Rente First rekening Ethias over 2008
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rente First rekening Ethias over 2008
Ik heb zonet gebeld en inderdaad, de First Invest brengt dit jaar niets op! UItstappen betekent 5 % aftstaan aan conjunctuurvergoeding plus 15% RV op de vorige rentes. Op 10.000 € betekent dit snel zo'n 500 €+ RV afname ....
Het gewone spaarboekje blijft dus de beste formule, al de rest zijn lokmiddelen en brengen op termijn niet veel meer op.
Het gewone spaarboekje blijft dus de beste formule, al de rest zijn lokmiddelen en brengen op termijn niet veel meer op.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Als je dan nog eens de instapkosten rekent bij de concurrentie + taks van 1,1%, zijn we goed in het zak gezet.mouche schreef: Ik heb zonet gebeld en inderdaad, de First Invest brengt dit jaar niets op! UItstappen betekent 5 % aftstaan aan conjunctuurvergoeding plus 15% RV op de vorige rentes. Op 10.000 € betekent dit snel zo'n 500 €+ RV afname ....
-
Mark
Bedankt, hier heb ik iets aan. Ik heb alle voorgaande jaren opgevraagd en afgeprint.lambrechts schreef: hallo,
op de oude firstrekening kan je steeds je uittreksels terug aanklikken, ook op die van de vorige jaren.
Als je dan de maand aanklikt waarop je iets gestort hebt, kom je op een pagina terecht waar de gewaarborgde intrestvoet opstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan,
lambrechts
-
david
Juist en het ergste is dat de persoon dat je aan de lijn hebt er nog mee lacht ook?????een vrouw 'ja bedankt ethias had het bijna aan mijn been met bearn staerns .ps bij fortis was het ook zo ze lachen met je miserie ja zij vullen hun zakken bravo ik hoop dat ze buiten vliegen heb er ook geen fu....met deze mensen als je het nog zo kan noemen?????????????
Bedankt voor je hulp !lambrechts schreef: hallo,
op de oude firstrekening kan je steeds je uittreksels terug aanklikken, ook op die van de vorige jaren.
Als je dan de maand aanklikt waarop je iets gestort hebt, kom je op een pagina terecht waar de gewaarborgde intrestvoet opstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan,
lambrechts
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
First invest inderdaad een rente van 0%. de laatste storting van mij hebben ze vorig jaar gezien. Vanaf nu, nooit meer.
U wordt vrijgesteld van roerende voorheffing op het rendement van uw kapitaal, indien uw geld minstens 8 jaar belegd blijft.
Met 0% rendement en reeds 1,1% belastingen afgehouden op spaargelden is dit pure afzetterij.
U wordt vrijgesteld van roerende voorheffing op het rendement van uw kapitaal, indien uw geld minstens 8 jaar belegd blijft.
Met 0% rendement en reeds 1,1% belastingen afgehouden op spaargelden is dit pure afzetterij.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
centenkliever schreef: First invest inderdaad een rente van 0%. de laatste storting van mij hebben ze vorig jaar gezien. Vanaf nu, nooit meer.
Ik ben eens benieuwd naar de rendementen van Generali.
De vorige 2 jaren staken ze er met kop en schouders bovenuit met rendementen van 6,75 en 6,6% op hun Generali crescendo dynamico.
Ze winnen al zeker van Ethias want je krijgt 0,5% gegarandeerd!
Zelfs dat gunt Ethias ons niet...
-
david
En ze zeggen blijf bij ons volgend jaar beter lol ja 0,5 ofzo 
We hebben toch al jaren een mooie rentevoet gehad en nu gaat het een jaar wat minder. Weet maar dat je over 5 tot 8 jaar een veel hoger rendement hebt dan de klassieke boekjes en internetrekeningen.
Trouwens als we instapten wisten we de condities toch en wisten we dan 0% tot de mogelijkheden behoorde.
Blijft een goeie zaak bij de spreiding van je portefeuille.
Trouwens als we instapten wisten we de condities toch en wisten we dan 0% tot de mogelijkheden behoorde.
Blijft een goeie zaak bij de spreiding van je portefeuille.
Die zin van "bonus onder voorbehoud" is nu ook van het scherm verdwenen op het uittreksel 2008.
-
david
ja ja heb maar 2 jaar mijn first invest en langer de first rekening maar die sluit ik nu af zelf al verlies ik 800E ga er mee naar de beurs zal ze wel terug winnen dat ze maar blijven lachen bij ethias maar niet meer op mijn kosten ben er weg
1) Op een simulatie zie ik een groot bedrag afgetrokken staan voor Conjuncturele vergoeding.mouche schreef: Ik heb zonet gebeld en inderdaad, de First Invest brengt dit jaar niets op! UItstappen betekent 5 % aftstaan aan conjunctuurvergoeding plus 15% RV op de vorige rentes.
Wat betekent dit eigenlijk ?
2) Weet iemand of de 15% roerende voorheffing kan gerecupereerd worden via de belastingaangifte voor personen met een zeer laag vervangingsinkomen ? (die dus bijgevolg geen belasting moet betalen).
Geen bonus, hoe dom kun je zijn, ze hadden gewoon een kleine bonus moeten geven, dan zou je er nog begrip voor kunnen hebben. Maar 0,00 bonus en bij first invest blijkbaar helemaal niks dat noem ik crimineel. En de grote heren (lees eikels) aan de top vangen daar miljoenen. Ik ga al mijn geld van de first rekening opnemen, mijn woonverzekering en 2 autoverzekeringen en ethias assistance zijn vandaag opgezegd. Ik hoop dat jullie ook zo slim zijn!
-
nicky
Natuurlijk ! RV kan je terugeisen.
Nu opvragen, RV aan te geven in belastingsaangifte van 2010, terug te vorderen in 2011. Als Belgie tegen dan niet failliet is...
Die Conjuncturele vergoeding daarentegen zal je wel definitief kwijt zijn.
Nu opvragen, RV aan te geven in belastingsaangifte van 2010, terug te vorderen in 2011. Als Belgie tegen dan niet failliet is...
Die Conjuncturele vergoeding daarentegen zal je wel definitief kwijt zijn.
-
Torro
Lijkt me een logische beslissing om geen winstdeelname uit te keren. Ze kunnen toch onmogelijk de winst verdelen die er niet is. Voor 2008 0% op de First invest komt inderdaad hard aan, maar voor een product met 30% aandelen, ben ik al blij dat er nog 100% van mijn kapitaal overblijft. Als ik bereken wat de First Invest mij de laatste 3 jaar heeft opgebracht, dan is dat iets meer dan 3,75% per jaar, wat gezien de omstandigheden, helemaal niet slecht is.Moneyman schreef: Geen bonus, hoe dom kun je zijn, ze hadden gewoon een kleine bonus moeten geven, dan zou je er nog begrip voor kunnen hebben.