Rentenieren
Re: Rentenieren
Anderen provoceren graag, zijn het trol-krapuul van het forum en ze komen met herhaling 2000 van altijd maar dezelfde onnozele uitspraken.
Hier steken ze zo een gasten in een inrichting of een speciale school.
Met een beetje geduld komt dat misschien wel.
Ik ga jouw nonsens verbergen met de negeerknop, Vincent.
Nog 20 dagen en het geld staat weer op de rekening... toi toi toi
Wat is een HNWI ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dat is een term uit de financiële wereld voor een particulier met een hoog vermogen, meestal gedefinieerd als:
Minstens USD 1 miljoen aan vrij belegbaar vermogen,
exclusief de eigen woning, kunst, auto’s, enz.
Verwante termen
UHNWI (Ultra-High-Net-Worth Individual):
→ meestal USD 30 miljoen+
VHNW (Very High Net Worth):
→ vaak USD 5–10 miljoen+
Waarom de term gebruikt wordt
Banken en vermogensbeheerders gebruiken HNWI om:
private banking / wealth management aan te bieden
toegang te geven tot private equity, hedge funds, structured products
specifieke fiscale en juridische structuren (holdings, trusts, foundations)
Dank aan ChapGPT voor duidelijke uitleg
Minstens USD 1 miljoen aan vrij belegbaar vermogen,
exclusief de eigen woning, kunst, auto’s, enz.
Verwante termen
UHNWI (Ultra-High-Net-Worth Individual):
→ meestal USD 30 miljoen+
VHNW (Very High Net Worth):
→ vaak USD 5–10 miljoen+
Waarom de term gebruikt wordt
Banken en vermogensbeheerders gebruiken HNWI om:
private banking / wealth management aan te bieden
toegang te geven tot private equity, hedge funds, structured products
specifieke fiscale en juridische structuren (holdings, trusts, foundations)
Dank aan ChapGPT voor duidelijke uitleg
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Of een combinatie natuurlijk. Waarom niet. Binnekort ga ik wel van het infuus af - mijn wettelijke mogelijkheden met een uitkering zijn jammergenoeg uitgeput in mijn huidige situatie.
Je moet goed zot zijn om in dit land uitkeringen waarop je recht hebt te laten passeren.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb nu (bijna) alle dagelijkse (+ een vakantie) uitgaven opgevolgd met Belfius gedurende enkele jaren al. Die hebben een interesante feature in de app hiervoor (maandoverzicht). Zo hoefde ik niet meer zoals in een ver verleden alles bij te houden in excel sheet enzomeer.
(Voordien gebruikte ik ook CAKE , maar die hebben er de brui aangegeven.)
Wij komen toe met best wel wat minder dan 1/2 van al de inkomsten (uit arbeid en beleggingen).
Sinds een 4-tal jaar zijn onze uitgaven (ondertussen ook goed opgevolgd in de belfius app dus) gedekt door inkomsten uit beleggingen. En is arbeid eerder iets, zoals ik al zei voordien, om met alle administrative zaken in orde te blijven.
Soms overweeg ik om een vastgoed aan te kopen en te verhuren. Maar dat lijkt mij allemaal zoveel gedoe. Maar ja, als het simpel was, deed iedereen het natuurlijk.
(Voordien gebruikte ik ook CAKE , maar die hebben er de brui aangegeven.)
Wij komen toe met best wel wat minder dan 1/2 van al de inkomsten (uit arbeid en beleggingen).
Sinds een 4-tal jaar zijn onze uitgaven (ondertussen ook goed opgevolgd in de belfius app dus) gedekt door inkomsten uit beleggingen. En is arbeid eerder iets, zoals ik al zei voordien, om met alle administrative zaken in orde te blijven.
Soms overweeg ik om een vastgoed aan te kopen en te verhuren. Maar dat lijkt mij allemaal zoveel gedoe. Maar ja, als het simpel was, deed iedereen het natuurlijk.
Laatst gewijzigd door tuinder666 op 13 december 2025, 11:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Zoals de rechtsen hun idool, Gentenaar, voormalig vrt journalist en kamervoorzitter (Siegfried Bracke) al eerder zei bij al zijn gescharrel : "ik heb er recht op".tuinder666 schreef: ↑Vandaag 10:58 Je moet goed zot zijn om in dit land uitkeringen waarop je recht hebt te laten passeren.
En daarmee zijn we uitgepraat.
Wat gekke Andre en zotte Frans er in mijn dorp over denken.... foert.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.