Rente First rekening Ethias over 2008
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rente First rekening Ethias over 2008
Ik ga ervanuit dat we de komende 2 jaar hooguit een rente van 3,5% op de first rekening gaan krijgen. Wat er daarna gebeurd is moeilijk te zeggen.
Hoe financiële crisis ... wat financiële crisis?janverf schreef: Beide 1st rekeningen hebben Ethias dit jaar veel veel geld gekost. Een bonus van 0% geven op de gewone 1st was reeds een grote kost voor hen. Ze hadden volgens hun situatie een negatieve bonus moeten geven, maar dit kan niet.
De vraag is: HOE is deze crisis ontstaan?
- Veel banken hebben ZWAAR gegokt en ONS geld in allerlei dubieuze beleggingen/constructies gestoken.
- Veel banken leven boven hun stand.
- De klanten (en bankiers) zien de bomen door het bos niet meer met al die beleggingsvormen!
- Welke bankier kan nog een valabele uitleg geven over zijn eigen prospectussen?
- Hoeveel financiële experten zaten er in de beheerraad van Ethias?
Moeten wij nu echt BLIJ zijn dat wij konden rekenen op een gewaarborgd kapitaal? Kom nou!
Hoog tijd dat er een doorlichting komt van ALLE banken.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
naar aanleiding van mijn klacht i.v.m. FIRST INVEST ontving ik een hoogst onpersoonlijk antwoord. Ethias- vind het blijkbaar zelf niet eens nodig mijn vragen te beantwoorden en sturen een zeer algemeen antwoord.centenkliever schreef:
ik ben er in 2008 ingestapt met een 100% kapitaalsgarantie. Ik stap er uit in 2009, het kost me op mijn spaargelden waar al zoveel belastingen op geïnd zijn nog eens 5% bovenop. Ik voel me desondanks alles, beetgenomen. Ik zeg niet bedrogen want had maar slimmer moeten zijn, maar wel beetgenomen want de zaken werden verdraaid voorgesteld.
Ik heb Ethias- inmiddels een klachtenbrief gestuurd, afhankelijk van hun reactie gaat ook al de rest bij Ethias weg.
Ik zal maar niet hopen op een gouden parachute zeker?
Geachte,
Inderdaad, voor 2008 is geen winstdeelname voorzien.
Gezien de financiële crisis van het najaar 2008 was dit een beetje de verwachting voor 2008. Het gekantonneerde fonds "Ethias- Invest Fund" heeft verlies gemaakt voor 2008, er kan dus geen winstdeelname toegekend worden als er geen winst- deelname is.
Met vriendelijke groeten
KUPPERS Marjan
Productie- en Administratief Beheer Directie Leven Particulieren
Ik zal mijn verantwoordelijkheden maar nemen zegt men in de politiek.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 13 januari 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Centenkliever u heeft nog geluk, met First rekening..... maar First Invest, axa 30, axa 40 0% ...
En de toekomst wordt al niet beter, heeft men mij reeds vermeld in Brussel axa
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp uw reactie, mijn vraag aan Ethias- ging over First Invest, heb ondertussen mijn post in die zin aangepast.Sara51 schreef: Centenkliever u heeft nog geluk, met First rekening..... maar First Invest, axa 30, axa 40 0% ...
Laatst gewijzigd door centenkliever op 13 januari 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dit als moderator ongehoord.centenkliever schreef:naar aanleiding van mijn klacht i.v.m. FIRST INVEST ontving ik een hoogst onpersoonlijk antwoord. Ethias- vind het blijkbaar zelf niet eens nodig mijn vragen te beantwoorden en sturen een zeer algemeen antwoord.centenkliever schreef:
ik ben er in 2008 ingestapt met een 100% kapitaalsgarantie. Ik stap er uit in 2009, het kost me op mijn spaargelden waar al zoveel belastingen op geïnd zijn nog eens 5% bovenop. Ik voel me desondanks alles, beetgenomen. Ik zeg niet bedrogen want had maar slimmer moeten zijn, maar wel beetgenomen want de zaken werden verdraaid voorgesteld.
