morgen bekend maakt 4% is, dan krijgt klant 1 een bonus van 0,25% (in totaal dus 4%), klant 2 krijgt 0,75% bonus (in totaal dus eveneens 4%). Is het globale rendement bijvoorbeeld 3,50% , dan krijgt klant 1 géén bonus (enkel zijn gegarandeerd rendement van 3,75%!!!), klant 2 krijgt 0,25% bonus (met een globaal rendement van 3,50%).
Dus enkel wanneer het globale rendement beneden je gegarandeerde rentevoet zakt, geniet je een relatief voordeel ten aanzien van andere klanten die een lagere gegarandeerde rentevoet ontvangen.
Maar is de gewaarborgde rente niet tot 31/12 van het 8e jaar na uw storting ?? Dus als je bv 15 jaar geleden hebt gestort, weet ik niet of die "basisrente" nu nog effectief gewaarborgd is, de termijn van 8 jaar is dan immers al lang verstreken.
Voor bedragen die je al gestort hebt, geldt de gewaarborgde rente geldt gedurende héle looptijd van je contract. Na 8 jaar komt er mogelijk een nieuwe gewaarborgde rentevoet, maar die wordt enkel toegepast op de volgende stortingen.
Ja, akkoord. Maar, kan ik ergens die gewaargborgde rente opzoeken. Van de laatste gestorte bedragen weet ik de gewaargborgde rente, maar van de eerste stortingen weet ik dat niet meer. En, zou dat eigenlijk eens willen weten.
En, op de 'rekeninguitreksels' van First valt dit niet te achterhalen.
En, op de 'rekeninguitreksels' van First valt dit niet te achterhalen.
daarjuist contact opgenomen met Ethias :
er zou geen bonus zijn voor 2008,spijtig maar met de dalende rentevoeten overal ben ik toch niet van plan om mijn geld weg te halen ,het grootste deel van mij staat aan 3,75% en binnen twee jaar is mijn geld vrij van RV en nadien loopt mijn 3,75% op de reeds geplaatste sommen door ,volgens ethias.
nieuwe tarieven spaarrekeningen zouden 2,5 %basis en 1,5 %getrouwheid zijn voor de ene ethias spaarrekening en 3% basis en 0,75% getrouwheid op de andere ethias spaarrekening
er zou geen bonus zijn voor 2008,spijtig maar met de dalende rentevoeten overal ben ik toch niet van plan om mijn geld weg te halen ,het grootste deel van mij staat aan 3,75% en binnen twee jaar is mijn geld vrij van RV en nadien loopt mijn 3,75% op de reeds geplaatste sommen door ,volgens ethias.
nieuwe tarieven spaarrekeningen zouden 2,5 %basis en 1,5 %getrouwheid zijn voor de ene ethias spaarrekening en 3% basis en 0,75% getrouwheid op de andere ethias spaarrekening
Zonet gekeken op mijn first rekening : er wordt GEEN BONUS uitgekeerd dit jaar en de gewaarborgde rente. Jammer maar te verwachten natuurlijk. Mijn first rekening loopt nu reeds 6 jaar (sinds 1/1/2003) en dus ga ik nu zeker niets afhalen of overschrijven naar andere spaarrekeningen. Immers de gewaarborgde rentevoet (in mijn geval meeste op 3,75 en 3%) ligt hoger of even hoog als de huidige meeste rentevoeten. Bovendien zou ik nu een aanzielijk bedrag aan RV moeten betalen en daar dit binnen 2 jaar volledig vrij van RV kan opgevraagd worden wacht ik liever af.
Van de First Invest weet ik niets (heb dat niet) maar vrees dat dit ook 0 zal zijn.
Van de First Invest weet ik niets (heb dat niet) maar vrees dat dit ook 0 zal zijn.
First invest ook niets 000000000000000000000zaken vulers zijn dat van mij eenmaal alles gedaan koop ik daar nooit nog iets. 

Nogal dom van Ethias om geen bonusje toe te zeggen. Van mij krijgen ze geen cent meer en als over 2 a 3 jaar mijn contract afloopt trek ik mijn geld er weg.
Jammer genoeg heb ik er een pensieoenspaarverzekering lopen, dat zeg je niet zomaar op.
Zit ook nog met een tak 21 bij Axa en Allianz...ben eens benieuwd of zij een efforke gaan doen.
Jammer genoeg heb ik er een pensieoenspaarverzekering lopen, dat zeg je niet zomaar op.
