Rentenieren
Re: Rentenieren
Op het weer na leef ik in het perfecte land. Een Zwitsers landschap zou het helemaal af maken.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Zo slecht is het weer hier niet hoor. Als het alle dagen mooi weer zou zijn dan zou je het niet meer appreciëren. En mocht het landschap Zwitsers zijn, je zou op je oude dag wensen dat alles plat was. Het is hier absoluut zo slecht nog niet. Aan ons de taak om het zo te houden en het nog beter te maken!
Nogal moeilijk met een kind in aantocht en de familie/vrienden hier, maar op lange termijn ben ik het daar wel mee eens ja.
Vraag: “Are you rich?”
Antwoord van de multimiljonair: “I’m not rich — I’m wealthy.”
Antwoord van de multimiljonair: “I’m not rich — I’m wealthy.”
- VincentVega
- Hero Member

Of nog: hier de hangmat uithangen en elders in de hangmat gaan liggen 
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
En dat ik daar de goedkeuring van een ander (of van het forumkrap**l) niet eens voor nodig heb.. het is nogal wat he zeg.
Rentenieren : het begint me ook wel aan te spreken, dat idee.
Maar "hoeveel is genoeg" is een moeilijk te beantwoorden vraag waarop ik geen antwoord heb.
Ik moet nog even blijven vergaren denk ik.
Rentenieren : het begint me ook wel aan te spreken, dat idee.
Maar "hoeveel is genoeg" is een moeilijk te beantwoorden vraag waarop ik geen antwoord heb.
Ik moet nog even blijven vergaren denk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Eigenaardig, want dat is het makkelijkste deel. Kijk uw rekeninguittreksels na, en tel op hoeveel geld u gespendeerd hebt het afgelopen jaar. Rond af naar boven. Doe dat bedrag maal 37. De kans is groot dat je inderdaad nog wat extra moet vergaren
(waarom maal 37? Adhv monte carlo simulaties is aangetoond dat je met een withdrawal rate van 2,7% van het initiële kapitaal (en vervolgens geindexeerd) op een aandelenportefeuille een kans van bijna 100 procent hebt dat je geld nooit op geraakt. Hogere withdrawal rates -zoals de volstrekt verouderde maar gangbare 4% regel- kunnen ook veilig zijn, maar hebben een merkelijk hogere kans dat je in slechte beursjaren de broeksriem zult moeten aanhalen.)
Ik ben niet erg beurs-minded. Eerder avers.
Heb je een cijfer voor spaargeld ?
Het cijfer dat je opgeeft houdt geen rekening met het bereiken van de pensioenleeftijd en op die manier toch opnieuw een inkomen hebben.
Of als je nog vastgoed verhuurt, in mijn geval een woning...
Die factor 37 is ineens totaal niet meer van toepassing, zie je ?
De rekening die ik maak : dan lukt het wel.
Maar je kan de toekomst niet voorspellen.
Ik wil liever triple zeker zijn dan enkel.
Zelf doe ik daarom de komende jaren een mengeling van de twee systemen.
Vergaren en de toegestane tijd in een ander land verblijven.
Ik ben niet meer aan het werk, en zolang mijn vervangingsinkomen loopt moet ik me er niet echt zorgen over maken.
Op mijn 42 bv beginnen met rentenieren had ik niet gekund.
Het cijfer dat je opgeeft houdt geen rekening met het bereiken van de pensioenleeftijd en op die manier toch opnieuw een inkomen hebben.
Ik ben niet meer aan het werk, en zolang mijn vervangingsinkomen loopt moet ik me er niet echt zorgen over maken.
Vergis je niet dat je koopkracht flink afneemt met een inflatie van zo'n 150% over 30 jaar. Dat heb je n.l. al bij gemiddeld 3% over die periode. Er zullen ook best nog wat uitschieters qua inflatie bij komen, dus zeg maar gerust 200%. Kun jij er dan nog van leven??? Ik denk dat je wel ergens in zal MOETEN beleggen.Destereir schreef: ↑Gisteren 16:02 Ik ben niet erg beurs-minded. Eerder avers.
- VincentVega
- Hero Member

Ik noemde geen namen … maar wie zich zelf aangesproken voelt door mijn opmerking over hangmatten, die houd ik heus niet tegen
Laatst gewijzigd door VincentVega op 12 december 2025, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de lange termijn ben je dan altijd te laat.
Beter met een baby emigreren die zich vanaf het begin aanpast aan het nieuwe land en zijn taal, dan met een ouder kind dat zich lang niet zo makkelijk aanpast in het nieuwe land qua taal school en vriendjes.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Ooit eens boek gevonden op de rommelmarkt van de gemeente waar ik woon, 15cm dik met alle inwoners en hun gegevens,chesini schreef: ↑10 december 2025, 18:35 Waarom zou je al dan niet gaan rentenieren ? De grootouders deden het niet, de ouders deden het niet, waarom zouden wij dat dan doen ?
Nee dan liever gaan werken en een mooie bankgift doen aan de volgende generatie.
Door te gaan werken leert men ook veel meer bij dan door thuis te zitten. Als het wat minder uitdagend wordt, verander je eens van werk. Weer nieuwe paden, weer nieuwe kennis, weer nieuwe bazen.
Thuis zitten en elke dag op café en elk weekend op restaurant en de ene citytrip na de andere. Dat kost stukken van mensen en gaat op den duur vervelen.
Nee, geef mij maar een actief bestaan, rentenieren kan je genoeg zodra op pensioen.
waaronder ook hun beroep, je zou nog verschieten bij hoeveel hun beroep rentenieren staat. Boek is van het jaar 1975.
Denk wel niet dat het de bedoeling is dat zo 1 boek op de rommelmarkt terechtkomt....
- VincentVega
- Hero Member

Het hangt er ook van af of je beursminded bent of niet. Als je jouw vermogen snel en sterk wil laten stijgen dan kom je er niet met enkel (risicoloos) sparen, maar moet je ook (risicovol) beleggen.
Sommigen op dit forum zijn beursminded … anderen eerder spaarminded.
Een enkeling is vooral uitkeringsminded
Sommigen op dit forum zijn beursminded … anderen eerder spaarminded.
Een enkeling is vooral uitkeringsminded
Hoeveel HNWI's zouden er hier op spaargids zitten? En hoeveel U(V)HNWI's? .....die zullen wslk de beste raad (kunnen) (willen) geven.VincentVega schreef: ↑Vandaag 08:23 Het hangt er ook van af of je beursminded bent of niet. Als je jouw vermogen snel en sterk wil laten stijgen dan kom je er niet met enkel (risicoloos) sparen, maar moet je ook (risicovol) beleggen.
Sommigen op dit forum zijn beursminded … anderen eerder spaarminded.![]()
Een enkeling is vooral uitkeringsminded![]()
HNWI vanaf USD 1.000.000 belegbaar vermogen + huis , auto, antiek, kunst, .... . Persoonlijk denk ik dat dat bedrag eerder naar de 2.000.000 moet om te kunnen "rentenieren" en nog iets wilt nalaten.....
Anderen provoceren graag, zijn het trol-krapuul van het forum en ze komen met herhaling 2000 van altijd maar dezelfde onnozele uitspraken.
Hier steken ze zo een gasten in een inrichting of een speciale school.
Met een beetje geduld komt dat misschien wel.