Ik heb Ethias- inmiddels een klachtenbrief gestuurd, afhankelijk van hun reactie gaat ook al de rest bij Ethias weg.
Ik zal maar niet hopen op een gouden parachute zeker?
Geachte,
Gezien de financiële crisis van het najaar 2008 was dit een beetje de verwachting voor 2008. Het gekantonneerde fonds "Ethias- Invest Fund" heeft verlies gemaakt voor 2008, er kan dus geen winstdeelname toegekend worden als er geen winst- deelname is.
Met vriendelijke groeten
KUPPERS Marjan
U maakt gebruik van Uw macht om uw grieven, die trouwens onterecht zijn te kanaliseren. U wist trouwens goed waar U mee bezig was, als U de folder tenminste las.
Al uw verwijten stonden erin.
Wie moet er nu dit bericht verwijderen.
Ik werk niet bij Ethias, en heb ook een First iIvest.
@maria: ik vind niet dat centenkliever hier iets fout doet, laat staan zijn macht misbruiken?
Ik ben zelf jarenlang moderator geweest op een chatbox en een moderator is geen robot, maar een mens.
Ik heb zelf geen First Invest, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zich zwaar genomen voelen door Ethias, vooral omdat de Ethias top zichzelf in 2008 wél grote bonussen heeft toegekend. Dat is ongehoord.
Het is ook de reden dat ik zelf niets wil te maken hebben met Ethias, noch Nateus.
Geef mij dan maar Argenta, Rabobank of Generali.
Ik ben zelf jarenlang moderator geweest op een chatbox en een moderator is geen robot, maar een mens.
Ik heb zelf geen First Invest, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zich zwaar genomen voelen door Ethias, vooral omdat de Ethias top zichzelf in 2008 wél grote bonussen heeft toegekend. Dat is ongehoord.
Het is ook de reden dat ik zelf niets wil te maken hebben met Ethias, noch Nateus.
Als U het normaal vindt dat een moderator zelf spreekt en daarna de antwoorden beoordeelt. Sorry hoor, maar waar zijn we hier mee bezig.Jay schreef: @maria: ik vind niet dat centenkliever hier iets fout doet, laat staan zijn macht misbruiken?
Een scheldpartij omdat de opbrengst van de beleggingen te laag is?
Het enige dat ik overdreven vind is de te grote weddes, ontslagvergoedingen, en de bonussen. Het is echt niet bij Ethias dat daarvan het probleem zat.
-
- Sr. Member
I
En daar werken de managers en bestuurders "pro deo"?k heb zelf geen First Invest, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zich zwaar genomen voelen door Ethias, vooral omdat de Ethias top zichzelf in 2008 wél grote bonussen heeft toegekend. Dat is ongehoord.Het is ook de reden dat ik zelf niets wil te maken hebben met Ethias, noch Nateus.
@mpeeters007: wat de managers van Argenta, Rabobank en/of Generali verdienen zal mij worst wezen als de instellingen waar ze voor werken goede intresten op hun produkten geven en daarbovenop liefst ook nog klantvriendelijk zijn.
De manier waarop Rabobank hun fout met de RV hebben rechtgezet (kan je erop nalezen in een andere thread op dit forum) vond ik bewonderenswaardig. Bij de meeste Belgische grootbanken krijg je bij dat soort zaken initieel "the finger" en treden ze vaak pas in actie na een echte klacht.
Ik geef dus geen geld aan bedrijven die hun klanten als wandelende geldautomaten behandelen. Als Ethias 0% geeft als bonus voor hun klanten moeten ze ook maar 0% bonus geven aan hun top, want die is verantwoordelijk voor het slecht beheer van Ethias. Maar bij de sossen wordt er graag gegraaid ten koste van de "kleine man".