Zit ook nog met een tak 21 bij Axa en Allianz...ben eens benieuwd of zij een efforke gaan doen.
Intervest, Cofinimmo, Befimmo, Gimv, Proximus, Ascencio, Qrf, Tinc, Kas Bank, en Vastned Retail Belgium in bezit.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
er is toch iets dat ik niet begrijp:
first rekening vermeld: voor het jaar 2008: * onder voorbehoud van de goedkeuring van de bonus door de alg. verg.
first invest: nog straffer: verworven intresten 2008: € 0
lijkt mij dat dat het nog moet aangepast worden.
first rekening vermeld: voor het jaar 2008: * onder voorbehoud van de goedkeuring van de bonus door de alg. verg.
first invest: nog straffer: verworven intresten 2008: € 0
lijkt mij dat dat het nog moet aangepast worden.
Zit ook al van 2003 bij First Ethias. Heb wel sinds de invoering van de instaptaks quasi geen stortingen meer bijgedaan en zal de rit tot 2011 uitzitten.
Wat ik wel overdreven vind, is dat er nu op het scherm het uittreksel 2009 bijgekomen is en als men naar het uittreksel 2008 doorklikt, staat er "Verworven intresten voor het jaar 2008*" en als uitleg onder de asteriks :
(*) Onder voorbehoud, zoals ieder jaar, van de goedkeuring van de BONUS door de Algemene Vergadering.
Nog zo'n staaltje van volksmisleiding! @ Centenkliever : Die tekst is sinds eergisteren al aangepast.
Wat ik wel overdreven vind, is dat er nu op het scherm het uittreksel 2009 bijgekomen is en als men naar het uittreksel 2008 doorklikt, staat er "Verworven intresten voor het jaar 2008*" en als uitleg onder de asteriks :
(*) Onder voorbehoud, zoals ieder jaar, van de goedkeuring van de BONUS door de Algemene Vergadering.
Nog zo'n staaltje van volksmisleiding! @ Centenkliever : Die tekst is sinds eergisteren al aangepast.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
op het ogenblik dat ik mijn bericht postte stond het wel degelijk nog
Is er iemand op het forum die een overzicht kan geven van de gegarandeerde rente op de (oude) First rekening, in functie van het jaar van afsluiting van het contract ?
Er is op de Ethias website nauwelijks nog informatie te vinden over de oude First.
Alvast bedankt !
Er is op de Ethias website nauwelijks nog informatie te vinden over de oude First.
Alvast bedankt !
-
- Newbie
- Contacteer:
hallo,
op de oude firstrekening kan je steeds je uittreksels terug aanklikken, ook op die van de vorige jaren.
Als je dan de maand aanklikt waarop je iets gestort hebt, kom je op een pagina terecht waar de gewaarborgde intrestvoet opstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan,
lambrechts
op de oude firstrekening kan je steeds je uittreksels terug aanklikken, ook op die van de vorige jaren.
Als je dan de maand aanklikt waarop je iets gestort hebt, kom je op een pagina terecht waar de gewaarborgde intrestvoet opstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan,
lambrechts
Als het klopt dat First Invest voor 2008 helemaal niets geeft overweeg ik om het te verkopen. Ik verlies dan wel 15% van het jaar daarvoor, maar ik ben er nog maar 1.5 jaar op aangesloten.
Dit kan gewoon niet!
Ik heb na de Lehman Brothers affaire en over wat ik zoal gelezen heb over Ethias ( riante premies voor ene manager die vergoed werd per contract dat er bijkwam en niet op echt rendement!) toch echt mijn mening herzien en blijf er enkel nog met mijn First rekening omdat ik ook nog maar 2 jaar te gaan heb...
Dit kan gewoon niet!
Ik heb na de Lehman Brothers affaire en over wat ik zoal gelezen heb over Ethias ( riante premies voor ene manager die vergoed werd per contract dat er bijkwam en niet op echt rendement!) toch echt mijn mening herzien en blijf er enkel nog met mijn First rekening omdat ik ook nog maar 2 jaar te gaan heb...
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ook veel zin om alles van de first invest af te halen maar ik denk dat je dan 5% boete moet betalen daardat de Eurostoxx meer dan 12,5% lager staat dan vorig jaar!!!mouche schreef: Als het klopt dat First Invest voor 2008 helemaal niets geeft overweeg ik om het te verkopen. Ik verlies dan wel 15% van het jaar daarvoor, maar ik ben er nog maar 1.5 jaar op aangesloten.
Dit kan gewoon niet!