De manier waarop Rabobank hun fout met de RV hebben rechtgezet (kan je erop nalezen in een andere thread op dit forum) vond ik bewonderenswaardig. Bij de meeste Belgische grootbanken krijg je bij dat soort zaken initieel "the finger" en treden ze vaak pas in actie na een echte klacht.
Ik geef dus geen geld aan bedrijven die hun klanten als wandelende geldautomaten behandelen. Als Ethias 0% geeft als bonus voor hun klanten moeten ze ook maar 0% bonus geven aan hun top, want die is verantwoordelijk voor het slecht beheer van Ethias. Maar bij de sossen wordt er graag gegraaid ten koste van de "kleine man".
Laatst gewijzigd door Jay op 13 januari 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dat Centenkliever als moderator evengoed het recht heeft om zijn persoonlijke ervaringen en mening te kennen te geven als ieder ander forumgebruiker.maria schreef:Ik vind dit als moderator ongehoord.centenkliever schreef: naar aanleiding van mijn klacht i.v.m. FIRST INVEST ontving ik een hoogst onpersoonlijk antwoord. Ethias- vind het blijkbaar zelf niet eens nodig mijn vragen te beantwoorden en sturen een zeer algemeen antwoord.
Geachte,
Met vriendelijke groeten
KUPPERS Marjan
U maakt gebruik van Uw macht om uw grieven, die trouwens onterecht zijn te kanaliseren. U wist trouwens goed waar U mee bezig was, als U de folder tenminste las.
Al uw verwijten stonden erin.
Wie moet er nu dit bericht verwijderen.
Ik werk niet bij Ethias, en heb ook een First iIvest.
Zélf heb ik ook een First Invest én een First Rekening aan 2,75%. Zoals uit de vele reacties op dit forum blijkt, zijn er heel wat spaarders die zich bedrogen voelen door de misleidende campagnes van Ethias.
Niet iedereen heeft evenveel ervaring in deze materie. Nu ikzelf, en vele anderen, dankzij Spaargids.be beter weten, zal het ons in de toekomst niet meer gebeuren. Wees daar maar zeker van !
Laatst gewijzigd door Nefertari op 13 januari 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
Ik vind dat u totaal gelijk heeft of ge nu moderator bent of iets anders, iedereen maakt hetzelfde mee....en de moderator mag ook zijn frustraties uiten. Ik zal u zeggen ik ben hier wel degelijk totaal van mijn stuk!!!!
Ethias, axa en nog andere die we vandaag nog niet weten... want er is nog niets officiëel aangekondigd!!!!!
Uiteindelijk Tak 21 is ook de roulette!!!! ja gewaarborgd inkomen maar als ge eruit wil gaan moet ge 5% betalen... als je een klein bedrag hebt ingebracht, zo erg is het dan niet maar hoe groter te bedragen ... ja dat is het zeer pijnlijk..
Diegene die het jaren geleden hebben gedaan , die komen er nog nog goed vanaf...... maar wat gaat het doen de volgende jaren .. diegene zonder gewaarborgd rendement.!!!!!!!
Innerlijke rust is voor mij toch het belangsrijkste, dacht met tak 21... uiteindelijk is het gewoon spaarboekje als is het dat ge er tien hebt nog het beste....
Ik vind dat u totaal gelijk heeft of ge nu moderator bent of iets anders, iedereen maakt hetzelfde mee....en de moderator mag ook zijn frustraties uiten. Ik zal u zeggen ik ben hier wel degelijk totaal van mijn stuk!!!!
Ethias, axa en nog andere die we vandaag nog niet weten... want er is nog niets officiëel aangekondigd!!!!!
Uiteindelijk Tak 21 is ook de roulette!!!! ja gewaarborgd inkomen maar als ge eruit wil gaan moet ge 5% betalen... als je een klein bedrag hebt ingebracht, zo erg is het dan niet maar hoe groter te bedragen ... ja dat is het zeer pijnlijk..
Diegene die het jaren geleden hebben gedaan , die komen er nog nog goed vanaf...... maar wat gaat het doen de volgende jaren .. diegene zonder gewaarborgd rendement.!!!!!!!
Innerlijke rust is voor mij toch het belangsrijkste, dacht met tak 21... uiteindelijk is het gewoon spaarboekje als is het dat ge er tien hebt nog het beste....
-
- Sr. Member
Ik denk dat veel mensen de financiële producten van deze tijd toch niet goed kennen. Drie opmerkingen terzake:
1. Ethias First en Crest zijn tak21-producten, dat zijn levensverzekeringsproducten op langere termijn en geen spaarrekeningen!
2. De opbrengsten (en ook de verliezen) van een tak21-product zijn beperkt: voor First Invest weet je op voorhand dat in het slechtste geval je enkel de kapitaalsgarantie hebt (0% bonus), in goede tijden zijn ook de winsten beperkt.
Maar dat weet je toch op het moment dat je intekent.
3. Waarom zo verwonderd dat deze producten in 2008 geen bonus geven: de gelden zijn belegd in een bepaald % aandelen en een bepaald % obligaties. Geen van beiden hebben goed gepresteerd in 2008 (en dat is nog een understatement, de aandelenkoersen bv. zijn met zo'n 50% gedaald!). Hoe kan je dan nog een bonus verwachten.
1. Ethias First en Crest zijn tak21-producten, dat zijn levensverzekeringsproducten op langere termijn en geen spaarrekeningen!
2. De opbrengsten (en ook de verliezen) van een tak21-product zijn beperkt: voor First Invest weet je op voorhand dat in het slechtste geval je enkel de kapitaalsgarantie hebt (0% bonus), in goede tijden zijn ook de winsten beperkt.
Maar dat weet je toch op het moment dat je intekent.
3. Waarom zo verwonderd dat deze producten in 2008 geen bonus geven: de gelden zijn belegd in een bepaald % aandelen en een bepaald % obligaties. Geen van beiden hebben goed gepresteerd in 2008 (en dat is nog een understatement, de aandelenkoersen bv. zijn met zo'n 50% gedaald!). Hoe kan je dan nog een bonus verwachten.
U heeft het wel voor zeggen als men mij nu al zegt dat het volgend jaar niets gaat doen!!!!!
Dat wil wel zeggen dat wij met een dood produkt zitten!!!
Op een langere termijn!!!!
Dat wil wel zeggen dat wij met een dood produkt zitten!!!
Op een langere termijn!!!!
-
- Sr. Member
Dat zullen we pas volgend jaar zien. Nu is dat koffiedik kijken!
* Als de beurs en obligatiemarkt terug herstelt, is volgend jaar misschien toch een positief rendement mogelijk.
* Als de beurs en obligatiemarkt blijft slabakken (voglens sommige economen zou de crisis wel eens meerdere jaren kunnen duren, dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat dergelijke tak-21 producten meerdere jaren geen positief rendement geven.
Lijkt me toch vrij logisch. Wat is het probleem?? Je weet toch op voorhand - als je goed geïnformeerd bent - dat het rendement tussen de 0% en de X% ligt voor zo'n product. Als je een vastrentend product wil, dan moet je een spaarboekje of termijnrekening nemen of een tak-21 met gegarandeerde minimumopbrengst (bv. de klassieke First).
* Als de beurs en obligatiemarkt terug herstelt, is volgend jaar misschien toch een positief rendement mogelijk.
* Als de beurs en obligatiemarkt blijft slabakken (voglens sommige economen zou de crisis wel eens meerdere jaren kunnen duren, dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat dergelijke tak-21 producten meerdere jaren geen positief rendement geven.
Lijkt me toch vrij logisch. Wat is het probleem?? Je weet toch op voorhand - als je goed geïnformeerd bent - dat het rendement tussen de 0% en de X% ligt voor zo'n product. Als je een vastrentend product wil, dan moet je een spaarboekje of termijnrekening nemen of een tak-21 met gegarandeerde minimumopbrengst (bv. de klassieke First).